20 Reacties

3 jaar geleden

Plas je ook echt iedere keer een normale plas, of zijn het van die mini plasjes? Als het van die kleine plasjes zijn: proberen het op te houden de eerste keer dat je wakker wordt, en pas de volgende keer gaan. Als het ten minste lukt om weer in slaap te vallen terwijl je het gevoel hebt dat je een volle blaas hebt, natuurlijk. Als het steeds een normale plas is: ik drink zelf nog maar 1 glas water na het avondeten, en dat helpt best aardig. Ik hoef er nu meestal nog maar 1x per nacht uit. Zal vast niet heel gezond zijn, maar slaaptekort is dat ook niet. Ik drink 's nachts dan wel weer water als ik wakker wordt met dorst, maar daar moet ik niet vaker van plassen. Vervelend probleem, sterkte!

3 jaar geleden

Reactie op SkittleMom23

Plas je ook echt iedere keer een normale plas, of zijn het van die mini pla ...
Het is echt een normale plas dat ik denk van dit kan toch niet. Ik probeer soms op te houden maar raak hierdoor dan weer niet in slaap. Echt vervelend en overdag moet ik amper 2x naar het toilet 😕

3 jaar geleden

Super vervelend ik had dit ook tijdens de zwangerschap.. helaas geen tips ik denk dat het er echt gewoon bij hoort

3 jaar geleden

Hoort er helaas bij.

3 jaar geleden

Ik heb het helaas al vanaf 7-8 weken zwangerschap, moet zeggen dat het begint te wennen na al die maanden. Moet er standaard 2x uit, 1x tussen 1:00-2:00 en 1x tussen 4:00-5:00 🤣

3 jaar geleden

Klinkt herkenbaar! Bij mij helpt bijvoorbeeld de kou op mijn lichaam ‘s nachts ook niet. Heb je daar misschien ook last van of heb je al geprobeerd om overdag meer te gaan?

3 jaar geleden

Reactie op Valer13

Klinkt herkenbaar! Bij mij helpt bijvoorbeeld de kou op mijn lichaam ‘s nac ...
Je hebt trouwens verder geen pijnklachten tijdens het plassen of gedurende dag?

3 jaar geleden

Geen tips helaas. Hier ook gemiddeld 3x per nacht eruit. Ik trek warme sokken aan, stommel slaapdronken van de trap, heel snel plassen en mn bed weer in. Ik probeer ook niet teveel na te denken anders ga ik "aan" en lig ik vervolgens een uur wakker.

3 jaar geleden

Ik weet niet of je wat vocht vast houdt? Het kan zijn omdat je in rust komt en je benen dus hoger ligger dat je vocht wat in de benen/voeten staat je dat meer kwijt raakt. Maar het past er helaas ook wel bij in de zwangerschap. Vocht of niet 😖

3 jaar geleden

Ik heb dit ook al sinds vrij vroeg in de zwangerschap. Het voordeel was wel dat ik snel weer in slaap viel en er dus eigenlijk weinig last van had. Ik drink gewoon door gedurende de nacht want ik merk dat anders mijn urine ontzettend donker is in de ochtend, dat lijkt me ook niet gezond. Nu ik aan het einde van de zwangerschap zit kom ik helaas niet meer zo snel in slaap. Gelukkig kan ik nu ik met verlof ben tussendoor dutjes doen. Het hoort denk ik echt bij het zwanger zijn.

3 jaar geleden

Geen tips, want het is vocht dat afgevoerd wordt als je ligt. Het is juist beter om wel te blijven drinken tot het slapengaan!

3 jaar geleden

Oh ik zie dat je verder bent dan ik. Maar heb het nu ook ineens met 12 +3 . Heel irritant idd!

3 jaar geleden

Reactie op Valer13

Je hebt trouwens verder geen pijnklachten tijdens het plassen of gedurende ...
Verder geen klachten en overdag moet ik max 2x naar het toilet ondanks ik wel veel drink overdag super raar 😁

3 jaar geleden

Geen tips helaas. Hier ook gemiddeld 3x per nacht eruit. Ik trek warme sok ...
Dat probeer ik dus ook niet maar soms is het wel en dan de volgende dag beklaag ik het mezelf 🤭

3 jaar geleden

Reactie op Kokosmakroon

Ik heb dit ook al sinds vrij vroeg in de zwangerschap. Het voordeel was wel ...
Ja dat heb ik dus helaas niet elke dat ik snel in slaap terug val 😕 ik ben ook bijna in zwangerschapsverlof dus dan kan ik ook mijn slaap inhalen gelukkig want dit hou ik niet lang meer vol denk ik .

3 jaar geleden

Reactie op MK-89

Ik weet niet of je wat vocht vast houdt? Het kan zijn omdat je in rust komt ...
Nee hou geen vocht vast…het zal inderdaad een behoorlijk lastig deel van de zwangerschap zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Zenna1986

Oh ik zie dat je verder bent dan ik. Maar heb het nu ook ineens met 12 +3 . ...
Ik sinds 20weken last van daarvoor was het meer overdag maar nu dus andersom 🤭

3 jaar geleden

Misschien dat je als je plat ligt meer druk hebt op je blaas door de ligging van jouw baarmoeder, als je overdag minder vaak hoeft te plassen? Misschien eens met je vk over hebben, dan kan een andere lighouding 's nachts misschien helpen... Verder is het ook gewoon een heel vervelend zwangerschapssymptoom natuurlijk waar je niet echt onderuit komt 😅

3 jaar geleden

Hier ook standaard ieder uur, in mijn vorige zwangerschap ook al. Dit is volgens mij gewoon een heel normaal kwaaltje helaas

3 jaar geleden

Als ik dit lees dan ben ik “jaloers”. Ik sta ieder uur van de nacht minimaal 2 keer op, wat resulteert in een stuk of 15 tot 20 keer naar de wc gaan in de nacht. Ik ben ook echt kapot. 🫠 Ik hoop voor ons allemaal dat het kwaaltje voorbij gaat. ❤️