35 Reacties

4 jaar geleden

Hoe bedoel je zwart puntje? Waar denk je dan aan dat dat zo erg kan zijn? Kan ook peper oid zijn toch.

4 jaar geleden

Reactie op Chaoot

Hoe bedoel je zwart puntje? Waar denk je dan aan dat dat zo erg kan zijn? K ...
Ja ik weet het niet. Er zat een zwart puntje op dus heb het dan maar laten liggen.

4 jaar geleden

Wij kunnen natuurlijk niet weten wat dat zwarte is geweest.. wat voor salade had je? Denk inderdaad wat peper ofzo…

4 jaar geleden

Wij kunnen natuurlijk niet weten wat dat zwarte is geweest.. wat voor salad ...
Ik denk niet dat het peper was. Het was gewoon een klein hoopje sla met een tomaat, komkommer en wat dressing over

4 jaar geleden

Reactie op Annoooo11

Ik denk niet dat het peper was. Het was gewoon een klein hoopje sla met een ...
Wat denk je dat het kan zijn en wat er kan gebeuren?

4 jaar geleden

Wat denk je dat het kan zijn en wat er kan gebeuren?
Ik ben gewoon bang voor toxoplasmose. Maar komt wel goed zeker!

4 jaar geleden

Wat denk jij dat het is geweest? Wat ik tijdens mijn zwangerschap probeerde te onthouden is dat je indd moet oppassen met bepaalde voeding, gewoon om het risico niet te nemen. Zoals rood vlees of zacht eieren. Maar ookal zou je het perongelijk eten. Dan is de kans gelukkig klein dat het daadwerkelijk kwaad kan. Eieren moet je bv oppassen met salmonella. Maar voor zwangerschap en nu na na de zwangerschap genoeg zacht gekookte eieren gegeten en nog nooit salmonella opgelopen ervan.

4 jaar geleden

???

4 jaar geleden

Reactie op Annoooo11

Oh dat zou wel handig zijn als je toxoplasmose aan zwarte puntjes op je eten zou herkennen 😅 Maar waarschijnlijk was het gewoon een beetje peper/kruiden uit de dressing, of een donker tomatenpitje of iets dergelijks.

4 jaar geleden

Waarom je zo druk maken? Geniet lekker van je zwangerschap en van je eten!

4 jaar geleden

Misschien wel, waarschijnlijk niet. Meer kunnen we er hier niet van zeggen helaas.

4 jaar geleden

Gelukkig komt sla van de aarde en niet uit een betonnen blok. Er kan een beetje aarde op gezeten hebben. Ondanks wassen. Wij hadden laatst een wormpje in de gewassen biologische salade. Niet zo panisch hoor lieve schat, dan worden het lange maanden ;-)

4 jaar geleden

Reactie op Annoooo11

Wat een zwart puntje op je sla, kan je geen toxoplasmose krijgen, misschien helpt het als je de app download van wat je mag en kan eten in je zwangerschap en je in leest wat toxoplasmose is, want je krijgt misschien veel stress en dat is voor jouw en je kindje niet goed.

4 jaar geleden

Ik zou me even wat toxoplasmose inhoud en of je het ooit kan herkennen aan zwarte puntjes. Je creëert angsten voor jezelf..

4 jaar geleden

Kilo's maaltijdsalade gegeten hier omdat ik andere dingen amper binnenhield. Nooit extra gewassen. Ik leef nog en mijn kleine is gezond. Niet zo panisch hoor! Dan worden het idd 9 lange maanden.

4 jaar geleden

Overdrijven is ook een vak… het is een product uit de aarde. Dat ziet er nu eenmaal niet altijd vlekkeloos uit. Net als dat er ook wel eens zwarte plekjes op sperziebonen kunnen zitten. Daar is ook nog nooit iemand dood aan gegaan. Kalmte!

4 jaar geleden

Denk niet dat het kattenpoep is voor zover ik weet krijg je daar toxoplasmose van maar dat serveren ze je niet in een restaurant

4 jaar geleden

Reactie op Annoooo11

In een dressing zit vaak ook peper en zout. Fijn gemalen peper is ook zwart van kleur. Ik denk niet dat je je druk over dit moet maken. En bij restaurants wassen ze sowieso de sla.

4 jaar geleden

Ik vraag me af of jullie de ijsberg sla dan helemaal uit elkaar halen en bald voor blad wassen? Ik haal alleen de 2 buitenste bladen eraf en die.gooi ik weg. Voor de rest snijd ik t in 2 en doe t in zn geheek.onder de kraan. Nu ga ik twijfel

4 jaar geleden

Reactie op Annoooo11

In dressing zit vaak ook dille enzo en alle soorten pepers.