29 Reacties

3 jaar geleden

Voor een jongetje zou ik gewoon voor Peter gaan. Prima naam, want hoe vaak gebruik je nou een tweede naam in het dagelijks leven? Anders iets Scandinavisch zoals Per of Perre? Voor een meisje vind ik Petronella inderdaad een beetje ouderwets, maar Nella of Nelly vind ik dan weer hip klinken.

3 jaar geleden

Ik kom niet verder dan gewoon Peter of Petra bijvoorbeeld. Mooi is anders maar een vernoeming moet wel op de naam lijken vind ik

3 jaar geleden

Peti?

3 jaar geleden

Meisje: Petri, Petra Jongen; gewoon Peter en anders Pieter of Pelle (zweedse variant dacht ik) https://www.24baby.nl/babynamen/peter/

3 jaar geleden

Echt vernoemen als eerste naam of gewoon als tweede naam? Wij hebben onze dochter (tweede naam) vernoemd naar onze moeders (die heten hetzelfde) Margaretha, ook geen naam van deze tijd maar goed het is niet haar roepnaam. Ik vind peter niet echt ouderwets hoor ! Gewoon doen

3 jaar geleden

Peter is juist een leuke naam. Juist sommige 'hippe' namen vind ik persoonlijk vreselijk.

3 jaar geleden

Peter en Petra

3 jaar geleden

Peter, Pete, Piet, Peet Petra, Nelli, Nella, Neel, Nela

3 jaar geleden

Reactie op RPT92

Peter, Pete, Piet, Peet Petra, Nelli, Nella, Neel, Nela
Waar komen nelli nella neel en nela vandaan? Ik zie dan geen link met peter

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Waar komen nelli nella neel en nela vandaan? Ik zie dan geen link met peter ...
Petronella gok ik.

3 jaar geleden

Reactie op xxTessa

Waar komen nelli nella neel en nela vandaan? Ik zie dan geen link met peter ...
Die namen komen allemaal van Petronella

3 jaar geleden

Omg flashback van vroeger 🙈 mijn vader had altijd 2 onzichtbare "kabouters" en 1 daar van heette petronella. Hij spoorde dan ook niet maar toch brrr kriebels

3 jaar geleden

Reactie op Noukie_nouks

Echt vernoemen als eerste naam of gewoon als tweede naam? Wij hebben onze d ...
Als tweede naam inderdaad :)

3 jaar geleden

Ik vind dat een beetje vergezocht voor iemand die peter heet

3 jaar geleden

Als onze kleine een meisje wordt, krijgt ze als 2e naam Aly, naar mijn overleden schoonmoeder. Wij gaan daar ook geen andere naam van maken, omdat dat niet te doen is. Ik zou het gewoon op peter houden

3 jaar geleden

Heeft opa ook een doopnaam? Bij de meeste ouderen is de roepnaam namelijk anders als de volledige naam.

3 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Meisje: Petri, Petra Jongen; gewoon Peter en anders Pieter of Pelle (zweeds ...
Petri zou ik niet doen, ligt te dichtbij petrischaal (worden cellen, bacteriën en schimmels in gekweekt in labs). Peter vind ik best een mooie naam eigenlijk. Je zou ook voor andere land-varianten kunnen gaan: Pjotr, Peke of Per bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje2023

Petri zou ik niet doen, ligt te dichtbij petrischaal (worden cellen, bacter ...
Ik heb een collega die Petri heet. Heb zelf die link nog nooit gelegd 🙈.

3 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Haha, dat is het mooie van dit forum, worden verschillende associaties meteen duidelijk ^^

3 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Same. Now I can't unsee it 😂😂