13 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Kiwinasje
Jaaa zeker. Heel normaal om te hebben. Ik was normaal gewoon slank, maar op ...

Dankjewel voor je reactie! Gelukkig dat ik niet de enigste ben en het na je bevalling weggetrokken is! :) Hoe was je bloeddruk tegen het einde van de zwangerschap?
3 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde als jou! Al maanden last van carpaal tunnel syndroom en nachten wakker gelegen omdat mijn handen zo erg branden (echt in de fik stonden). Nou ben ik 19 sept. Bevallen dus ik was ook hoogzwanger met die snikhete dagen. Bloeddruk paar keer te hoog mede door werk en het niet slapen (ook vervroegd met verlof gegaan) en op het laatst ook echt olifanten poten door het vocht. Maar elke keer gecheckt op eiwitten in urine en er was niks. Toen ik bevallen was was het gelijk weg. Dus wat je verloskundige zegt is echt waar! Hou het in de gaten zolang je niet misselijk erbij bent, hoofdpijn hebt of sterretjes ziet.
3 jaar geleden
Hier vanaf 30 weken veel vocht vast gehouden. Bloeddruk was op het laatst wisselend, de laatste 3 weken werd ik per controle 2 keer gemeten en kwamen ze ook elke week thuis meten (ook 2 keer). Dan kon de eerste meting echt te hoog zijn, tweede normaal.
Met dag 5 na de bevalling was ik 10 kilo kwijt, voornamelijk vocht. Veel benen omhoog, steunkousen, brandnetelthee en water drinken en met de benen iets omhoog slapen hielen mij daarbij.
Niet om bang te maken, maar houd het wel goed in de gaten. Ik had dus voor de bevalling last van vocht in m'n polsen en dat bleek pas weken na de bevalling De Quervain te zijn. Iedereen zei, na de bevalling zijn je klachten zo over, dat was bij mij niet zo. Heb weken lang m'n dochter niet volledig kunnen verzorgen. door de hormonen ontstond meer verweking en ontstekingen. Na injecties er helemaal van af na 5 maanden. Ook heeft het vocht in m'n voeten tot een peesplaat ontsteking in m'n voet geresulteerd (Fasciitis Plantaris). Hier heb ik 6 maanden na de bevalling enorm last van.
Dit hoeft natuurlijk helemaal niet bij jou te gebeuren!!! Maar ik merk dat er ook bij artsen en verloskundigen veel onwetendheid over is! Trek tijdig aan de bel bij klachten.
Voor nu: beentjes omhoog, niet te druk maken en uitkijken naar de komst van je kleintje! 馃槉
3 jaar geleden
Reactie op Kiwinasje
Even opgezocht en dit waren de waardes op 1 week voor de geboorte en 5 dage ...

Ziet er netjes uit!
3 jaar geleden
Reactie op Kiwinasje
Even opgezocht en dit waren de waardes op 1 week voor de geboorte en 5 dage ...

Dankjewel voor het opzoeken!
3 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde als jou! Al maanden last van carpaal tunnel syndro ...
Ten eerste van harte gefeliciteerd!馃 heel vervelend die klachten en het slechte slapen! Dat doe ik ook al maanden helaas.. Gelukkig dat het na de bevalling gelijk weg was! Ik voel me wel al een paar dagen niet zo lekker, gewoon meh zeg maar. Ben wat verkouden en heb daardoor soms wat "hoofdpijn"/ druk boven de ogen en sinds gisteravond op en af wat misselijk. Al komt dat wss van het maagzuur (ben vrij klein waardoor, ondanks de indaling, de baby nog hoog ligt).
3 jaar geleden
Reactie op El90
Hier vanaf 30 weken veel vocht vast gehouden. Bloeddruk was op het laatst w ...
Wow 10 kg vocht, dat is erg veel! Wel goed dat ze je bloeddruk zo nauwkeurig en frequent gemeten hebben! Hadden ze een idee waarom de bloeddruk zo wisselend was op het laatst? Ik drink al veel water en brandnetelthee, maar lijkt niet veel te helpen. Evenals het in beweging blijven en juist hoog leggen van de benen. Daarom ben ik een beetje bang om een blijvende hoge bloeddruk te ontwikkelen nog voor de bevalling. Dat klopt, ze zeggen heel snel draag maar een brace en na de bevalling trekt alles weg, maar heb idd ook al andere verhalen gehoord. Vervelend dat je zolang last hebt gehad, waardoor je ook je dochtertje niet goed hebt kunnen verzorgen! Dankjewel inieder geval voor de tips en lieve woorden馃槉
3 jaar geleden
Reactie op Kleintje_91
Ten eerste van harte gefeliciteerd!馃 heel vervelend die klachten en het sl ...
Lief dankjewel! Super vervelend dat je ook zo slecht slaapt. Het is echt een rot kwaal waar je zoveel last van kan hebben :(. En super rot dat je je nu ook niet lekker voelt! Als je het niet vertrouwd gewoon de verloskundige bellen (zeiden ze bij mij ook, liever teveel dan te weinig) en jezelf goed in de gaten houden. Succes en beterschap 馃挆
3 jaar geleden
Lief dankjewel! Super vervelend dat je ook zo slecht slaapt. Het is echt ee ...
Het is niet optimaal, maar ik neem het voor lief met de gedachten dat ik hopelijk snel ons wondertje vast mag houden馃槏 Ik houd het zeker in de gaten en als ik het niet vertrouw bel ik idd de vk. Morgenvroeg heb ik sowieso een afspraak. Dankjewel馃挄