36 Reacties

3 jaar geleden

Ja dit helpt echt 😊 ze zegt het echt niet voor niks. Daarnaast kan spoelen met een kan water/een bidon/een peribottle op het toilet ook helpen. Daarnaast de wond laten drogen aan de lucht. Helaas moeten we hier bijna allemaal doorheen. Het wordt echt beter!

3 jaar geleden

Plassen onder de douche is een lifesaver. Ik had na mijn bevalling op de koop toe ook last van m'n bloeddruk - ik viel altijd flauw onder de douche. Dus m'n man ging mee de douche in, en die hield me langs achter vast. Held! Maar ook een heel lastige periode hoor.

3 jaar geleden

Ja helpt echt! Ik weet niet meer precies hoe lang, maar zeker niet langer dan een week. Dan doet het echt geen pijn

3 jaar geleden

Inderdaad spoelen met lauwwarm water tijdens en na het plassen geeft verlichting! Dit kan onder de douche maar ik heb een peri bottle aangeschafd, ook om boel goed schoon te houden. Beviel erg goed.

3 jaar geleden

Ik heb een knip gehad en dus ook de nodige hechtingen. Denk 3-4 weken lang altijd een fles water gebruikt. Plassen en spoelen, maar ook spoelen ipv afvegen, want dat was ook te pijnlijk. Dus vooral veeel water/douche gebruiken. Dat helpt echt!

3 jaar geleden

Ja het helpt echt! Je urine wordt verdund waardoor de afvalstoffen in de urine minder branden in de scheurtjes. Dit kan ook door op de wc iets achterover te hangen en dan een maatbeker met water tijdens het plassen over je vulva heen te gieten, ik vond zelf kamertemperatuur aangenaam. En geloof me het is een fase, over een paar dagen gaat het gelukkig zoveel beter, want je hebt gelijk het is pijnlijk!

3 jaar geleden

Zo’n bidon met aryana olie en water

3 jaar geleden

Plassen onder de douche helpt zeker ! Ik deed niet anders na mijn bevallingen. Je kunt ook een fles water op je wc zetten en daarmee spoelen tijdens het plassen. Zo'n sportfles met een tuitje ( hoop dat je begrijpt wat ik bedoel 😅 ) werkt dan het beste, ik zag ook dat er speciale flessen/opzetstukken voor zijn maar dan moet je google even raadplegen.

3 jaar geleden

Plassen onder de douche zeker niet doen! Tenzij je in de douche op je hurken gaat zitten, lijkt me pijnlijk! Door staand te plassen verpest je je bekkenbodemspieren en dit wil je zeker na de bevalling niet. Dus beste zittend op de wc met een bidon lauw water bijspuiten zodat het niet brandt. Hierin kun je dus aryana olie inmengen

3 jaar geleden

Zeker onder de douche! Enne hier had ik een spa fles met zo'n plastic tuutje erop waar ik lauw water in deed en daarmee spoelen tijdens het plassen. Dat plastic kan je goed in knijpen;-)

3 jaar geleden

Ik plaste de eerst weken ook onder de douche, anders was het niet te doen, ik kon ook niet goed zitten dus de wc was gewoon geen optie. Wat de pijn ook hielp te verlichten was beetje nat maandverband in de vriezer en dan in je onderbroek. Deed mijn kraamzorg. Kweet niet meer precies hoe het werkte. Zat ook verzorgende olie in ofzo, helpt niet perse met plassen, maar wel met sneller genezen

3 jaar geleden

In Amerika krijg je hier pillen voor. Maken je urine minder zuur. Raar dat dit in Nederland niet standaard mee gegeven wordt. Zo doet plassen niet meer pijn kan ik je vertellen. Hier is de link: https://www.ninelife.nl/products/ural-effervescent-powder-4g-28-sachets-urinary-alkalinizer-cystitis-relief?gclid=Cj0KCQjwnbmaBhD-ARIsAGTPcfUnoQx3p6dkK0shfR0Dy6qUSG0qVs5iTljfBguTMSRaIWnplwVV-tYaAnk2EALw_wcB

3 jaar geleden

Onder de douche inderdaad of een fles lauw water erbij als je op de wc zit om te spoelen. Die pijn is helaas heel normaal, met een paar dagen is het al een stuk minder/over. Ik dacht de eerste dagen dat het daaronder nooit meer goed zou komen en na een week voelde het gelukkig bijna weer normaal.

3 jaar geleden

Wat mijn kraamverzorgster toen zei dat ik bekertje water(of iets met een tuitje) bij de hand moest houden en zodra je plast het over je schaamstreek giet. Zodat het zuur/zout van je urine meteen geneutraliseerd wordt. Ik heb het toentertijd wel eens geprobeerd en moet eerlijk zeggen dat het wel werkte. Het is natuurlijk supergevoelig daaronder na de bevalling en ik vond het ook vaak beangstigend om te plassen

3 jaar geleden

Ik heb de eerste dagen alleen maar onder de douche geplast

3 jaar geleden

Staand onder de douche plassen werkt super goed. En als je een bad hebt even in de badedas gaan liggen.

3 jaar geleden

Als ik even mag wat intiems mag vragen: HOE plassen jullie dan? Met 1 been wat omhoog? Of laten jullie gewoon alles letterlijk langs jullie benen lopen?

3 jaar geleden

Als je niet iedere keer onder de douche wilt om te plassen kun je een peribottle kopen. Is een flesje met eens sproeikop die je gewoon op de wc kunt gebruiken. Je knijpt in de fles tijdens het plassen en dat spoelt alles meteen weg. Ik vond lauw water het fijnst.

3 jaar geleden

Reactie op lynda2023

Als ik even mag wat intiems mag vragen: HOE plassen jullie dan? Met 1 been ...
Gewoon laten lopen😄 je staat onder de douche dus je spoelt het gelijk weer weg

3 jaar geleden

Ik heb hier toen de eerste weken geplast met een spuitfles, vond het zo’n gedoe om elke keer onder de douche te gaan.