39 Reacties

5 jaar geleden

Sowieso wegwerp. Ik vind wasbare echt heel vies. Ook zijn ze vrij 'hard' en lijkt het me echt niet fijn voor een kindje want vraag me af of ze er goed in kunnen bewegen. Om het nog niet te hebben over het uitwassen enzo. Wij gaan voor kruidvat ik vind ze zelf veel beter dan pampers

5 jaar geleden

Wasbaar! Wij hebben 2 maanden een leasepakket met verschillende types en merken gehad om te proberen of het wat is (dan kan je altijd nog kiezen voor wegwerp als het niet bevalt) en hebben uiteindelijk een combi van happy flute, ququ, grovia en petit lulu gekocht (met zachte binnenkant). Wassen doet de wasmachine (zo met wasnet en al uit de luieremmer erin dus je hoeft ook de vieze luiers niet aan te raken). Zo veel minder afval, ik ben heel tevreden.

5 jaar geleden

Ik gebruik wasbare luiers uit milieu oogpunt. Ik vind het eigenlijk helemaal niet vies, het wassen kost tijd maar de handelingen zelf zijn niet viezer dan wegwerp. Er zijn heel veel verschillende merken en soorten. Ik heb veel info uit de Facebook pagina en het grote wasbare luiers topic hier gehaald, daarin staat ook veel informatie over bv wasroutines, merken en de bewegingsontwikkeling. Ik ben groot fan in ieder geval, niet in de laatste plaats door de leuke prints ☺️

5 jaar geleden

Reactie op CocoNina

Ik gebruik wasbare luiers uit milieu oogpunt. Ik vind het eigenlijk helemaa ...
Oh goeie! Ik had niet door dat er al een topic over geopend was. Die ga ik eens bekijken. En die Facebook groep klinkt ook heel interessant. En goed om te horen dat de wasbare luiers goed bevallen.

5 jaar geleden

Reactie op wehoo

Wasbaar! Wij hebben 2 maanden een leasepakket met verschillende types en me ...
Zo’n lease pakket klinkt ook interessant! Waar heb je dat besteld?

5 jaar geleden

Reactie op M30

Sowieso wegwerp. Ik vind wasbare echt heel vies. Ook zijn ze vrij 'hard' en ...
Mij lijken wasbare luiers niet per se vies, maar ben wel benieuwd of ze inderdaad minder fijn zijn voor de baby. Goed om te weten dat de kruidvat luiers aanraadt, die had ik al in huis gehaald!

5 jaar geleden

Ik gebruik bij mijn 2 wasbare. 3e straks ook. Vind wegwerp duur. Zonde geld, en erg belastend voor het milieu. Ben erg tevreden. Heb ze 2e hands gekocht was niks mis mee.

5 jaar geleden

Ik gebruik bij mijn 2 wasbare. 3e straks ook. Vind wegwerp duur. Zonde geld ...
Tof! En welk merk gebruik je?

5 jaar geleden

Wij gaan voor wasbaar! Ons kindje moet nog geboren worden, dus ik kan nog niet zeggen hoe het bevalt. Maar we hebben een consult gevolgd bij de Billenboetiek en toen gekozen voor het tweedelig systeem van Popolini.

5 jaar geleden

Wij gebruiken vanaf het begin wasbare luiers bij onze dochter van 6 maanden. Heel blij mee! Begonnen met prefolds met een overbroekje, goedkope investering als het dan niet zou bevallen. Nu gebruiken we dat nog steeds en ook voorgevormde luiers. Ook hebben we wasbare billendoekjes. Ik vind het helemaal niet vies, wij hebben een wasnet in een bak vd Ikea en dat het gooi je zo in de wasmachine. Ze heeft nooit luieruitslag of spuit luiers. Voor snachts gebruiken we nog wel wegwerp, omdat ze het daar 12 uur mee uithoudt en ik zou moeten uitzoeken welke wasbare luier dat ook kan. Maar vind dit tot nu toe nog wel makkelijk 😅

5 jaar geleden

Wij neigen naar wasbare luiers. Onze kleine wordt in augustus geboren. A vanwege het milieu en B omdat ik de printjes zo superleuk vind🤣 het is in het begin wel een diepte investering, echter zou het uiteinde goedkoper uit kunnen pakken dan met wegwerp, al helemaal als er een 2e zou komen. Wij denken nu aan het tweedelige systeem van totbots of popolini. We willen nog een consult gaan volgen bij de billenboetiek.

5 jaar geleden

Reactie op Momo siri

Tof! En welk merk gebruik je?
Totsbots Bamboozels en bambo boosters. En heb ook happyflute en Panda baby. (Alie express.) Alles wel 2e hands had een pakket opgekocht via MP

5 jaar geleden

Reactie op PUvdH

Wij gebruiken vanaf het begin wasbare luiers bij onze dochter van 6 maanden ...
Goeie tip om met prefolds te beginnen om het uit te proberen! Van welk merk heb je ze gekocht?

5 jaar geleden

Team wasbaar! Mijn dochter draagt de katoenen vouwluiers die ik zelf nog gedragen heb met de overbroekjes van Blueberry. Een tweedelig systeem dus. Bevalt super. Ze lekt zelden door (en als het gebeurt is dat meestal omdat we zelf het overbroekje niet goed hebben gedaan) en heeft nooit luieruitslag.

5 jaar geleden

Reactie op Momo siri

Mij lijken wasbare luiers niet per se vies, maar ben wel benieuwd of ze ind ...
Enige wat 'minder fijn' is, is dat een wasbare luier niet zo droog blijft als een wegwerp en de dus beter voelen dat ze geplast hebben. Hierdoor zijn baby's met wasbare luiers wel vaak eerder zindelijk. Omdat je het inlegvel weggooit, komt er geen poep oid in je wasmachine maar alleen de natte luier.

5 jaar geleden

Reactie op Spruitopkomst

Enige wat 'minder fijn' is, is dat een wasbare luier niet zo droog blijft a ...
Dat klinkt dus juist als een voordeel. Ik hoor als tegenargument buiten dit forum dat wasbare luiers wat groter zijn en baby’s daardoor minder vrij kunnen bewegen, is dat ook jouw ervaring of valt dat mee?

5 jaar geleden

Wij gaan voor wasbaar (maar de eerste dagen of weken, afhankelijk van hoe we uit de bevalling komen, wel wegwerp). Ik raad je aan om lid te worden van de Facebook groep Wasbare luiers. Een schat aan informatie!

5 jaar geleden

Reactie op Momo siri

Goeie tip om met prefolds te beginnen om het uit te proberen! Van welk merk ...
Van blumchen, maat s de katoenen versie. Heel tevreden over! Over broekjes van blumchen vind ik ook heel fijn, ze zijn wat stugger maar houden alles goed binnen. Qua beweeglijkheid, het is idd een wat groter pakket maar ze wennen daar snel aan. Onze dochter ligt met haar benen in de lucht ook lekker te zwaaien en half te rollen. Ik denk dat het meer aan het kindje ligt qua beweeglijkheid dan aan de luier.

5 jaar geleden

Wij gaan ook wasbaar proberen, mijn beste vriendin heeft ons een set gegeven want zij gebruikt het ook. Zij gaf aan zo veel verschil te merken tov wegwerp! Geen luieruitslag, geen spuitpoep tot de nek omdat wasbaar beter afsluit, geen schuurplekken in de liezen, en dan nog het milieu! Wij gaan het gewoon proberen maar hebben ook wegwerp in huis voor als het toch niet bij ons past.

5 jaar geleden

Reactie op Momo siri

Dat klinkt dus juist als een voordeel. Ik hoor als tegenargument buiten dit ...
Wij gebruiken gevouwen hydrofiele luiers met een overbroekje van little Lamb, in het begin iets groter, nu is ze 5 maanden en het verschil is echt minimaal tussen wegwerp die ze een uur aanheeft en de wasbare. Verder maakt het voor de baby's qua ontwikkeling gemiddeld niks uit, ze zijn er als het goed is aan gewend. Sommige ouders zeggen zelfs dat de baby's dan sterker zijn, omdat het zelfs met wasbare lukt. Verder: geen spuitluiers, stinkt veel minder (je ruikt alleen de poep, maar dan moet je toch verschonen, terwijl wij een wegwerp wel echt ruiken), goed voor milieu (zoveel minder afval!), uiteindelijk goedkoper en het wassen is eigenlijk ook zo gebeurd en niet vies want je hoeft het niet aan te raken. Verder kan ik je wasbare billendoekjes ook aanraden. Kleine investering, super makkelijk en werkt goed. Wij gebruiken trouwens ook voor de nacht nog wegwerp, zodat we ook makkelijk 12 uur volhouden, zelfde reden als puvdh hierboven!