7 Reacties

4 jaar geleden
Update: heb gebeld en moest na een kwartier in rust nog eens meten en staat intussen al veel lager. Zwellingen zijn ook normaal deze periode. Dus te snel gepanikeerd oeps 🤭

4 jaar geleden
Volgens mij moet de onderdruk boven de 90 zijn. Dit heb ik in ieder geval vorige week van de verloskundige begrepen. Ook als deze met meer dan 20 punten is gestegen is er iets niet helemaal oké. Ik ben nu 37 weken en zwel ook helemaal op (vanaf ongeveer 35e week). Ook mijn bloeddruk is een stuk hoger dan een paar weken geleden. Maar goed dat je het zelf in de gaten kan houden! en zeker blijven bellen als je twijfelt 😊

4 jaar geleden
Reactie op GWvdW
Volgens mij moet de onderdruk boven de 90 zijn. Dit heb ik in ieder geval v ...
Dankjewel voor je berichtje en succes met de laatste loodjes

4 jaar geleden
Zeker goed in de gaten houden inderdaad 🙂
Ik heb al die tijd een perfecte bloeddruk gehad en zondagnacht voelde ik mij niet lekker. Ik heb als eerste mijn bloeddruk meerdere malen gecheckt en die was en bleef heel hoog (158/105, waar ik al die tijd 123/76 had).
Naar het ziekenhuis gebeld en aan de monitor gegaan. Uit mijn bloed en urine waren geen afwijkingen te vinden, naast mijn klachten van hoofdpijn en duizeligheid had ik alleen dus last van een hoge bloeddruk.
Omdat ik maandag precies 37w was, en ik met 39w toch ingeleid zou worden ivm
Zwangerschapsdiabetes, hebben ze besloten mij te houden en dinsdag in te leiden. Ze wilden geen risico lopen op evt complicaties.
Ietsje eerder dus dan gepland is onze zoon op 30-03 in de middag geboren! 🥰
Alles is gezond en wel en we mogen als het goed is dalijk naar huis..!
Mijn bloeddruk begint nu gelukkig alweer wat te dalen en de kleine heeft geen last gehad van een suikerdip en doet het echt super goed!
Heel veel succes dames en volg ook je gevoel! 🍀