14 Reacties

2 jaar geleden

Geen ervaring. Maar ik zou niet echt gaan dieeten tijdens de zwangerschap. Probeer gezond en gevarrieerd te eten, maar ga niet te weinig calorieën eten. Lekker gaan wandelen, wellicht zwangerschapsgym/ yoga. Dan komt het vast goed!

2 jaar geleden

Ik zou je geen Weight Watchers aanraden in de zwangerschap, ik heb zelf een tijd project gezond aangehouden als stok achter de deur zonder af te vallen, dat werkte perfect!

2 jaar geleden

Ik zou niet bewust bezig zijn met je calorieintake, omdat deze nu in de zwangerschap wat hoger ligt (hoeveel durf ik niet te zeggen). Daarnaast kunnen hormonen gekke dingen doen met je gevoel van honger en verzadiging. Ik zou vooral de focus leggen op gezond en gevarieerd eten. Ik ben zelf fan van de lazyfitgirlmethode (op insta), geen dieet maar focus op een gezonde leefstijl door eetswitches te maken. Hierdoor hou je het ook veel beter vol

2 jaar geleden

Ik zou het niet doen tijdens je zwangerschap. Ik was ook bezig met afvallen voordat ik zwanger was, was al 12kg kwijt. Maar in de zwangerschap werd ik weer heel misselijk en at ik wat lukte. En zelfs nu de misselijkheid over is eet ik meer waar ik zin in heb. Ik ben nu met 26 weken net op mijn startgewicht van voor de bevalling, dus onder de streep val ik wel af. Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook (dat kwam er in het jaar erna weer aan). Ik ga zelf dus na de bevalling eerst proberen mijn gewicht stabiel te houden ipv aankomen, door gezond te eten. En dan pas na een jaar weer echt te gaan diëten. Dat diëten komt echt wel weer, maar eerst de zwangerschap maar gezond door komen en het heftige eerste jaar met slaap tekort en borstvoeding. Ik wil mijn lichaam niet extra straffen door ook nog te diëten, want het is al een zware periode voor je lichaam.

2 jaar geleden

Als je al een keer WW gedaan hebt dan ben je wel bekend met hun werkwijze toch? Ik zou daar niks voor gaan afsluiten. Mocht het toch te hard gaan tijdens je zwangerschap (wat helemaal niet zo hoeft te zijn) dan zou ik eerder op zoek gaan naar een goede diëtiste ipv WW

2 jaar geleden

Zeker niet doen tijdens je zwangerschap. Gewoon gezond verstand gebruiken en gevarieerd eten. Je lichaam vraagt tijdens je zwangerschap niet voor niets om bepaalde voedingsstoffen.

2 jaar geleden

Geniet van je zwangerschap. Straks na 6 weken pp begin je gewoon weer met afvallen, tenzij je borstvoeding geeft. Dan normaal en gezond eten. Heel voedsel zoeken en zo min mogelijk fabriek gemaakt eten.

2 jaar geleden

Ik ken WW en ik denk dat het zeker goed is om hier mee aan de slag te gaan tijdens je zwangerschap.. als stok achter de deur om gezond te eten maar NIET om af te vallen (is niet goed tijdens een zwschap). Ik ben bij een Personal Trainer en houd ook mijn voeding bij in een voedingsapp. Werkt voor mij heel goed om gezondere keuzes te maken en idd die stok achter de deur! Ik ben nu 28 weken zwanger en ben nog niet zo heel veel aangekomen dus voor mij werkt het prima zo! Ik zou wel goed in de gaten houden dat je voldoende voedingsstoffen en kcal binnenkrijgt. Maar vooral in het eerste trimester kun je gewoon normaal/gezond eten en hoef je niks extra's te pakken. Weet je hoeveel kcal je ongeveer per dag verbrand? Ik zou dat dan eten en niet minder..

2 jaar geleden

Ik zou het bespreken met je verloskundige, ze houden daar ook je gewicht bij. En verder gezonde gevarieerde voeding eten. Op voedingswijzer staat volgens mij ook wat je mag eten en voorbeelden. En aankomen ga je toch doen voor je baby. Misschien het afvallen even loslaten je lichaam krijgt al genoeg te verduren.

2 jaar geleden

Nee zou ik zeker niet doen, als je zwanger bent moet je eten wanneer je er behoefte aan hebt en niet gaan lopen plannen met punten. Het aantal kcal wat je mag eten met ww zit ver onder wat je als zwangere moet eten. Als je bang bent dat je door aan het slaan bent kun je ook je eten tracken met een programma als My Fitness Tracker. Als je dan bijvoorbeeld merkt dat er 1000 per dag extra bijkomt aan chocola of chips dan kan je dat wat gaan indammen.

2 jaar geleden

En wie zegt dat je überhaupt veel gaat aankomen tijdens je zwangerschap. Dat is ook echt niet standaard zo

2 jaar geleden

Ik zou voor gezond eten eens kijken naar Project Gezond. Zij hebben menu's waarin je kan variëren, gezond eet en zorgt dat je voldoende eet. Vooral de x aantal eetmomenten op een dag zijn erg fijn. Maar idd, niet afvallen nu. Maar er zit wel een verschil tussen afvallen of alles vreten wat er is. Kijk hoe je voor jezelf een goede balans kan vinden.

2 jaar geleden

Bedankt allemaal 😉!

2 jaar geleden

Weight Watchers zou ik niet doen. Dat is te algemeen voor de zwangerschap. Na je zwangerschap kan het natuurlijk wel weer. Wel kan je naar een diëtiste gaan die ervaring heeft met zwangerschappen. Ik doe dat zelf namelijk en dan let ze ook op belangrijke voedingsstoffen tijdens je zwangerschap. En dat is wellicht ook een richtlijn en stok achter de deur voor je!