13 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zus heeft het, elke zwangerschap wordt het erger, heeft de laatste 3x een keizersnede gehad want mocht niet meer vaginaal bevallen😔 Ze heeft er ook flink pijn aan de gehele zwangerschap Maar na de bevalling zijn ze direct verdwenen

4 jaar geleden

Mijn zus heeft het, elke zwangerschap wordt het erger, heeft de laatste 3x ...
Dank je, is toch een iets of wat geruststelling. Maar het is inderdaad niet aangenaam 😔

4 jaar geleden

Nergens om je voor te schamen!!! Je kan het nou eenmaal krijgen tijdens de zwangerschap en ik denk dat niet veel mensen weten dat het ook nog eens super pijn doet... ik snap je heel goed 😘 Ik heb het helaas ook... ik ben nu 29 weken zwanger van ons 1ste kindje en heb het echt al sinds week 20 ongeveer. Het doet echt super veel pijn, ik kan niet lang staan, zitten, liggen en lopen. Ook door bekkenklachten zit ik door deze kwaaltjes al sinds november thuis, omdat ik gewoon echt niet veel kan... Bij de groeiecho over 3 weken gaat ze verloskundige er naar kijken, omdat het gewoon echt veel pijn doet 😪. Zij gaf ook aan dat waarschijnlijk de gynaecoloog er naar moet gaan kijken. Want stel je bevalt gewoon vaginaal (wat gewoon mogelijk is met de spataderen) dan moeten ze wel weten waar ze eventueel kunnen knippen. Toen ik dat hoorde van de week schrok ik ook wel, maar ik wil liever wel gewoon vaginaal bevallen. Maar je bent zeker niet de enige die het heeft. Ik twijfelde zelf ook heel erg om hier een topic voor te openen, dus ik ben blij dat jij het hebt gedaan 😊. Ik las ook dat om de pijn te verzachten, je appelstroop in een sluitzakje in de vriezer kan doen. Daarna met een doek erop leggen zodat het wat minder pijn doet. Ook heb ik ergens gelezen dat er zalf voor is, dus ik ga dat de volgende keer vragen of ik dat ook niet zou mogen hebben. Vind het zelf ook wel 'fijn' dat er meer mensen zijn waar ik nu mee kan praten en dat ik toch ook echt niet de enige ben... want andere doen er vaak lollig over, terwijl het echt een pijnlijk iets is

4 jaar geleden

Reactie op Melisssaah

Nergens om je voor te schamen!!! Je kan het nou eenmaal krijgen tijdens de ...
Raar dat het ziekenhuis niets tegen mij daarover heeft gezegd! Dat ze moeten kijken voor evt. knippen.. misschien maar volgende x naar vragen, vind dat namelijk wel spannend 😅 @ts Ik heb het nu ook (in ieder geval al 2 weken echt met veel pijn) ik heb al primaire spataderen (in benen) en sinds het laatste trimester zijn ze weer (meer) erbij verschenen op de benen, ik hoopte dat het daarbij zou blijven, maar helaas…

4 jaar geleden

Reactie op anoniemmmpje

Raar dat het ziekenhuis niets tegen mij daarover heeft gezegd! Dat ze moete ...
Jaaa ik zou het zeker ff goed navragen hoor!! De verloskundige zei het zelf tegen mij, want ze kunnen natuurlijk niet zomaar in die spataderen gaan knippen 😅 Ik vind het ook heel spannend, dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen

4 jaar geleden

Ik had dit ook tijdens mijn zwangerschap, had het aan 1 kant (en ook 1 been heel erg). Deze kant was ook opgezwollen en de andere kant niet🙈 heel aantrekkelijk. Heb er met de bevalling geen last van gehad en na de bevalling was het al voor 80% weg en na de 1e week was alles weg. Ik was erg bang dat het blijvend was, maar gelukkig niet!

4 jaar geleden

Ik heb het (denk ik) ook. Hoop ook maar dat het na de bevalling weer gauw weg is!

4 jaar geleden

Ik had het ook. Een echte flinke aan een kant. Gelukkig weinig last van gehad. Ik ben woensdag vaginaal bevallen en ze hebben ivm de spatader aan de andere kant ingeknipt en een heel klein knipje bij de spatader ivm kiwi verlossing. Het knipje heeft ze daar zo netjes gedaan dat ik er nu ook geen last van hebt. Dus wees niet bang voor een vaginale bevalling. Ik was onverwachts in de nacht opgenomen en niet bekend daar in het zh maar ze vragen netjes of er bijzonderheden zijn en krijgen ook je kaart van de verloskundige. Ik ben woensdag bevallen en de spatader is al voor een groot deel geslonken.

4 jaar geleden

Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad. De tweede keer werd het veel sneller veel erger. Het is erg pijnlijk en je je hebt constant het gevoel dat je je doos moet vasthouden bij het opstaan! Bekkenfysio heeft me wel iets geholpen door bewust op te staan/te gaan zitten en dan zo min mogelijk druk te zetten. Het was ook ontzettend opgezwollen, heel lelijk. MAAR, twee vaginale bevallingen gehad, zonder scheurtje of knip. En na de bevalling trekt het weer heel snel weg. Logisch, want de druk is eraf. Veel met je benen omhoog liggen en meer kun je helaas niet doen.

3 jaar geleden

Reactie op liesbeth91

Ik had dit ook tijdens mijn zwangerschap, had het aan 1 kant (en ook 1 been ...
Hii Zijn de spatadertjes bij jou been ook weggetrokken ik heb het zo erg niet normaall🥺 ben echt bang dat het blijft echt lelijkk

3 jaar geleden

Reactie op mama🤍

Hii Zijn de spatadertjes bij jou been ook weggetrokken ik heb het zo erg n ...
Draag je al steunkousen? Gewoon van die compressiekousen/vliegkousen helpen al. Zou daar echt meteen mee begonnen zijn als het zo erg werd

3 jaar geleden

Reactie op Bolleke32

Draag je al steunkousen? Gewoon van die compressiekousen/vliegkousen helpen ...
Nee nog niet dan ga ik die gelijk aanschaffen! Dankewel❤️

3 jaar geleden

Reactie op mama🤍

Hii Zijn de spatadertjes bij jou been ook weggetrokken ik heb het zo erg n ...
Nog erger zelfs! En alles is echt weg gelukkig 🙂