14 Reacties

6 jaar geleden
Ik ga zelf ook naar sauna’s/spa’s. Ik ga zelf alleen in het water. Maar vaak word t aan te raden om pas na 12 weken te gaan.. Ik heb t ook pas vanaf mn 12e week gedaan. De massage’s boek ik dr ook bij, maar ik gaf toen ook al vanaf t begin aan dat ik zwanger was, hun doen dan de zachtere handelingen.
Geef het aan aan de balie want als je je niet lekker voelt weten hun direct wat ze moeten doen en ze willen het ook graag weten. Ik zeg het altijd van te voren. Ook kunnen ze je helpen met keuze’s van de massage’s die je beter wel/niet kan nemen.

6 jaar geleden
Wel of niet de sauna/bad ingaan heeft vooral te maken met het opwarmen van jouw lichaam. Koorts tijdens zwangerschap kan gevaarlijk zijn en ze zeggen dat je dat creëert door bijvoorbeeld lang in bad te zitten of in de sauna te gaan. Zelf zou ik met een smoesje mijn afspraak afzeggen en pas na 12w weer gaan, maar als je toch gaat regelmatig afkoelen door nergens in te zitten! Veel plezier en die ontspanning is ook goed voor je lijf lijkt mij!!

VRIEND
6 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Het kan gevaarlijk voor je kindje zijn ivm infectie gevaar en de hitte. Smoesje bedenken en afzeggen had ik gedaan

6 jaar geleden
Als ik weer wil gaan, dan pas nadat het eerste trimester ruimschoots voorbij is. Daarbij zou ik me nu veel te veel ergeren aan al dat geklep in de stiltesauna’s. 😄
Maar lekker bijkletsen, gezond eten, ontspannen op rustige muziek en zwemmen / floaten lijkt me helemaal fijn! Ik zou dat zeker niet afzeggen en lekker genieten zonder een sauna in te gaan.
En ik ken je band natuurlijk niet met degene met wie je gaat, maar ik ga met vriendinnen die heel dicht bij me staan en die zou ik wel kunnen vertellen waarom ik een avondje niet de sauna’s in ga en alleen maar de rustige dingen zal doen. Das heel persoonlijk natuurlijk!

6 jaar geleden
Wat leuk, en spannend! Ga je het dan ook die dag vertellen?
En als het met je moeder is dan zou ik zeker gaan!
(En me inlezen in gebruik van sauna’s tijdens de zwangerschap 😉)

6 jaar geleden
Ik heb jaren in een wellness resort gewerkt. Tot 14 weken wordt het afgeraden om gebruik te maken van de sauna. Dit omdat de embryo deze weken zich volledig aan het ontwikkelen is en dan nog erg kwetsbaar. Ook de laatste 6 weken van je zwangerschap is het af te raden omdat het infectiegevaar dan groter is.

2 jaar geleden
Reactie op DV-2
4 jaar later… TS is er een gezond kindje geboren? Ik ben volgende week 5 wk ...
Ik ben geen TS, maar kan er ook iets over melden. Ik ging naar de sauna toen ik 4 weken zwanger was, maar dit wist ik toen nog niet. Ik ging geregeld naar de sauna en dan niet de hele hete. Inmiddels ligt er sinds 1 week een hele gezonde, knappe en tevreden meid hier te slapen. Ze doet het super!
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt! Ik vond het zelf wel een beetje lastig dat we naar de sauna waren gegaan nadat ik erachter kwam dat ik zwanger was. Voelde mij schuldig en bang dat er iets ging gebeuren (dit kon ik na goede echo’s wel loslaten hoor). Gelukkig allemaal goed gegaan dus, maar volg echt je eigen gevoel omtrent wel of niet naar de sauna gaan

2 jaar geleden
Ik heb jaren in de sauna gewerkt. Wij vertelde altijd Inderdaad infrarood overslaan vanwege de straling en uitkijken met een stoomcabine ivm infectiegevaar. En een opgieting kun je zelf aanvoelen waneer het te warm is. Als je regelmatig naar de sauna gaat kun je meer hebben