Hi allemaal,
Ik had vandaag mijn eerste afspraak op de polikliniek vroeggeboorte.
Ik ben momenteel 13 weken zwanger en mijn baarmoederhals werd gemeten op 26–28 mm. Voor zover ik begrijp ligt de ondergrens rond de 25 mm, dus dit voelt voor mij best spannend omdat het er dicht tegenaan zit.
Het plan is nu:
* Doorgaan met progesteron — ik kreeg het advies om de dosis te verlagen van 400 mg naar 200 mg, maar ik mag eerst de 400 mg die ik nog thuis heb opmaken tot mijn volgende afspraak.
* Starten met een lage dosis aspirine
* Over 2 weken terugkomen voor controle
De arts leek niet echt bezorgd, wat ergens geruststellend is, maar ik ben wel ongerust ben gezien hoe dicht dit bij de grens zit.
Ik hoor heel graag ervaringen van anderen:
* Heeft iemand rond deze termijn (12–14 weken) een vergelijkbare lengte gehad?
* Bleef het stabiel, werd het korter of schommelde het?
* Ervaringen met progesteron (400 mg vs 200 mg)?
* Dingen waar ik op moet letten of die ik zeker moet vragen bij mijn volgende afspraak?
Ik hoor graag ervaringen van anderen!