7 Reacties

2 jaar geleden
Met spoed naar een gynaecoloog en sumatriptan een keer of 2 nemen zodat de aanvallen weggaan. Het hoeft niet zonder medicatie....en dat moet met iedere dag migraine niet willen.
VK en huisarts weten niet genoeg hierover en kunnen jou niet begeleiden.

2 jaar geleden
Sommige medicatie mag wel! Dus zeker even overleggen met huisarts of neuroloog! Ik kwam er per toeval achter dat gember bij mij helpt tegen de hoofdpijn als de aura weg is… geen idee waarom, maar wie weet bij jou ook?

2 jaar geleden
Reactie op Kleintje32
Met spoed naar een gynaecoloog en sumatriptan een keer of 2 nemen zodat de ...
Ik ben een tijdje terug ook voor de slapeloosheid naar de huisarts geweest en die heeft toen ook even met de gyn in het ziekenhuis overlegd(die sprak ze toch toevallig die dag) en qua slapeloosheid konden ze inderdaad niets voorschrijven.
Sumatriptan gebruik ik normaal ook bij migraine maar dit mag alleen in het eerste trimester, maar misschien in overleg met gyn/neuroloog 1 enkele keer ook nog iets later? Het is jammer dat over het gebruik in het tweede trimester nog weinig bekend is :(
Hier loop ik nu ook tegenaan (19 wkn zwanger).
Heel veel sterkte!

2 jaar geleden
Reactie op mamavanN&I
Ik ben een tijdje terug ook voor de slapeloosheid naar de huisarts geweest ...
Ik mocht het in het 3e trimester gebruiken en slaapmiddelen heb ik ook gehad. Migraine is ook niet goed voor de baby (of opname vanwege uitdroging)

2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Vanaf week 6 in de zwangerschap veel heftige migraine aanvallen. Moest me ook veel ziekmelden op werk. Ik was helemaal uitgeput, ook omdat ik wilde blijven werken als het wel weer een beetje ging (lees: tot midden in de nacht wakker van een aanval en een paar uur daarna mezelf weer oprapen om te gaan werken). Uiteindelijk op advies van verloskundige en huisarts ziek gemeld op werk in week 15. In eerste instantie om te kijken of de rust een positief effect had op te migraine. Dat effect was er wel, maar niet dat ik weer aan het werk kon. Uiteindelijk tot aan m’n verlof in de ziektewet gezeten (nu 37 weken zwanger). De aanvallen bleven, maar ik had wel de “rust” om een aanval over me heen te laten komen, in plaats van als het enigszins weer ging aan het werk. Dat maakte de aanvallen alleen maar meer en erger. Ik heb idd ook geen medicatie genomen. Je mag incidenteel sumatriptan, maar er is geen antwoord op hoeveel dan.. Dus niet gedaan, gaf mij geen gerust gevoel. Paracetamol mag wel, maar hielp bij mij niets. Wel kreeg ik medicatie voor de misselijkheid, ik moest er namelijk ook veel bij spugen. Dat mag je wel gewoon nemen.
Nu sinds het derde trimester gaat het echt veel beter gelukkig. Maar het is zwaar geweest. Ik kijk er nu wel echt op terug dat dit het beste was en voel me er ook niet meer rot over.
Mijn tip aan jou is om toch er aan toe te geven, hoe moeilijk ook. Fijn dat je ook een gesprek met de bedrijfsarts hebt. Die was bij mij heel begripvol. Ze beschermen als het goed is wel echt de zwangere vrouw.
En echt niet schuldig voelen. Ik snap je gevoel, maar mij hielp het dat de verloskundige zei dat ik nu voor 2 moet zorgen: voor mezelf en voor het kindje! Dat is toch veel belangrijker dan werk.

2 jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Heel herkenbaar. Vanaf week 6 in de zwangerschap veel heftige migraine aanv ...
Ik hoop voor jou dat het verlof je vicieuze cirkel doorbreekt en de aanvallen daarmee ook verminderen 🙏🏻 Is het trouwens wel dat je ziek gemeld bent nu? Of gaat het van je vakantiedagen af? Want dat laatste lijkt me niet de bedoeling!
Sterkte🫶🏼

7 maanden geleden
Reactie op 228-Elise
Heel herkenbaar. Vanaf week 6 in de zwangerschap veel heftige migraine aanv ...
Hoi, ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Bij het lezen van je bericht is het alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik ben nu 28 weken zwanger en zit vanaf 17 weken thuis met migraine. Jouw post is al een jaar geleden, maar zou graag ervaringen uit willen wisselen als dat voor jou oke is.