6 Reacties
4 jaar geleden
Ik zie dat je 12 weken bent. Dat is de termijn die onderzoek vraagt, maar het is geen zekerheid dat er iets is.
Dat vocht is vermoedelijk een verdikte nekplooi? Als dat zo is, kan dat een teken zijn voor een genetische afwijking. Maar het kan ook gewoon zijn dat de baby dat vocht nog niet zo goed kan wegwerken en er helemaal niks aan de hand is.
Wij zaten in dat tweede geval, dus er hoeft niet steeds iets mis te zijn.
Het is moeilijk, maar hou vol en laat het op je af komen.
4 jaar geleden
Reactie op Noessie90
Hey Popo
Het is idd een verdikte nekplooi.
Ik moet dinsdag naar ziekenhuis ...
Wat schrikken allemaal, ik kan me je angst voorstellen.
Heb je een NIPT test laten doen? Daar kunnen ze een aantal afwijkingen eventueel constateren.
Zei de echoscopiste ook niet iets dat het nog bij kan trekken ofzo?
4 jaar geleden
Reactie op Noessie90
Hey Popo
Het is idd een verdikte nekplooi.
Ik moet dinsdag naar ziekenhuis ...
Dag Popo, wij hadden op 12 weken echo ook een zeer verdikte nekplooi (7 mm), ook doorverwezen naar UZ Gent (was ik niet zo tevreden van, vlokkentest gehad (2 x mislukt te weinig weefsel), vervolgens zelf naar ander ziekenhuis gegaan en op 16 weken vruchtwaterpunctie gehad, er is een afwijking uitgekomen, maar deze had uiteindelijk niks te maken met de nekplooi (klinefelter). Dus geef de moed niet op, maar ik begrijp als de beste hoe slopend deze wachttijden zijn! Ondertussen zijn we 30 weken en is elke volgende echo vlekkeloos verlopen!
4 jaar geleden
Reactie op Sharkie89
Wat schrikken allemaal, ik kan me je angst voorstellen.
Heb je een NIPT tes ...
Blijkbaar voldoe ik niet aan de eisen om de nipt nog te laten kunnen doen.
En ze hebben niet gezegt dat het bij zou trekken inderdaad tenminste eerste echo wel maar tweede was het nog net zo.
Moet wel zeggen zaten maar 3 dagen tussen die echo's.
In Gent maken ze weer een echo hoop gewoon dat het ritje gent word zonder vlokkentest