43 Reacties

5 jaar geleden

Ja! Ik had veel last van harde buiken en bij controle van de verloskundige doorgestuurd naar ziekenhuis. Die van mij was op dat moment 19 mm bij 32 weken zwanger. Moest blijven en kreeg longrijpers, maar geen remmers. Ondertussen 2 ziekenhuisopnames verder ben ik weer thuis en zit de kleine alweer bijna 3 weken langer ondanks dat de baarmoedermond 10 mm is en dus korter geworden was. Heftige periode maar alles blijft tot nu toe stabiel

5 jaar geleden

Hi, ja, ik wil je graag zeggen doe rustig aan. Ben je nog aan werk? Meld je echt ziek. Hoe korter je baarmoedermond is hoe groter de kans op vroeggeboorte. Door rustig aan te doen en toendertijd injecties had ik de 33 weken gehaald... Het kan 2 kanten op gaan. Als je ook veel last heb van harde buiken dan moet je goed luisteren naar je lichaam. Normaal checken ze met 20 weken ook je baarmoedermond hadden ze dat niet gedaan bij jou?

5 jaar geleden

Ik had toen ik 30 weken was een lengte van 22mm kwamen ze achter, misschien ook al korter geweest, geen idee. Nachtje ter observatie moeten blijven of het niet nog korter werd en dit was niet het geval. Er is eiwit afgenomen uit de baarmoedermond die aan kan tonen of je meer kans hebt op vroeggeboorte en dit was bij mij niet te hoog dus geen verdere controles meer gehad en ze zit nog mooi nu bij 34+4:)

5 jaar geleden

Helaas wel. Bij 30 weken achter gekomen na veel harde buiken (bleken weeën te zijn) longrijpers, weeenremmers. Toen is het even gezakt. Met 31 weken vliezen gebroken en weer weeën. Uiteindelijk met heel veel rust kunnen rekken tot 33 weken en bevallen. Neem je rust! Erg belangrijk. En wat je zegt: bij sommige vrouwen is hij korter. Alleen dat valt nu niet meer te meten..

5 jaar geleden

Nee bij 20 weken is het helaas niet gemeten. Ik ben nu veel rust aan het houden. Lig de hele dag op de bank. Heel saai maar voor een goed doel. Morgen gaan ze checken en ik hoop zo erg dat hij niet korter is geworden. Ik ben namelijk als de dood voor medicijnen en injecties. De bijwerkingen daarvan zijn niet mis. Dus dat wil ik uiteraard liever niet voor mijn kindje. Al ga ik het uiteraard meteen nemen als dat nodig is. Ben nu 27,5 week. Veel te vroeg dus 😥

5 jaar geleden

Reactie op Daantje 1

Nee bij 20 weken is het helaas niet gemeten. Ik ben nu veel rust aan het ho ...
Jeetje ja.. saai is dat he. Ik kan erover meepraten. Hebben ze bij jou die fibronectine test niet gedaan? (Test voor stofje die aangeeft kans hebben op vroeggeboorte)

5 jaar geleden

Reactie op Daantje 1

Nee bij 20 weken is het helaas niet gemeten. Ik ben nu veel rust aan het ho ...
Spannend! Ik begrijp wat je doormaakt.. Heb je nog steeds last van harde buiken? In het zh is mij verteld dat je met een korte baarmoedermond (en zelfs met ontsluiting) ook nog gewoon de 40 weken kan halen. Kan dus 2 kanten op gaan. Rust lekker uit en iedere dag is er 1👍 Voel je je verder wel goed?

5 jaar geleden

Jeetje ja.. saai is dat he. Ik kan erover meepraten. Hebben ze bij jou die ...
Ja die test hebben ze gedaan. En ik had het eiwit wel. De kans was 1 op 10 dat er daadwerkelijk een bevalling zou gaan plaatsvinden. Dat was afgelopen woensdag en nu zondag is het alleen maar rustiger geworden met de harde buiken. Ik heb ze nog wel maar ze zijn minder heftig. Hopen morgen dat de baarmoedermond hetzelfde is gebleven en dat ik me minder druk hoef te maken 🙏🏻

5 jaar geleden

Reactie op Daantje 1

Ja die test hebben ze gedaan. En ik had het eiwit wel. De kans was 1 op 10 ...
Spannend! Snap zo goed hoe je je voelt omdat ik precies hetzelfde heb. Duimen dat je kleine veilig binnen blijft tot de juiste periode 😊

5 jaar geleden

Bij mij zijn ze met 32 weken ook achter gekomen na veel regelmatige harden buiken dat deze verkort was 25mm. Ook is die test afgenomen gelukkig negatief en mocht ik met veel rust naar huis. Na veel rusten kan deze namelijk ook weer langer worden, dit is zeker niet bij iedereen het geval maar het kan wel. Bij volgende controle was deze 33mm, dit was 5 dagen later. En 2 dagen daarna was het zelfs 40mm. Rust rust rust!!

5 jaar geleden

Reactie op MamavanN

Bij mij zijn ze met 32 weken ook achter gekomen na veel regelmatige harden ...
Heel fijn om te lezen! Ik neem nu ook extreem veel rust en magnesium wat ook erg goed werkt voor mij.

5 jaar geleden

Reactie op Aapiej2020

Helaas wel. Bij 30 weken achter gekomen na veel harde buiken (bleken weeën ...
Haai haai. Ik ben ontzettend benieuwd hoe je kindje met 33 weken er aan toe was. Heeft hij/zij extra medische zorg gekregen, bv in een couveuse ?

5 jaar geleden

Hoihoi, ik had op 20 weken een baarmoederhalsmeting die was 28 mm, allé alarmen gingen af bij mij.. nu zijn we 31 weken zwanger telkens opvolging gehad om de 2weken en blijft 28 mm. Blijkbaar ben ik iemand die een verkorte baarmoederhals van nature heb. Ik hoop dat je ook dat geluk hebt, ik snap dat je zenuwachtig bent ervan. Was ik ook, maar zolang je geen harde buiken hebt of contracties zou ik mij nog geen zorgen maken, gewoon rustig aandoen, niet heftig tillen, en zeker geen stress!!! Xx

5 jaar geleden

Reactie op maryamm

Haai haai. Ik ben ontzettend benieuwd hoe je kindje met 33 weken er aan toe ...
Best goed! De longrijpers hebben hun werk kunnen doen. Hij heeft een week in de couveuse gelegen en uiteindelijk 4,5 week in het ziekenhuis. Na een week thuis kon ook de sonde voor de voeding eruit!!

5 jaar geleden

Hi Daantje1, hoe is het gister gegaan?

5 jaar geleden

Bij mij kwamen ze er met 28 weken toen ze met een inwendige echo het hoofdje wilde meten. Ik zat toen op 20 mm, moest een week later op controle komen en toen was die nog maar 16 mm dus aan de oestrogeen capsules en weer een week later controle. Ik ben met 30 weken opgenomen omdat hij tussen de 0,9 - 0,6 mm zat. Gelijk aan de wee remmers en long rijping prikken en we moesten ons echt voorbereiden op de vroeg geboorte. Maandag opgenomen en op zaterdag kreeg ik harde buiken enz. Dus veel aan de CTG gelegen en echo's gehad. Gelukkig niet door gezet. Mocht op dat moment mijn bed ook niet meer uit, was net blij dat ik 3 x per dag 10 min mocht lopen. Met 31,5 week weer controle gehad en alles was hetzelfde dus mocht ik met strenge bedrust naar huis. Uiteindelijk met 39 weken bevallen.😀 Vond het zelf enorm moeilijk om een hele dag op bed te liggen en niks te mogen maar deed alles voor de kleine. Af en toe wat eigen wijze momenten gehad en werd dan ook echt flink terug gefloten door mijn man. En had tussendoor ook erg goed contact met ziekenhuis. Bij alles mocht ik bellen.

5 jaar geleden

Reactie op Lisanne08

Bij mij kwamen ze er met 28 weken toen ze met een inwendige echo het hoofdj ...
O wat spannend allemaal zeg! Gelukkig is ze gewoon blijven zitten. Ja heel moeilijk om op bed te liggen en niks te doen. Zo veel dingen die je uit handen moet geven. Maarja alles voor het goede doel.

5 jaar geleden

Reactie op Aapiej2020

Hi Daantje1, hoe is het gister gegaan?
Heel goed eigenlijk. De metingen waren nu tussen de 29 en 33 mm. Dus dat vond ik heel positief en ben blij dat ik niet gelijk naar de medicijnen heb gegrepen. Volgende week wordt het voor de zekerheid weer gecontroleerd. Ik hou nu heel veel rust. Harde buiken komen steeds weer als ik teveel doe, dat merk ik echt meteen.

5 jaar geleden

Reactie op Daantje 1

Heel goed eigenlijk. De metingen waren nu tussen de 29 en 33 mm. Dus dat vo ...
Ah goed nieuws!! Wat fijn en ook goed dat ze het volgende week nog eens checken. Succes met rust houden👍

5 jaar geleden

Reactie op Daantje 1

O wat spannend allemaal zeg! Gelukkig is ze gewoon blijven zitten. Ja heel ...
Dat was zeker spannend allemaal maar gelukkig gelukt en nu een gezonde dame van 14 maanden😀 en ook fijn voor andere om te lezen dat het ook goed kan gaan, ook als je een hele korte baarmoederhals heb