24 Reacties
4 jaar geleden
Was mijn angst ook wel!
Maar ben van de eerste goed hersteld qua buik. Heel klein beetje een verdikking boven de snee maar zo minimaal in ondergoed / bikini niet zichtbaar. Ik hoop bij de 2de dat ik het zelfde kan zeggen maar ik heb er ook wel angst voor 🙊
4 jaar geleden
Ik heb 6,5 maand geleden een keizersnede gehad. Het is me best meegevallen ook qua herstel.
Mijn buik is ook weer meer als voorheen (ik had al een buikje).
Qua menstruatie, geen idee of t nog door de hormonen komt, maar waar ik voorheen echt Aleve moest innemen, kan ik het tot nu toe zonder pijnstilling af.
Ik snap best dat je t spannend vind hoor. Het is ook een flinke buikoperatie.
Als je meer wil weten, dan wil ik je best wat meer over mijn ervaring vertellen 😊
4 jaar geleden
Hier alles weer helemaal bijgetrokken naar hoe het was. Binnen een maand was mn buik weer helemaal terug naar zo goed als plat. En qua pijn viel het ook echt mee. Na een week was ik weer aan het wandelen met ons teckeltje. En de dag na d ekeizersnede heb ik al bij het in bad doen van ons meisje gestaan.
Qua menstruatie is weer hetzelfde als voorheen. De eerste 4 maanden was het wel apart, maar ik was blijkbaar net te vroeg begonnen met de pil.. Na 2 maanden geen pil was alles weer normaal.
4 jaar geleden
Eigenlijk alle negatieve dingen die je aanhaalt herken ik niet.
Ik ben in 2016 bevallen met een keizersnede.
Ik leef met een gastric sleeve, door het vele afvallen was ik dus al niet helemaal strak, maar dit is na de ks niet erger geworden.
De wond zie je niet, en ik heb er ook geen last van (gehad).
Qua menstruatie kan ik misschien niet helemaal mee praten, ik ben na mijn zwangerschap niet meer aan de anticonceptie gegaan.
Wel geprobeerd maar voelde me zo naar dat ik binnen 3 maanden er wel klaar mee was.
En ik heb sindsdien altijd een cyclus van 29 dagen gehad.
Ik vind wel dat je hard bent voor jezelf, zeker als je vind "dat je niet moet zeuren".
Dat doe je in mijn ogen niet, en ik snap dat je je zorgen maakt.
Laten we wel eerlijk zijn, hoe je ook bevalt, je weet nooit hoe je lichaam na een tweede zwangerschap gaat zijn.
Succes in ieder geval met alles wat komen gaat!
4 jaar geleden
Hier 7 weken geleden. Ik heb een lichte verdikking boven de keizersnede, maar deze zit nog onder de rand van je onderbroek. Ik ben hier zelf niet zo blij mee, maar je ziet hier niets van in onderbroek of bikini, dus het is meer voor mezelf dat ik het niet fijn vindt. Maar zeker dus niet dat je een hangbuik krijgt. Mijn buik is zeker nog niet zo plat/strak als normaal, maar ik ben er van overtuigd dat dat wel weer terug gaat komen nu ik weer kan gaan sporten.
Qua activiteiten viel het mij reuze mee. De eerste dag veel pijn, maar de dag erna kon ik al makkelijk uit bed, douchen, naar de wc lopen etc. Week 3 was even een dipje, maar daar liep ik vooral mijzelf voorbij. Nu kan ik weer 8km wandelen, meedoen aan Zumba lessen en ga komende week weer voor het eerst proberen te wielrennen. Ben altijd wel graag sportief bezig geweest, ook nog mijn gehele zwangerschap.
Het enige wat ik echt heb wat ik vervelend vind is een hele strook in mijn buik die een soort doof, maar tegelijkertijd ook scherp aan voelt. Dat is tussen het litteken en mijn navel. Kan komen door littekenweefsel wat nog losser gaat komen, maar kan ook blijvend zijn gaf de gynaecoloog aan. En dit schijnt regelmatig voor te komen.
Ik denk niet dat dit is wat je wil horen, maar wil je ook niet een rooskleuriger beeld geven dan de situatie is.
Succes!
4 jaar geleden
Reactie op Cr10
Hier 7 weken geleden. Ik heb een lichte verdikking boven de keizersnede, ma ...
Bij mij is dit ook zo. Ik ben bijna 8 weken geleden bevallen. Ik heb nu veel tintelingen boven de wond, alsof het slaapt. De fysio zei dat dit betekent dat het zich herstelt. Er zijn zenuwen die het over moeten nemen van de doorgesneden zenuwen zei de gyn. Dat kan heel lang duren maar als dat gebeurt, komt al het gevoel weer terug.
4 jaar geleden
Ik heb vorig jaar juli een keizersnede gehad, heb ook van mezelf een buikje en is weer zoals het was, niet verergerd. De snede is bijna niet meer te zien, zag er de eerste maanden nog rood uit nu is het litteken meer huidskleur geworden. Moet nu goed kijken zelfs wil ik hem zien dus is mooi genezen... En mijn menstruatie was vrij snel daarna weer zoals het was voor mijn zwangerschap maar heb daar nooit problemen mee gehad. Hopelijk heb je wat aan positieve feedbacks succes alvast!
4 jaar geleden
Ik ben 10 weken geleden bevallen met een keizersnede.
Ik ben 21kg bijgekomen tijdens mijn zwangerschap en was er al 15 terug kwijt toen ik thuis kwam na 5 dagen.
De snede word zo ongelofelijk laag gezet dat niemand deze ooit zal zien als je in bikini rondloopt. En het herstel gaat echt zo snel.
Bereid je wel voor dat je de eerste 2 tot 3 dagen niets gaat kunnen, maar dan kunnen onze partners zich even uitsloven hé 😉
Na de eerste dagen herstel je zoooo ontzettend snel !
Je moet je lichaam zowiso tijd geven om te herstellen, maar na een 8 tal weken kon ik gewoon terug in mijn broeken van voor de zwangerschap.
4 jaar geleden
Moest ik niet zo zijn bijgekomen; mijn afdakje was nog amper zichtbaar geweest. Helaas. 😪
4 jaar geleden
Zelf geen ervaring mee maar heb wel van andere vrouwen gehoord dat het echt heel erg meevalt! Ze kunnen tegenwoordig heel mooi hechten en heb ook begrepen dat het litteken zo laag komt dat het nog onder je bikini zit. Los van dat je heel erg moet oppassen met tillen heb ik gezien dat het herstel best snel gaat.
4 jaar geleden
Ik heb nu 6 maanden geleden een spoedkeizersnede gehad en het herstel viel me alles mee. De eerste week vond ik wel pittig, maar daarna ging het allemaal eigenlijk wel goed. Mijn litteken is super mooi en glad, je ziet er eigenlijk niks van. Alleen als je goed kijkt. Nou heb ik wel een beetje dat afdakje, maar ik denk zelf dat dit eerder komt omdat ik een heleboel striae heb en mijn huid gewoon niet meer 'glad' kan. En misschien ook omdat ik nog een paar kilo zwaarder ben dan voor de zwangerschap haha. Maar al met al helemaal niet ontevreden over! En qua menstruatie werd ik na het afbouwen vd borstvoeding met 4,5 maand ongesteld en het was precies zoals ik altijd al heb. 3 dagen en lichte kramp, verder niks raars
4 jaar geleden
Ik heb een jaar geleden een keizersnede gehad. Mijn lijf en buik zijn weer precies hetzelfde zoals voor de zwangerschap en ik heb ook geen afdakje. Het litteken is gewoon een dun streepje en kleurt nu mooi licht op
4 jaar geleden
Ik heb in mei een spoedkeizersnede gehad. Het was op dat moment heel eng, maar achteraf zo fijn. Het ging vlot en het herstel verliep ook voorspoedig. Het litteken zit op de rand van je schaamstreek, dus netjes bedekt in je (bikini)broek. Met de tijd kleurt het naar je huid.
Vergeet niet, het is een operatie. Wees lief voor jezelf en accepteer de hulp. Succes en veel geluk :)
4 jaar geleden
Hé ik heb een jaar geleden een keizersnede gehad. En je ziet er niks meer van. Geen hangbuik, geen afdakje, niks. Litteken zit onder het bikini broekje dus ook die is (in principe) niet te zien.
4 jaar geleden
Hé ik heb een jaar geleden een keizersnede gehad. En je ziet er niks meer v ...
Oja qua menstruatie merk ik wel verschil. Ik verlies veel meer bloed dat voor de zwangerschap/keizersnede. Dit duurt een dag, dan is het weer normaal. Verder qua buikpijn of hoofdpijn achtige dingen is het wel zoals het was.