24 Reacties

6 jaar geleden

Wil je perse thuis bevallen? Want je krijgt nu ook een medische indicatie als je wil

6 jaar geleden

Ik heb hier nog nooit van gehoord! Als je zwaarder bent dan 100 kg moet je beneden bevallen? En die medische indicatie voor ziekenhuisbevalling kan je krijgen ivm je gewicht?

VRIEND

6 jaar geleden

Je kunt bij de thuiszorg een hoog laag bed huren, laat je deze in de kraamweek gewoon beneden staan, heb je ook geen gedoe met klossen... Ik heb bijna 3,5 maand zo'n bed in m'n huiskamer gehad omdat ik ivm bekkeninstabiliteit amper trap kon lopen 😅

6 jaar geleden

Hoi ik weeg ook boven de 100 ik heb zelf Besloten om in het ziekenhuis te bevallen mij teveel gedoe in de woonkamer. En voor zover ik weet is dit niet zomaar medisch alleen om gewicht. Wel is het zo dat als Je boven de 100 weegt en je zou boven bevallen en er gebeurd iets met jou ambulance personeel niet meer dat 100 kg mag tillen en als jij dus wat hebt waardoor je niet meer bij bewust zijn bent of iets dat er te veel Risico is voor Zowel jou als verplegend personeel.

6 jaar geleden

Waarom niet in het ziekenhuis? Ivm gewicht zou ik geen risico nemen en voor de zekerheid toch voor het ziekenhuis kiezen. Er zitten ook meer risico’s aan vast

6 jaar geleden

Wij slapen op zolder dus en op de eerste verdieping geen ruimte voor een bed dus bij de eerste heb ik met 37 weken een bed in de woonkamer gezet, gehuurd bij de omring. Bed niet op klossen gezet. Ik vond het ook na de bevalling heerlijk om een bed beneden te hebben, die heeft er een paar weken gestaan. Uiteindelijk wel in het ziekenhuis bevallen ivm hoge bloeddruk. Nu zwanger van de tweede en besloten in het ziekenhuis te bevallen. Er komt ook geen bed meer beneden. Het wordt te vol en na de bevalling moet ik dan ook rusten in mn eigen bed, wat me beter lijkt met al eentje rond lopen

6 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Hoi ik weeg ook boven de 100 ik heb zelf Besloten om in het ziekenhuis te b ...
Dus de mensen die boven de 100kg wegen die laten ze liggen🤔 nog nooit van gehoord.

6 jaar geleden

Reactie op wendykas

Ik heb hier nog nooit van gehoord! Als je zwaarder bent dan 100 kg moet je ...
Ik geloof van wel ja

6 jaar geleden

Ik wist ook niet dat je beneden moet bevallen als je meer dan 100 kg weegt. En is dat dan niet gewoon je startgewicht? Heeft de verloskundige dat gezegd? Ik weeg niet tijdens de zwangerschap, dus geen idee of ik boven de 100 kg uitkom. Bij mijn eerste twee moest ik ook beneden bevallen, maar omdat het raam boven te klein was om uit getakeld te worden indien nodig. Overigens word je alleen bij dringende spoed of ernstige complicaties (zoals fluxus (hevig bloedverlies) na de bevalling) uit een raam getakeld, verder moet je gewoon op eigen kracht je huis uit komen. Beneden was toen bij ons ook 3 hoog namelijk... 😂 Ik had bij de eerste een bed beneden staan op klossen. Die poten kon je vrij eenvoudig los en vast draaien dus eerst stond het bed op zijn kant achter de bank. In de laatste weken voor mijn eigen gemoed toch maar al neergezet. Direct na de bevalling het bed opgeruimd. Ons bed boven stond ook op klossen. Vond ik ook heerlijk met in en uit stappen, zo aan het eind van de zwangerschap. Ik had gewoon heel veel klossen geleend. Bij de tweede stond er een matras klaar in de woonkamer wat we toen op de eettafel hebben gelegd, maar dat gaat bij jou niet geloof ik. Bij nummer 3 (en straks bij nummer 4) mag ik gewoon op de slaapkamer bevallen, we zijn inmiddels verhuisd. Alhoewel ik ook hier niet voor me zie hoe ik door het raam zou passen, maar niemand doet er moeilijk over. Misschien omdat de trap breed genoeg is?

6 jaar geleden

Dus de mensen die boven de 100kg wegen die laten ze liggen🤔 nog nooit van ...
Haha ik heb er ook nog nóóit van gehoord 🤣 Ik was bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook 100+ (weeg normaal 72 kg) en ze hebben er tegen mij nog nooit wat van gezegd hoor.

6 jaar geleden

Ik weeg denk ik zelf ook aan het eind rond de 100kg maar niks gehoord hierover van verloskundige. Wil evengoed een ziekenhuis bevalling, maar ben wel benieuwd waarom dit dan medisch zou zijn adh van het gewicht.

6 jaar geleden

Reactie op Miezzel

Haha ik heb er ook nog nóóit van gehoord 🤣 Ik was bij mijn vorige 2 zwange ...
Heb zelf bij de alarmcentrale gewerkt en we hebben vaak mensen boven de 100kg vervoerd. Ook in het ziekenhuis waar ik nu werk vervoeren we deze mensen dus ja geen idee wie dit verzint.

6 jaar geleden

Nee dan komt de brandweer je met een hoogwerker je kamer uit hijsen. Wij hadden het logeerbed in de woonkamer staan, ik beval snel dus geen tijd om naar een ziekenhuis te gaan. Ging prima na de bevalling heeft m’n man het bed weer boven gezet en heb de kraamweek gewoon boven in m’n eigen bed gelegen. Ging opzich prima

VRIEND

6 jaar geleden

Ik was 100+ tijdens de bevalling. Mocht gewoon naar boven toe van de verloskundige en ben uiteindelijk zelf de trap afgelopen om de ambulance in te gaan. Ze wouden me gewoon op de brancard hebben maar ik weigerde dit. Vond dat idee dood eng en liep liever zelf de trap af💪🏻

6 jaar geleden

Dankjewel allemaal voor de reacties! Daar kunnen we wel wat mee! 😁 Ja ik hoorde het van de verloskundige gisteren. Ivm complicaties zoals hevig bloedverlies dat je dan zo weg kunt, omdat ze je anders uit het raam moeten takelen, omdat de ambulance broeders je dan niet tillen 😅 Startgewicht was 73 en ben nu inmiddels 97. Ben nu 35 weken, dus we hebben hopelijk nog eventjes!

6 jaar geleden

Nee dat niet maar als je het kunt voorkomen word het wel aangeraden. En dit kun je voorkomen 🤷🏼‍♀️

6 jaar geleden

Reactie op elles.inwonderland

Dankjewel allemaal voor de reacties! Daar kunnen we wel wat mee! 😁 Ja ik h ...
Apart, naar mijn weten mogen ze tot 150kg vervoeren!

6 jaar geleden

Gister informatie formulier gehad over de bevalling en daar stond inderdaad ook op dat voorkeur altijd beneden is maar boven de 100 kilo boven niet mag/kan. Ivm vervoer bij eventuele problemen.. bij ons niet aan de orde maar viel me wel op!

6 jaar geleden

Bizar verhaal, ik kom waarschijnlijk ook over de 100 kilo, maar wij wonen in een flat, 1 hoog, zonder lift. Dus als het thuis bevallen wordt, is het sowieso op 1 hoog. En ik loop ook met bekken instabiliteit, maar daarom wordt ik ook niet opeens medisch ofzo. Je kan een gratis bed lenen van een thuiszorg organisatie voor max 6 maaanden, die kan elektrisch hoog/laag en ook vaak de hoofdsteun omhoog. Zou mij een prima optie zijn! Ook voor de eerste weken na de bevalling!!

6 jaar geleden

Ik heb alleen begrepen dat wanneer je een wenteltrap of een hele steile trap hebt, ze willen dat je beneden bevalt. Omdat het anders gevaarlijk/moeilijk is om je veilig en snel beneden te krijgen. Niet dat je aan een gewicht moet voldoen.