15 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Mrgt
Hoe kan jij toxoplasmose krijgen van je hond die kattenpoep opeet?
Via zijn snuit, likjes, ...?
5 jaar geleden
Reactie op Mrgt
Dat lijkt me echt hoogst uitzonderlijk.. maar dan laat je de hond je toch n ...
Nee, ik laat hem nooit likken op andere plaatsen dan m'n hand. Zeker nooit in m'n gezicht of op m'n mond.
Wil eigenlijk allerliefst vragen aan de buurvrouw of ze die kattepoep niet wil opkuisen (normaal, toch?), maar vrees dat daar herrie van komt... :(
5 jaar geleden
Je kan niet eisen van je buurvrouw dat zij op haar eigen terrein de uitwerpselen van haar eigen dier opruimt. (Vies vind ik het wel, maar oke 馃槈). Dan is het eerder de taak van jou en je man om te zorgen dat jullie hond niet op hun terrein komt.
Daarnaast is volgens mij de tong van een hond vrij zelfreinigend en zijn die bacteri毛n snel weg. Maar laat hem dan niet likken, en als hij wel likt was je handen gelijk goed.
5 jaar geleden
Bij het uitlaten komt een hond ook van alles tegen, katten lopen vaak los over straat dus kunnen overal poepen. Snap dat je erover nadenkt als je het zo direct ziet gebeuren, maar ik denk dat er niet veel aan te doen is.
5 jaar geleden
Inderdaad dat kan je echt niet eisen. Waarom kom je dan op haar terrein? Is dat pers茅 nodig?
En denk je dat je hond niet meer vieze dingen binnenkrijgt tijdens de wandeling..
Over toxoplasme zou ik me niet druk maken, zolang je niet gaat zoenen met je hond.
5 jaar geleden
Reactie op Evo90
Je kan niet eisen van je buurvrouw dat zij op haar eigen terrein de uitwerp ...
Ja, zal een tijdje extra vorozichtig zijn met mn hond :(
5 jaar geleden
Inderdaad dat kan je echt niet eisen. Waarom kom je dan op haar terrein? Is ...
We wonen in een rijhuis, en de afstand van onze trap en haar trap is 2 meter. Gebeurt niet met opzet, maar was nu net omdat mn mand zn sleutels liet vallen en geen oog had op de hond.
5 jaar geleden
Reactie op CharlotteVN63
We wonen in een rijhuis, en de afstand van onze trap en haar trap is 2 mete ...
Ooh zo. Ja oke dat is vervelend. Maar je kan niet eisen dat ze het voor jou op gaat rapen op haar terrein. (Tenzij het een grote bende is en je er echt overlast van hebt dan)
Maar hoe doe je dat dan als je honden of kattenpoep tegenkomt als je aan het wandelen bent? Ik kom dat overal tegen en mijn hond heeft er een hekel aan, dus hij loopt er met een grote boog omheen, maar anders zou ik hem gewoon wegtrekken.
5 jaar geleden
Van je buurvrouw kan je echt niet eisen wanneer ze haar eigen terras opruimt inderdaad 馃槄.
Tja.. proberen het niet meer te laten gebeuren. Jullie hond natuurlijk.
En je handen regelmatig wassen maarja in zon samenleving wonen we sowieso tegenwoordig.
5 jaar geleden
Ooh zo. Ja oke dat is vervelend. Maar je kan niet eisen dat ze het voor jou ...
Idd - "Beter een goede buur ... ;) ".
Maar ja, als we gaan wandelen (we wonen nabij een groot bos) trek ik hem altijd weg van alle soort raars. Hij is ook nog een pup, dus extra nieuwsgierig en raapt echt alles op (zucht).
5 jaar geleden
Reactie op J-Lo
Ik weet niet precies hoe het moet, ben zelf geen trainer, maar je kan je ho ...
Ja, dat is ons streefdoel :D . Maar met een koppige Corgi-pup is dit niet altijd zo evident
5 jaar geleden
Reactie op CharlotteVN63
Ja, dat is ons streefdoel :D . Maar met een koppige Corgi-pup is dit niet a ...
Heeel bekend probleem, die viezerik van ons weet ook altijd de kattenpoep te vinden! Training met lekkers heeft bij hem niet gewerkt, de poep blijft zijn ultieme beloning haha! Bluuurgh 馃槬
Maar inderdaad, even iets laten eten en drinken bij thuiskomst en na een likje goed de handen wassen! 馃惗