24 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb hier geen ervaring mee maar heb je de NIPT gedaan? Want in dat geval als dat goed was dan kan ik me haast niet voorstellen dat er aan een vergroot nierbekken niet wat gedaan kan worden? Nogmaals ik heb echt geen idee maar ik hoop gewoon dat jij je niet te veel zorgen maakt!

3 jaar geleden

Onze dochter had/heeft ook een vergroot nierbekken. Ze dachten met 20 weken iets te zien en met 30 weken werd bevestigd dat haar nier idd vergroot was. Veel extra echo's en controles gehad en uiteindelijk moeten bevallen in het Sofia kinderziekenhuis (Rotterdam). Zij bleek een verstopte urineleider te hebben en hier is zij aan geopereerd toen ze 5 weken oud was. Gelukkig allemaal goed gegaan en nu gaat het nog steeds goed en werkt alles naar behoren. Ze is nu ruim 1 jaar.

3 jaar geleden

Reactie op Angela29LW

Ik heb hier geen ervaring mee maar heb je de NIPT gedaan? Want in dat geval ...
Hoe zouden ze dit via een nipt zien? Naar mijn idee kijken ze hier alleen naar chromosomale afwijkingen.

3 jaar geleden

Reactie op Ro2020

Hoe zouden ze dit via een nipt zien? Naar mijn idee kijken ze hier alleen n ...
Vergroot nierbekken is iets wat bij chromosoom afwijkingen voor komt. Dus als de NIPT oké is dan lijkt me een vergroot nierbekken een losstaande te verhelpen kwaal. Zo bedoel ik het een beetje.

3 jaar geleden