8 Reacties

4 maanden geleden

Niemand?

4 maanden geleden

Ik heb het zelf niet gehad, maar als je zoekt op placenta praevia zul je hier al veel topics over vinden. Misschien dat je daar wat info uit kan halen :)

4 maanden geleden

Bij mijn 2de een placenta preavia gehad. Bij de 20 weken echo lag deze compleet overzicht de uitgang. Hij is niet meer verschoven en heb met 38 weken een geplande keizersnede gehad. Ik heb gelukkig geen last gehad van bloedverlies ed

4 maanden geleden

Bij mij lag hij met 20 weken ook ruim voor de uitgang. Met 30 weken nog 1,5 centimeter over de baarmoedermond. Mijn placenta lag aan de achterkant dus ik had alle moed al opgegeven, maar met 36 weken was hij alsnog veel opgeschoven. Hij lag er toen 5,5 cm vanaf en ik kon dus uiteindelijk alsnog vaginaal bevallen. Ik zou je er nog niet te druk over maken, zeker als je nog geen bloedingen hebt gehad. Er kan de komende 20 weken heel veel veranderen en je hebt er toch geen invloed op. Lekker genieten van je zwangerschap!

4 maanden geleden

Reactie op Megeli167

Bij mij lag hij met 20 weken ook ruim voor de uitgang. Met 30 weken nog 1,5 ...
Oh dit doet me zo goed! Je leest online zulke nare dingen... Fijn om dit dan te lezen, dankjewel!

4 maanden geleden

Ik had dit ook met 20 wk en rond 34 wk is er gekeken en was de placenta volledig omhoog getrokken!

3 maanden geleden

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en mijn placenta ligt 1,4 cm bij de uitgang vandaan. Ze willen dit op 2 cm hebben. Heb met 32 weken een controle dus hoop echt dat hij nog schuift want ik wil thuis bevallen haha.

3 maanden geleden

Ik heb momenteel een Vasa previa (31 weken zwanger). En ik krijg met 36 weken een geplande keizersnede. Gelukkig doet de baby het goed. Ik werk momenteel halve dagen en ga met 34 weken met verlof om de rust er in te houden.