24 Reacties

4 jaar geleden

Geen tips, wel herkenning. Ik ben nu 8 maanden en heb al even hetzelfde.

4 jaar geleden

Bijna 23 weken en heb hetzelfde. Ik drink wel echt best veel in de nacht, anders kan ik niet meer in slaap komen. Gelukkig val ik na het plassen snel weer in slaap. Vannacht was het weer 7x raak

4 jaar geleden

Veel drinken en dorst hebben kan een tegen zijn van zwangerschapsdiabetes. Heb je de suikertest al laten doen?

4 jaar geleden

Veel drinken en dorst hebben kan een tegen zijn van zwangerschapsdiabetes. ...
Teken*

4 jaar geleden

Veel drinken en dorst hebben kan een tegen zijn van zwangerschapsdiabetes. ...
Nee, dit hoefde niet. We hebben thuis een metertje en voor de zwangerschap was mijn altijd perfect terwijl ik veel suiker eet. Dat ‘s nachts dorst verhaal had ik hiervoor ook wel en het blijft ook alleen bij de nacht. Ik moet zeggen dat ik een test ook wel een beetje mijd omdat ik het spannend en confronterend vind 😣 daar kan iemand wat van vinden, maar kan er niks aan doen haha

4 jaar geleden

Reactie op Hertje

Bijna 23 weken en heb hetzelfde. Ik drink wel echt best veel in de nacht, a ...
Och vreselijk he.. heb je het elke nacht?

4 jaar geleden

Nee, dit hoefde niet. We hebben thuis een metertje en voor de zwangerschap ...
Heb ook niet gezegd dat veel dorst hebben zeker zwangerschapsdiabetes is. Maar het KAN wel. Het is 1 van de meeste voorkomende symptomen. Niet testen is inderdaad niet slim. Diabetes kan gevaarlijk zijn voor de baby. Maar uiteindelijk bepaal je dit zelf natuurlijk 😀

4 jaar geleden

Ik herken het ook! Drink veel, ook ‘s nachts! Gelukkig hoef ik nog maar 10 dagen tot de geplande keizersnede dus wordt er niet meer getest op diabetes bij mij 🤞🏻

4 jaar geleden

Och vreselijk he.. heb je het elke nacht?
Ja elke nacht. Sinds een week of 19. Nou heb ik altijd heel m’n leven al veel dorst gehad en voor m’n zwangerschap dronk ik ook al ‘s nachts. Dus maak me niet meteen zorgen dat ik eventueel diabetes heb. Heb al extra controles en dergelijke in het ziekenhuis vanwege een Hg zwangerschap en ben enorm blij dat ik weer wat kan drinken en binnen houden (sinds week 18) en toen is dus ook het vele plassen begonnen. Echt vervelend, maar als ik me eraan ga irriteren slaap ik niet meer erna. Probeer er maar niet te veel over na te denken. En we zijn 3 weken geleden verhuisd met een toilet boven, dus ik ben al heel blij 🥳

4 jaar geleden

Ja herkenbaar. Hier hetzelfde en dan nog maagzuur en rusteloze benen erbij. Helemaal feest. Mijn man heeft diabetes dus check met zijn spullen regelmatig mijn suikers en die zijn gewoon goed. Denk dat het gewoon een kwestie is van pech hebben..

4 jaar geleden

Komt omdat je zeer waarschijnlijk vocht vast houd overdag en dat moet er ook weer uit heb ik ook heel erg gehad. Ik kon er zelfs 15 x les nacht wel uit.

4 jaar geleden

Heb ook niet gezegd dat veel dorst hebben zeker zwangerschapsdiabetes is. M ...
Ik weet het! Ben gewoon in ontkenning. Ben een paar dagen vrij dus hoop dat ik dan de rust vindt om even te testen. Toch dank voor de waarschuwing

4 jaar geleden

Ik weet het! Ben gewoon in ontkenning. Ben een paar dagen vrij dus hoop dat ...
Ik snap je wel hoor. Het niet weten is soms beter, maar je wilt je baby niet in gevaar brengen, daar ben ik zeker van! Test maar. Wie weet heb je het niet en maak je je mss zorgen om niets. Veel succes ❤️

4 jaar geleden

Ik had dit ook tijdens de zwangerschap, waar ik eerst gewoon door sliep een hele nacht, moest ik nu een paar keer per nacht uit bed. Echter is het niet meer overgegaan 😭 Ik moet nu nog steeds een paar keer per nacht uit bed, alsof m’n gedachte erop is ingesteld. Zodra ik drink denk ik al oh ik moet zo weer gaan plassen.

4 jaar geleden

Ik snap je wel hoor. Het niet weten is soms beter, maar je wilt je baby nie ...
Ik heb getest! Mag tussen 4 en 7 zijn volgens mij? Heb om 11 uur druiven gegeten en hij is nu 5.1 dus ben helemaal opgelucht haha

4 jaar geleden

Ik moet er ook 5-8 keer per nacht eruit en heb dorst in de nacht, maar dan drink ik toch echt wel. Drink minstens 1,5 flesje water gedurende de nacht… ben getest op Zwangerschapssuiker omdat ik medisch ben dus uit voorzorg, maar dat heb ik niet. Voor de zwangerschap werd ik nooit in de nacht wakker om te plassen, maar werd wel altijd wakker om een aantal slokken water te nemen, alleen is het nu meer dan een aantal slokken en moet ik toch echt plassen 😂

4 jaar geleden

Heb ook niet gezegd dat veel dorst hebben zeker zwangerschapsdiabetes is. M ...
Klopt! Heb ook zwangerschapsdiabetes met alleen te hoge nuchtere waarden (puur hormonaal, nu insuline voor) maar betekend inderdaad standaard 5-6x per nacht eruit. Zowel droge mond als veel plassen kunnen symptomen zijn. Rest van de dagen zijn mijn waarden allemaal prima.

4 jaar geleden

Ik had dit ook tijdens de zwangerschap, waar ik eerst gewoon door sliep een ...
Hier hetzelfde, maar met gebruik cranberry capsules gaat het iets beter. Van 3-4 keer per nacht naar 1-2. Wel alleen die (dure) van roter; cysteberry 🤨 andere helpen me niet.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook ... ben nu 38 weken en ga deze week bevallen. maar bij mij kwam het door zwangerschaps diabetes heb ik vanaf 24 weken. En spuit insuline

4 jaar geleden

Reactie op stvs

Ja herkenbaar. Hier hetzelfde en dan nog maagzuur en rusteloze benen erbij. ...
Oh, heb ik ook allemaal! Echt - elke nacht is er wel iets - voel me zo uitgeput en wil echt m'n energie zoveel mogelijk sparen 8ben nu 38w).