22 Reacties

4 jaar geleden

Super ervaring! Ben hier 2x bevallen en beide heel goede ervaringen. In december 2021 van onze jongste, ruime verloskamers, aantal met groot bad (ik had vroegtijdig gebroken vliezen, dus kreeg 1 zonder bad), luxe stoel voor de partner en als je na de geboorte moet blijven dan heb je altijd een privé kamer met de kleine, je partner mag ook altijd blijven slapen. Onze dochter lag een week in de couveuse, ook die mag bij je op de kamer. Heel fijn ziekenhuis voor geboortezorg, fijne verpleegkundigen, verloskundigen en gynaecologen! Heb dit keer 10 dagen in het ziekenhuis gelegen voor de geboorte en nog 10 dagen daarna en geen slechte ervaringen opgedaan. Mocht je specifieke vragen hebben, dan laat maar weten.

4 jaar geleden

Ik ben in januari 2021 onverwachts bevallen met een spoedkeizersnede in Rijnstate. Ik ben zeer tevreden over de zorg in Rijnstate.

4 jaar geleden

Ik heb helaas een zeer slechte ervaring met bevallen in het rijnstate. Er werden verkeerde beslissingen gemaakt, werd veel aan mijn kot overgelaten en de uiteindelijke keizersnede is heel slecht uitgevoerd. Ook de dagen dat wij naderhand in het ziekenhuis moesten blijven zijn we niet goed behandelt. Geen uitleg over borstvoeding bijvoorbeeld. Enige wat ze zeiden was: 15 min ene kant en 15 min andere kant en verder moest ik het maar uitzoeken. Met ontslag kreeg ik tot 2 x toe het dossier van een ander mee en waren ze mn infuus er vergeten uit te halen (was wel losgekoppeld).. allemaal van dat soort dingen. Wij zijn daarna naar het Radboud gegaan en de ervaringen daar zijn 1000 x beter. Met name beter geschoold personeel in onze ervaring. Maar goed, het is denk ik ook maar net wat/wie je treft want vriendinnen hebben wel een prima ervaring.

4 jaar geleden

Ik lees even mee!

4 jaar geleden

Slechte ervaringen met de gyneacologen daar.

4 jaar geleden

Ik ook heel goede ervaring! Ben daar geweest voor een inleiding. Vond de sfeer heel relaxt, ze luisterden goed naar mij en mijn geboorteplan, en het voelde heel persoonlijk en intiem. En inderdaad heel fijne kamers met bevalbaden, en kleine dingen als de catering waren goed geregeld, ook voor mijn vriend.

4 jaar geleden

Ik denk dat er altijd goede en slechte ervaringen zullen opduiken van welk ziekenhuis dan ook. Het is voor iedereen subjectief en situatie afhankelijk.

4 jaar geleden

Hier een hele goede ervaring bij Rijstate 5 weken geleden nu. Bevalling was wel poliklinisch. Mooie verloskamers met een heel mooi bevalbad, echt heel fijn. Ook de verpleegkundige en later overige zorg vanuit het ziekenhuis was goed geregeld. Ook voor mijn partner werd goed gezorgd.

4 jaar geleden

Lijkt mij heel lastig om daar iets over te zeggen. Bij veel negatieve ervaringen denk ik ook als iets onduidelijk is waarom vraag je het dan niet gewoon 🙈 achteraf klagen dat iets niet is uitgelegd heb je zo weinig aan

4 jaar geleden

Lijkt mij heel lastig om daar iets over te zeggen. Bij veel negatieve ervar ...
Misschien omdat je niet weet dat het anders hoort? Denk dat je reageert op mijn berichtje.. Ik had geen flauw idee wat er allemaal op me af kwam. Ik wist niet hoe borstvoeding werkte en had daar een heel simpel idee van van baby naar de borst brengen en dan gaat hij drinken. Dat deed hij opzich ook, maar wel met hele verkeerde aanhap waardoor we nog weken daarna hebben geploeterd om het weer goed te krijgen. Ik vind dat een kraamafdeling een soort basiszorg behoort te bieden met informatie en begeleiding. De start is cruciaal namelijk...

4 jaar geleden

Misschien omdat je niet weet dat het anders hoort? Denk dat je reageert op ...
Oke dankje, ik merk dat het hoog zit maar ik had het niet enkel over jouw reactie of dit topic maar gewoon negatieve reacties op ziekenhuizen in het algemeen. Die zien namelijk heel vaak op onduidelijkheden, of mensen die na een echo hier gaan vragen wat er eigenlijk te zien is of wat een bloedwaarde betekend. Dan denk ik, lijkt mij praktisch om dat daar even te vragen en niet achteraf te klagen dat het niet is uitgelegd..

4 jaar geleden

Zeer tevreden! Ik ben in december ingeleid en alles van A tot Z erg prettig ervaren! Alles werd duidelijk uitgelegd, er werd goed naar mijn wensen en angsten (lees inknippen/uitscheuren) geluisterd en ze hadden duidelijk mij bevalplan gelezen waardoor ze mij tijdens de bevalling gaven wat ik nodig had! Toen ik vroeg om een ruggenprik werd dit eigenlijk gelijk geregeld. Deze uiteindelijk niet gehad omdat mijn ontsluiting ineens heel snel ging maar kreeg wel gelijk een fentanil pompje. Ze zijn toen nog een uur bij mij blijven zitten (er moet dan iemand bij je blijven ivm je ademhaling) en toen kon ik gaan persen. Ook daar zeer fijne begeleiding in gehad. Na de bevalling nog alle tijd gehad om even rustig bij te komen met zijn drieën en voelde totaal geen druk om naar huis te gaan. Al met al, ik kies sowieso weer voor Rijnstate bij de volgende!

4 jaar geleden

Misschien omdat je niet weet dat het anders hoort? Denk dat je reageert op ...
Wat ongelooflijk jammer dat je deze ervaring hebt opgedaan! De verpleegkundige/kraamzorg die de eerste dienst deed na de geboorte heeft mij direct op de hoogte gebracht dat ik elk moment een beroep kon doen op de lactatiekundige, die heeft voor mij ook een brief geschreven voor de aanschaf van een borstkolf, zodat de verkering deze zou bekostigen.

4 jaar geleden

Hmm, wat een kromme zinnen :-) Het is na 2x lezen vast wel te begrijpen 😅 Excuus

4 jaar geleden

Hele goeie ervaring, ondanks rotbevalling. Voelde me op m’n gemak, serieus genomen en in goede handen. Bevalling (inleiding) was heftig en duurde erg lang, gecompliceerd en naar einde met slechte start baby, maar kan alsnog op de zorg daar goed terug kijken. Lang telefonisch nabespreking gehad met 6 weken op hun aanraden, heb ik ook veel aan gehad.

4 jaar geleden

Ik werd ingeleid en uiteindelijk is t een keizersnede geworden, maar mijn ervaring is positief! Ik had echt t gevoel dat er naar me geluisterd werd. Ze hebben ook nieuwe kraamkamers. Ik moest helaas na 4 dagen thuis te zijn weer terug, ivm pijn in de flanken. Kwam ik gelukkig weer op de kraamafdeling en mochten m'n partner en zoon dus ook mee. Heel fijn. Oja, ze hebben geen tv op de kamer! Dus mocht je wat willen kijken, dan moet t met je telefoon/tablet etc.

VRIEND

4 jaar geleden

Super ervaring! Ben hier 2x bevallen en beide heel goede ervaringen. In dec ...
Ook vroegtijdig gebroken vliezen met 34 weken. Fijne triage met goede info gekregen, in mijn geval bleek ons kindje ook in stuit te liggen. Keuze voor ks of vaginaal bevallen lag bij mij maar kon alle vragen stellen die ik wilde. Uiteindelijk een hele prettige vaginale stuit bevalling gehad. Co assistent heeft hele mooie foto's gemaakt. De arts heeft hele bevalling gedaan terwijl hij eigenlijk al vakantie had. Was erg fijn een vast vertrouwd gezicht, verder natuurlijk wel wisseling van diensten maar dat maakte mij niet uit want waren allen lief en deskundig. Team met kinderwens stond ook direct klaar voor onze meid. Ondanks de rollercoaster hebben we vanaf begin gevoeld dat onze dochter in goede handen was. Hebben 2 weken een mooie kamer gehad met ook bedbank voor partner die er 24 per dag bij mocht. Als wij medische keuzes moesten maken over onze dochter voelde wij ons ook goed geïnformeerd, artsen en verpleging namens de tijd. Op een aantal dagen is er een lactatiekundige aanwezig. Met ca 4 maanden is onze dochter weer een week opgenomen geweest op kinderafdeling, erg leuk weer bekende verpleginggezichten van de 1e twee weken tegen te komen. Betrokken en lieve mensen, extra fijn aangezien wij er in strenge lockdown lagen en er naast partner niemand langs mocht komen. Het eten is ook lekker 😉, na 1 week heb je alles wel gehad, maar toch. En beschuit met muisjes elke dag 😆.

4 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Ook vroegtijdig gebroken vliezen met 34 weken. Fijne triage met goede info ...
Komt inderdaad heel erg overeen met onze ervaring, met 20+ dagen ziekenhuisopname was een tussentijdse menu aanpassing inderdaad nog wel een verbeterpunt. Ondanks dat de maaltijden lekker waren hoor, maar zelfs de verrassingstoetjes waren geen verrassing meer 🙃

4 jaar geleden

Oke dankje, ik merk dat het hoog zit maar ik had het niet enkel over jouw r ...
Ik vind dat mensen, zeker niet op dit forum, snel hun mening klaar hebben over anderen. Als je zelf een vraag hebt wil je ook liever dat er anders gereageerd wordt denk ik .. dat is meer waar mijn reactie vandaan komt. Mijn bevalling in het rijnstate is al bijna 6 jaar geleden dus lig daar zeker niet meer wakker van gelukkig... Zou het alleen mooi vinden als we met zn allen proberen wat vriendelijker te reageren op anderen. Iedereen doet en best en de ene is hier wat beter in, de andere daar... als je een advies wilt geven werkt dat het beste zonder zo spottend te doen😉

4 jaar geleden

Ik heb niet het idee dat mijn reactie spottend of onvriendelijk was, ik vind het richting zorgverleners moeilijk om te zien als mensen het verwijt maken dat iets niet is uitgelegd maar er zelf niet om vragen. En zoals ik al zei dat gaat niet om jouw reactie want daar speelde blijkbaar meer. Mijn reactie was goed bedoeld ten opzichte van TS; neem kritieken op ziekenhuizen soms met een korreltje zout, meer dan dat was het ook niet en wil ik er ook niet van maken.