19 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Aquarius
https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/aanschuifbedjes
Bedankt voor de link maar online hebben wij alles al gelezen. Daar kan niet helemaal uit opgemaakt worden of deze variant gevaarlijk kan zijn of niet.
4 jaar geleden
Wij hebben m 4 maanden ofzo zonder problemen gebruikt. Ze lag echt altijd met dr neus tegen dat plastic aan, vond ik nooit zo chill maar zo lag ze het liefst.
Wat andere cosleepers betreft: geen idee. Je hebt volgens mij ook met hout maar dat ademt toch net zo min als plastic?
Ben wel benieuwd wat dan wel veilig is :p
4 jaar geleden
Er zijn ook co sleepers met spijlen. Die hebben wij. Ik wilde eerst een chicco next to me maar idd wordt deze ook afgeraden.
4 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Wij neigen hierdoor toch ook gewoon naar een houten wiegje.. dan heb je in ieder geval de zekerheid dat het veilig is 😄
4 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Wij neigen hierdoor toch ook gewoon naar een hout ...
Petit amelie heeft een veilige cosleeper! Baby is er nog niet maar wij zijn enthousiast! Hebben ook een hoog bed waar hij goed bij past
4 jaar geleden
Zojuist heb ik de intake van de kraamhulp gehad en toch ook maar even gevraagd wat nou verstandig is met betrekking tot een cosleeper. Zij gaf aan dat je snachts gewoon de zijkant van het bedje naar beneden kunt houden, terwijl de link hieronder naar de Consumentenbond wat andere zegt. 🤷 Is er iemand met ervaring?
4 jaar geleden
Reactie op Zwangermiepje
Zojuist heb ik de intake van de kraamhulp gehad en toch ook maar even gevra ...
Ik zou het persoonlijk niet open laten staan.. tenzij je hem heel goed aan je eigen bed hebt vast gemaakt en je zelf zonder dekens slaapt. En zelfs dan zou ik twijfelen..
4 jaar geleden
Wij hebben een chicco next to me. Ook met zo'n randje. Denk persoonlijk dat het gevaar wel mee valt. Rebreathing vind vooral plaats als er te weinig zuurstof bij kindje kan komen. Dan moeten ze we echt heel raar gaan liggen. Zeker wanneer ze nog niet kunnen rollen.
4 jaar geleden
Reactie op Anoniem Nr Zoveel
Wij hebben een chicco next to me. Ook met zo'n randje. Denk persoonlijk dat ...
Wij slapen altijd met de kant ook open trouwens. Staat goed vast aan ons bed en zorg ervoor dat deken er niet in komt. Omdat hij ook bij mij slaapt in bed wel dekbed eruit en onder een deken gaan slapen
4 jaar geleden
Reactie op Lisette1990
Ik zou het persoonlijk niet open laten staan.. tenzij je hem heel goed aan ...
Ja dat heb ik ook wel. We hebben nu deze gekocht, die kan alsnog met 1 hand gemakkelijk omhoog. Ik denk gewoon kijken wat straks het prettigste voelt.
3 jaar geleden
Ik heb hem ook, overgenomen van anderen (waarvan ik verwachtte dat ze het tot op de bodem uitgezocht hadden). Kraamzorg (twee personen) hebben er niks van gezegd. Mijn meisje slaapt er heerlijk in. En het jongetje wat er voor ons in gelegen heeft, heeft er ook 5 maanden prima in geslapen. Zonder ander matrasje.
Maar, ik heb wel altijd de zijkant open staan.
Er wordt geadviseerd om die s nachts dicht te doen.
3 jaar geleden
Ik heb zelf een cosleeper gemaakt van hout. Voor nummer 3 staat er een omgebouwde ledikant (hout) klaar 👌
3 jaar geleden
Wij hebben cosleeper van petit ameli, helemaal van hout. Ook omdat we hadden gelezen dat chicco enzo niet veilig zijn..