6 Reacties

5 jaar geleden
Ik zou dit bespreken met je leidinggevende. Als die je verplicht kun je even de bond bellen nog en vragen wat je het beste kunt doen.

5 jaar geleden
Tja, hoe hard wil je het spelen. Je baby is nu natuurlijk even het belangrijkste. Als ik een vast contract had zou ik vriendelijk weigeren en mijn werkgever verwijzen naar de regels en uitleggen dat ivm je klachten het nu helaas ook echt even niet anders kan.
https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/rechten-en-plichten-van-werkenden/zwangeren-en-vrouwen-die-borstvoeding-geven/aanpassen-werkzaamheden-zwangerschap
Als die vervelend blijft doen kun je ook melding maken bij de inspectiedienst SWZ

5 jaar geleden
ik zou uitleggen dat je wel zou willen maar dat je dat niet trekt. En dat je graag overeind wil blijven voor de gewone uren omdat je anders omvalt en ze helemaal niks aan je hebben. Als ze nog steeds verplichten ook aangeven dat je wettelijk gezien geen overuren hoeft te werken in je zwangerschap. Blijven ze moeilijk doen dan jezelf in bescherming nemen en contact opnemen met d ebedrijfsarts. Dit kun je ook zeggen tegen je werkgever.Dat je dit via bedrijfsarts wil doen omdat je jij van mening bent dat overwerken vanwege gezondheidsredenen niet mag en kan nu. Succes ermee! Sowieso niet bij laten zitten.

5 jaar geleden
Reactie op mmje
ik zou uitleggen dat je wel zou willen maar dat je dat niet trekt. En dat j ...
Heb precies dit gezegd.. Heel netjes verwoord maar helaas zonder resultaat. Maar ik denk dat de werkverhouding wel weg is als ik er nog meer gedoe van ga maken

5 jaar geleden
Heb precies dit gezegd.. Heel netjes verwoord maar helaas zonder resultaat. ...
Ben bang dat je daar wel gelijk in hebt. Bazen houden er niet van als je over hun hoofd heen gaat en ze ergens toe verplicht. Heb bij iemand wel eens gehoord (ging niet over zwanger) dat die ook via arbo en inspectie zijn recht heeft opgeeist. Hij heeft zn recht gekregen maar de werksfeer was niet meer te houden voor diegene. Dus heeft toch een andere baan moeten vinden.
Vind het echt belachelijk dat ze je in deze situatie verplichten over te werken. En eigenlijk hoor je gewoon je recht te krijgen. Maar vind wel dat je moet weten dat het ook verkeerd kan gaan als je je recht opeist. Niet dat je het doet en voor een verassing komt te staan en na de tijd denkt had ik het maar niet gedaan. Of had ik het maar geweten.
Echt een lastige situatie.
Sterkte iedergeval.