37 Reacties

10 dagen geleden

Ik had de wereld aan dingen mee naar het ziekenhuis (ook medisch) en niks is uit te koffer geweest 🙈 bij de bevalling boeide mijn omgeving mij echt 0,0. Net als de playlist die ik had samengesteld of de massageolie. Totaal niet gedacht aan de muziek, want zat 100% in mijn bubbel en het idee dat iemand mij zou masseren dat verergerde de pijn van de weeën enkel. Ik had wel de verlichting wat gedimd en geen continue in- en uitloop van personeel (ik had enkel medisch noodzakelijk personeel). De kussens vond ik trouwens verschrikkelijk (boeide mij ook niet tijdens de bevalling, maar wel ervoor en erna) dus ik kan je aanraden je eigen kussen mee te nemen.

10 dagen geleden

Verlichting zo laag/ weinig mogelijk. Mogelijk wat zoutlampjes mee voor rustige verlichting. Min mogelijk ruis en inloop van omgeving. Verder zat ik enorm in m'n bubbel. Dus veel meer was er niet nodig. Camera mee? Zodat er foto's gemaakt kunnen worden

10 dagen geleden

Reactie op PIPPALOU

Verlichting zo laag/ weinig mogelijk. Mogelijk wat zoutlampjes mee voor rus ...
Inderdaad die camera niet vergeten. Als dit je telefoon is, haal dan de vergrendeling er geheel vanaf die dag.

10 dagen geleden

Reactie op newmommy😍

Ik had de wereld aan dingen mee naar het ziekenhuis (ook medisch) en niks i ...
Dankje! Eigen kussen is inderdaad een goeie, neem ik ook altijd mee als we op vakantie gaan 😅

10 dagen geleden

Reactie op newmommy😍

Inderdaad die camera niet vergeten. Als dit je telefoon is, haal dan de ver ...
Oeh heel handig, je wil inderdaad niet dat op het moment supreme je eerst nog je pincode aan de verpleegkundige moet geven 🙈

10 dagen geleden

Een morfine pomp! 👻

10 dagen geleden

Reactie op PIPPALOU

Verlichting zo laag/ weinig mogelijk. Mogelijk wat zoutlampjes mee voor rus ...
Lampjes ga ik nog even naar kijken! Weet iemand ook of je een oliebrander of diffuser mee mag nemen voor lekkere geurtjes?

10 dagen geleden

Heb je al eens een rondleiding gehad in de verloskamers? In ons ziekenhuis zat er mooi behang op de muur, van een heide landschap. Verder voelde ik me erg prettig en veilig in het ziekenhuis en dat heeft wel geholpen. Het aangenaam maken zat voor ons vooral in; schone kleren mee, warme sokken en tandenborstels en eigen tandpasta. En makkelijke slippers die je ook met sokken kunt dragen. Oplader voor de telefoon was handig. Als je verwacht lang te moeten wachten is enige vorm van entertainment wel fijn, filmpjes of een tijdschrift om te lezen. Succes!

10 dagen geleden

Lekker je eigen spulletjes mee zoals kussen, hittepit zakje, badjas, slippers. Iets van vermaak zoals lezen of ipad. Misschien je favoriete snackjes en drankjes (niet voor tijdens bevallen per se maar mocht je er al in de beginfase moeten zijn of ingeleid worden). Oordopjes en ooglapje tegen eventuele bliepjes en lampjes van apparatuur als je daar moet slapen. Je kan een muziek afspeellijstje maken of iets luisteren wat je thuis luistert.

10 dagen geleden

Hier ook in het ziekenhuis bevallen. Was echt totaal niet bezig met mijn omgeving 😊 zou niet te veel meenemen moet ook allemaal weer mee naar huis en dan wil je het liefst met je kindje bezig zijn

10 dagen geleden

Reactie op bubble2024

Heb je al eens een rondleiding gehad in de verloskamers? In ons ziekenhuis ...
Nog niet, alleen online wat foto's gezien. Hier helaas niet heel veel sfeer 😉 Ga nog wel vragen of we even mogen kijken, wel een geruststelling als ik al weet waar we terecht gaan komen.

10 dagen geleden

Bedoel je met huiselijker bv kussentjes en een plantje? Ik zou dat allemaal echt niet mee sjouwen, het moet ook mee terug naar dan heb je wel iets anders te sjouwen😉. Wie weet heb je een makkelijke bevalling en ben je er zo weer weg? Ik zat zo in mijn eigen bubbel dat ik niet eens meer door had wie of wat er in mijn omgeving was.

10 dagen geleden

Reactie op vanbussel

Bedoel je met huiselijker bv kussentjes en een plantje? Ik zou dat allemaal ...
Nee bedoel meer wat praktischer, kreeg laatst de tip om een doek mee te nemen om eventueel over de monitor te hangen bijvoorbeeld tegen het licht. Dat soort 'kleine' dingetjes 😅

10 dagen geleden

Reactie op nvb91

Hier ook in het ziekenhuis bevallen. Was echt totaal niet bezig met mijn om ...
Je hebt idd wel wat anders aan je hoofd!

10 dagen geleden

Reactie op Boomklevertje

Nee bedoel meer wat praktischer, kreeg laatst de tip om een doek mee te nem ...
Monitor kunnen ze ook uitzetten voor jou, terwijl ze het op de pc wel nog kunnen zien en een alleen krijgen als er wat mis is. Een simpele handdoek die ze genoeg hebben in het zkh helpt ook. Het geluid van monitors kan ook uit.

10 dagen geleden

Reactie op Heemsje

Monitor kunnen ze ook uitzetten voor jou, terwijl ze het op de pc wel nog k ...
Ze krijgen een melding als er wat mis is *.

10 dagen geleden

Reactie op Boomklevertje

Lampjes ga ik nog even naar kijken! Weet iemand ook of je een oliebrander o ...
Lijkt me niet brandveilig, stel er is een acute noodsituatie en mensen stormen je kamer in en gooien zo’n ding om dan kan zomaar alles in de hens vliegen. Of mensen kunnen zich er lelijk aan branden. Ik zou dan eerder gewoon wat huisparfum meenemen om te spuiten. Maar geloof me, je hebt echt wel andere dingen aan je hoofd. En misschien word je wel kotsmisselijk van al die geurtjes

10 dagen geleden

Wij hadden een zoutlampje mee en een muziekboxje met een zelf samengestelde playlist die zachtjes op stond.

10 dagen geleden

Ik vond m'n playlist wel heel fijn! Kon me heel fijn daar op richten, waar ik heel ontspannen van werd (had ik thuis ook al bij ontspanningsoefeningen gebruikt). Verder niets nodig gehad, licht kunnen ze dimmen en het behang was van zichzelf al mooi!

10 dagen geleden

Zou niet te veel meenemen. Een lekkere zachte badjas was voor mij een must. Wat je kan vragen is om de lampen te dimmen en het geluid van de monitor zacht if zelfs uit te zetten.