22 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben met 37 weken bevallen en voor mn gevoel heb ik nu een olifantenzwangerschap. Tik de 40 weken morgen al aan 😅

3 jaar geleden

Was je spoedkeizersnede als gevolg op niet lukken van natuurlijke bevalling? Dan snap ik je vraag. Maar dat wil niet zeggen dat het de volgende keer weer gebeurd. 36 weken is wel iets te vroeg maar niet extreem vroeg. Bij andere reden voor spoedkeizersnede is het geen reden om volgende keer weer rond 36 weken te bevallen.

3 jaar geleden

Hoihoi, 36 weken is een mooi termijn en is geen extreem vroeg geboorte. Wat was de aanleiding? Ik denk vooral dat dat leidend kan zijn voor eventuele herhaling☺️

3 jaar geleden

36 weken is gewoon een vroeggeboorte dames. Ik lees hier ‘mooi termijn’, maar ook met 36 weken kan een kindje veel last hebben van premature kenmerken. Het is immers ook prematuur.

3 jaar geleden

Reactie op BabyE2021

36 weken is gewoon een vroeggeboorte dames. Ik lees hier ‘mooi termijn’, ma ...
Inderdaad... mijn reactie ging zelfs over 37 weken en mijn randprematuur heeft echt veel last gehad. 38 weken is pas echt af...

3 jaar geleden

Mijn eerste is ook geboren met 36 weken. We hebben een hele moeilijke begin gehad. Ze is 10 dagen opgenomen geweest. Ik was ook heel erg bang dat de tweede te vroeg zou komen. Maar hij is met 38 weken geboren. Niet de uitgerekende datum maar we konden wel meteen naar huis!

3 jaar geleden

Ik was wel bang bij de 2de om weer te vroeg te bevallen (33.5) , maar dit viel mee, de tweede werd geboren met 38.1, mooi thuis en ook nog eens in 4 uurtjes. Bij de derde was ik niet meer zo bang en zij werd geboren met 37.6, bij mij bleven ze allemaal niet lang zitten 😉

3 jaar geleden

Reactie op Lynne88

Hoihoi, 36 weken is een mooi termijn en is geen extreem vroeg geboorte. Wat ...
Gebroken vliezen. Maar de artsen hebben het wel benoemd als te vroeg en dat het kan herhalen. Dus vraag me af hoe dat bij anderen is gegaan.

3 jaar geleden

Reactie op BabyE2021

Dit dus inderdaad. Hij heeft er weinig last van tot nu toe maar dit had heel anders kunnen zijn en daar wil ik wel rekening mee houden mocht het weer lukken.

3 jaar geleden

Reactie op BabyE2021

Ik heb ook niet gezegd dat het geen vroeggeboorte is, slechts dat het geen extreem vroeggeboorte is.

3 jaar geleden

Reactie op Boysmom90

Inderdaad... mijn reactie ging zelfs over 37 weken en mijn randprematuur he ...
Precies hetzelfde ervaren!

3 jaar geleden

Bevallen met 31.5 van een zoon (hij is nu 5jr inmiddels) Geen oorzaak gevonden waarom dit tot stand kwam. Na 8 weten zkh mocht hij net ons mee naar huis. Hij doet t super, al vanaf dag1. Nu 27 wkn zwanger v 2e.. kans dat t weer gebeurt is 10 tot 20 procent. We gaan t zien. Ben er heel rustig onder. Extra stress is nooit goed voor je. Ik zorg goed voor mijzelf. Ga eerder met verlof voor de rust en... omdat ik hoop dat deze keer mee te mogen maken haha.

3 jaar geleden

Gebroken vliezen. Maar de artsen hebben het wel benoemd als te vroeg en da ...
Vorige keer zijn mijn vliezen bij 35+4 gebroken, aankomende maandag word ik 40 weken van de tweede. Duurt voor mijn gevoel wel heel lang nu 🙈

3 jaar geleden

1e 33.2 2e 35.2 3e 37.2

3 jaar geleden

1e 36 0 2e 40 1 ingeleid, ze was niet ingedaald ook. Wilde nog lekker blijven zitten 😊

3 jaar geleden

Reactie op BabyE2021

Precies! Ik ben bevallen bij 35+3 en alsnog 20 dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Ben nu weer zwanger en ben als de dood voor alweer een vroeggeboorte omdat die periode gewoon verschrikkelijk moeilijk was

3 jaar geleden

Precies! Ik ben bevallen bij 35+3 en alsnog 20 dagen in het ziekenhuis moet ...
Hbe je geen medicatie ofzo gekregen? Ik.heb na 2 vroeggeboortes voor de derde utrogestan gekregen en ben bevallen met 37.2.

3 jaar geleden

Reactie op Aye

Hbe je geen medicatie ofzo gekregen? Ik.heb na 2 vroeggeboortes voor de de ...
Medicatie om vroeggeboorte tegen te gaan bij de tweede zwangerschap. Nee Is dat gebruikelijk? was er bij jou een reden bekend om de vroeggeboorte?

3 jaar geleden

Medicatie om vroeggeboorte tegen te gaan bij de tweede zwangerschap. Nee Is ...
Nee geen reden. Dus bij de derde heb ik voor t eerst die hormoonpillen gekregen. Wn dat heeft geholpen.

3 jaar geleden

Mijn eerste bevalling was zonder reden op 35-1. 11 dagen opname op neonatologie heeft er best ingehakt. Nu bij de tweede zwangerschap utrogestan gehad tot week 36 en morgen 40 weken zwanger. Ze mag wel komen nu wat mij betreft ;). Snap je angst helemaal ik had m ook maar het kan gewoon goed gaan!