9 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb ook heel veel gelopen tijdens mijn eerste zwangerschap! Kan zeker geen kwaad. Helaas toch 30 kilo aangekomen (en is ook weer goedgekomen).
2 jaar geleden
Lopen kan natuurlijk totaal geen kwaad, en sporten ook niet, zolang je het lichamelijk aankan. Je kunt gerust meer doen dan lichte cardio in de sportschool. Als je echt meer bent gaan eten zul je dat niet met 30 min lopen per dag verbranden.
2 jaar geleden
Lekker bewegen in je zwangerschap is gezond. Het account Sterkher op Instagram is ook superfijn met allerlei heel betrouwbare info over wat qua sporten nou wel nog veilig kan in de zwangerschap en wat afgeraden wordt.
Ik heb zelf in mijn eerste zwangerschap tot 24 weken hardgelopen.
Mijn tweede zwangerschap heb ik zwangerfit gedaan, toch bij vlagen best pittige krachttraining met andere zwangeren.
Ik begrijp wel uit je bericht dat je calorie毛n telt, klopt dat? Normaal gesproken geen probleem maar zou er in de zwangerschap wel echt mee oppassen om alle extra calorie毛n te verbranden. In een gezonde zwangerschap kom je best wat kilo鈥檚 aan, niet alleen gewicht voor baby, vruchtwater en placenta, maar ook simpelweg in vet, o.a. ter voorbereiding op het geven van borstvoeding. Dus ik zou proberen het aantal calorie毛n wat je verbrandt met wandelen/sporten proberen te vergeten en vooral focussen op je fit voelen en doen wat goed voelt. Fijne zwangerschap!
2 jaar geleden
Ik heb tot 40+3 5x per week gesport en dagelijks minimaal 10000 stappen gezet (maar vaak wel 15000).
Ik was fysiek verrassend snel weer op de been na de bevalling.
Ik had ook wat meer trek en at dit gewoon (zoveel mogelijk gezond, maar ook echt wel meer gesnoept dan normaal). Ik ben die extra kcal niet gaan verbranden door meer te sporten. M'n lichaam was een mensje aan het maken en verbruikte het hiervoor.
2 jaar geleden
Ben morgen 24 weken, maar nog steeds lekker aan het sporten! Wel op een wat andere manier als dat ik eerst deed. Nu pas ik mn krachttraining aan, op eigen niveau en kijken wat nog lukt. En zwem ernaast, dit vind ik heerlijk! Maar merk wel dat alles nu wat zwaarder begint te worden. Wandelen elke dag op het werk ook, maar doe nu liever 2x op een dag een wat kleiner rondje dan 1 groot rondje.
Zou zeggen, blijf doen wat goed voelt, maar hou er rekening mee dat je lichaam wel gaat veranderen en blijf hiernaar luisteren 馃槉
2 jaar geleden
Je kan gewoon kracht training doen. Ik weet niet hoe ver je bent. Maar zou een programma aanraden zoals als die van Sterkher. Google maar is.
2 jaar geleden
Ik ben 35 weken en sport nog elke dag matig tot intensief. Ik zou wel kijken naar wat je gewend bent qua intensiteit. Gewoon lekker bewegen, is alleen maar goed voor je baby en je lijf!
2 jaar geleden
Ik sportte niet. Ik heb er een hekel aan馃槀
Ben sinds de zwangerschap maar wel begonnen met zwangerfit bij de fysio. Leuke groep met zwangeren en moeders (mama fit is er ook馃槃)
Ik vind het wel fijn om onder begeleiding te sporten zodat ik niks overbelast en toch wel soepel en fit blijf.
Na de bevalling ga ik ook mamafit volgen om de bekkenbodem weer in shape te krijgen.