28 Reacties

4 jaar geleden

(to be) tussen haakjes moest het zijn 🙈

4 jaar geleden

Vers geperste sinasappelsap erdoor heen zodat vloeibaar is.. en en dan wat fruit wat je lekker vind Bijv aardbeien of banaan etc. (bevroren fruit is het lekkerste) Dan heb je een lekkere koude smoothie 😊

4 jaar geleden

Ik maak meestal een smoothie met sinaasappelsap, rood diepvriesfruit en evt nog roomijs/yoghurt. Een lekkere zoete smoothie om mee te beginnen😊 Dan krijg je in ieder geval fruit binnen, kun je later altijd nog groente toevoegen

4 jaar geleden

Griekse yoghurt, banaan, blauwe bessen uit de diepvries en aardbei uit de diepvries. Zoooo lekker!!😍😍😍

4 jaar geleden

Wij hebben altijd kokoswater. Daarin gooien we aardbeien en bananen. Soms spinazie er door of blauwe bessen.

4 jaar geleden

Ik maak meestal een smoothie met sinaasappelsap, rood diepvriesfruit en evt ...
Dit is echt 1 bonk pure suiker wat je naar binnen giet...... niet goed voor je. Ik drink smorgens een smoothie van amandelmelk ( kan ook gewone) met verse spinazie, courgette, diepvriesfruit een klein handje, lijnzaad en wat havermout. Probeer meer groenten dan fruit erin te doen 😊

4 jaar geleden

Ik probeer vaak wat groene groenten te gebruiken in een smoothie. Denk dan aan spinazie of boerenkool. Ziet er qua kleur niet mooi uit, maar als je het mixt met bijvoorbeeld een rijpe banaan en wat melk of yoghurt dan proef je er niks meer van. Ik varieer veel door bevroren vruchten als framboos of blauwe bessen toe te voegen. Of aardbei. Ook fruit dat er niet zo lekker meer uit ziet om zo te eten gaat erin. Ik zou gewoon wat gaan proberen en dan vind je vanzelf lekkere smoothie mixen.

4 jaar geleden

Mijn favo smoothie en ook nog eens lekker en mega gezond; banaan, avocado, boerenkool, spinazie, blauwe bessen & dan meestal nog chiazaden, lijnzaad, hennepzaad en vitamine C poeder erbij 😁

4 jaar geleden

Melk met een rijpe banaan en verse spinazie. Na het mixen die ik er een theelepel honing bij, erg lekker!!

4 jaar geleden

Ik maak meestal een smoothie met sinaasappelsap, rood diepvriesfruit en evt ...
Zou toch geen roomijs door m’n smoothie doen. Tenminste niet als je het neemt voor het gezonde. Versgeperste sinaasappel sap met banaan en aardbei of framboos, heerlijke combi! Of idd wat ook al gezegd is melk, banaan, spinazie. Via Google vindt je ook een hele hoop. Staan vaak erg lekkere combi’s tussen!

4 jaar geleden

ik maak gewoon om de zoveel tijd een bananen en melk + ijsblokjes smoothie. Kan ook met spinazie erin maar doe ik nooit eigenlijk.

4 jaar geleden

Banaan, blauwe bessen uit de vriezer en een scheut sojamelk vind ik zelf erg lekker. Soms voeg ik daar ook nog spinazie aan toe. Wat je ook kan doen is fruit toevoegen aan je ontbijt. Dit vind ik zelf heel lekker. Dus bijvoorbeeld yoghurt met fruit en muesli. Of havermout met fruit. Ben zelf fan van blauwe bessen uit de vriezer erdoor en/of wat banaan. Nu zijn er weer veel aardbeien ik de aanbieding, ook altijd lekker door je ontbijtje of op een cracker/brood 😄

4 jaar geleden

Banaan, paar bevroren aardbeien, handje blauwe bessen. Kokosmelk (of amandelmelk) en 3 blokjes diepvries spinazie. Ik doe er nog zonnebloempitten en pompoenpitten in voor de vetten en wat kokos rasp.

4 jaar geleden

Ik maak ze het makkelijkst met van dat ‘vers ingevroren’ fruit van de supermarkt (is vaak bosbessen, framboos, aardbei, of gemengd bosvruchten) met een banaan en een scheut yoghurt. Fruit wel even ontdooien anders is het echt een brainfreeze haha

4 jaar geleden

Ik vind 100 gram verse spinazie, een kiwi, een banaan en amandelmelk erg lekker.

4 jaar geleden

Hoihoi! Oke ik zie dat dit een megalang bericht is, maar oke :D Ik heb een zwangerschaps-workshop voor voeding gevolgd laatst, en daar was de voedingsdeskundige vrij duidelijk: pas op met alleen maar fruit in je smoothies. Zorg ervoor dat je er altijd iets van groentes in hebt, en als je het mixt met fruit en/of bijvoorbeeld dadels of vijgen wordt het toch zoet en idd met kokoswater, yoghurt of (haver)melk zorg je dat je suikerspiegel stabieler blijft, wat gezonder is, en je langer 'plezier' hebt van je smoothie als het gaat om energie. Ook avocado kun je erin doen voor gezonde vetten. Anyways, dat gaf zij aan, hoop dat ik het goed vertaal :). Ik mix zelf graag banaan, peer, yoghurt, (wal)noten, iets groens (boerenkool bijv) of bieten met havermelk en soms ook cacaopoeder. En doe er vaak een heel klein snufje zout bij. Weet niet of dit past in wat je lekker vindt, maar wie weet! Verder had ze het trouwens ook over probiotica in t 3e trimester vooral, wat belangrijk kan zijn zodat je kindje later geen of heel veel minder last krijgt van allergieën (vond k ook wel een eyeopener!). Dit kun je binnen krijgen via bijv kefir, yoghurt (in smoothie?), kombucha, zuurkool en gefermenteerde komkommer. Ik ben daar zelf dan weer niet zo van, dus heb daar gekozen voor een supplement. Ok, veel meer info dan waar je om vroeg, maar hopelijk hebben mede-zwangeren hier ook wat aan 😄

4 jaar geleden

Rode bietjes zijn er lekker bij;) of spinazie. Verder fruit, havermelk en havermout:)

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Feather

Wij hebben altijd kokoswater. Daarin gooien we aardbeien en bananen. Soms s ...
Wat een goed idee om komoswater te gebruiken! Ga ik ook eens doen!

4 jaar geleden

Gooi er zelf ook vaak worteltjes bij, lekker veel vezels!

4 jaar geleden

Een glas melk + een banaan + tropisch fruit (doosje uit de vriezer) is hier favoriet.