10 Reacties
4 jaar geleden
Ja ik heb het ook, was er bij mij ook heel opeens. Ik heb vooral de tips gekregen om mijn bekken recht te houden: recht zitten en staan, met twee benen tegelijk in en uit bed/de auto, regelmatig wandelen maar niet te lang. Vervelend hoor, hoop dat het weer weg gaat…
4 jaar geleden
Reactie op Mila69
Jaa ik hoop het ook... na lopen is het juist een stuk erger. Heb jij dat oo ...
Wel als ik (te) lang loop, na een klein stukje a 15 minuutjes niet. Gisteren gezwommen en dat heeft het wel een stukje erger gemaakt.
4 jaar geleden
Ik heb het ook, en ook achter mn schaambeen. Dat is je bekken. Het is inderdaad belangrijk om je bekken continu symmetrisch te gebruiken. Dus recht zitten, niet op 1 bil of je benen naast je.
En als je staat proberen om niet op 1 been te gaan hangen.
Mijn bekkenbodemtherapeut gaf een oefening om te ontspannen:
Op je rug liggen met je benen opgetrokken. Voeten tegen elkaar en de knieën langzaam naar buiten laten vallen. Voetzolen blijven elkaar raken. Als t teveel trekt kan je kussentjes onder je knieën leggen. Dat doe je 5x een minuut. En dan zet je je voeten weer plat met opgetrokken knieën, en duw je je billen omhoog, 10x. Om alle spieren weer te activeren. Bij mij geeft het wel iets verlichting.
4 jaar geleden
Ik heb het ook inderdaad en het was er ook plotseling. Het kon twee dingen zijn: bekkenpijn of indalingspijn.
Ik ben ondertussen bij mijn VK geweest en de kleine was nog niet ingedaald dus bekkenpijn, helaas 😞. Het is wel minder geworden nu ik een balans heb gevonden tussen bewegen en rusten. De oefening die Loesadk aangeeft, werkt ook heel goed! Succes en hopelijk trekt het snel weg!
4 jaar geleden
Hier ook hoor! Als ik uit bed stap of op de trap loop. Ik heb het nu een dag of 3, ben nu 36.2.
Ik denk dat vooral houding belangrijk is. Zoals hieronder al genoemd, recht zitten en staan. Ik doe zelf nog aan pilates en heb thuis ook een grote bal om op te zitten. Anders hang ik maar zo onderuitgezakt op de bank, dat is ook niet best.
Verder ben ik vandaag voor het eerst een buikband gaan dragen als ik bijvoorbeeld met onze dochter van 2 op pad ben, boodschappen moet doen of (alweer) moet stofzuigen. Ik weet na 1 dag nog niet of het echt helpt.