35 Reacties

3 jaar geleden
Ik zou eerder ingeleid worden ivm risico voor mij maar uiteindelijk met 38+6 bleek ik bij een laatste controle nauwelijks meer vruchtwater te hebben en werd ik meteen ingeleid. Toen was er geen keuze meer. Uiteindelijk met 39+1 geboren via spoedkeizersnede alsnog. Ik heb me niet drukgemaakt over de inleiding toen het meteen moest maar ook niet van te voren. Misschien naïef maar het voelde voor mij heel nuchter dit is wat beter was en dus moest gebeuren. Ik wist gelukkig wel van te voren dat ik geduld moest hebben want jeetje dat heb ik nodig gehad haha. Veel succes met je keuze!

3 jaar geleden
Ik moest in mijn vorige zwangerschap (en deze waarschijnlijk ook) ingeleid worden met 38 weken door zwangerschapsdiabetes met insuline. Opzich vond ik het "op afspraak" naar het ziekenhuis gaan wel fijn. Het ballonnetje plaatsen (in de loop van de nacht wel wat weeën door gehad om dat die je baarmoedermond open drukt) de volgende dag werden de vliezen door geprikt. En ik werd aan de weeën opwekkers gehangen. Duurde bij mij vrij lang voor de weeën opgang kwamen (15.00 begonnen met de opwekkers, en rond 23.00 weeën) maar dit werd vrijwel direct een weeën storm.
Uiteindelijk kwam onze dochter in nood tegen 4.45, toen is het een spoedkeizersnede geworden.
Ik zelf zou mn voorkeur niet echt meer leggen bij de weeën opwekkers (maar die horen wel bij dat pakketje)
Voor deze zwangerschap loop ik tegen het 'probleem' door de eerdere keizersnede, dat inleiden (met weeën opwekkers ) sterk wordt afgeraden door de grote kans op een weeën storm, en een risico dat de keizersnede in de baarmoeder dat niet trekt.
Dus ik wil proberen om voor het moment dat ik zou gaan moeten bevallen (er is weer zwangerschapsdiabetes geconstateerd) bij de accupunctuur langs te gaan, en zo de Bevalling misschien nog "natuurlijk" tot stand te kunnen brengen. Zou toch graag een gewone Bevalling mee willen maken ( dan waarschijnlijk niet meer🤣🙈)
Maar wil je ook mee geven dat iedereen hier zo verschillend op reageert. Heb ook veel positieve verhalen over inleiden gehoord. Bevallen gaat sowieso niet vanzelf!
Dit was mijn verhaal, niet het positiefs. Maar ik hoop dat je tot een besluit kunt komen wat goed voelt voor je. Heel veel succes! Ook met de bevalling! ❤️❤️

3 jaar geleden
Hier vanwege hoge bloeddruk ingeleid met 39+1 (onverwachts)
Wat wil je precies weten?

3 jaar geleden
Hier vanwege hoge bloeddruk ingeleid met 39+1 (onverwachts)
Wat wil je pr ...
De verloskundige gaf aan dat ik over twee weken moet aangeven of ik wel of niet ingeleid wil worden met 39 weken en dat ik rustig moest nadenken over de voor en nadelen ervan. Ik wil dan ook graag weten wat voor voor- en nadelen anderen hiervan hebben ondervonden!

3 jaar geleden
2 inleidingen gehad. 1 op 38,3 weken en 1 op 39 weken.
Beide op verzoek, omdat mijn lichaam niet meer kon.
Nu volgende week een keizersnede en die plannen ze altijd op 39 weken, mits noodzakelijk.
Geen nadelen gehad met de baby’s. Deden het gelijk top. Voordeel, je hoeft niet te wachten 😂

3 jaar geleden
Reactie op Mamatobe082022
De verloskundige gaf aan dat ik over twee weken moet aangeven of ik wel of ...
Eigenlijk niet echt specifieke voor en nadelen ondervonden.
Ja nadeel hier dat het onverwachts gebeurde en ik dus zelf nogal schrok en het ff moest laten bezinken dat ik die dag mijn kindje zou gaan krijgen 🤣
Verder een prima hele vlotte bevalling gehad. Kleine deed het meteen prima. Eigenlijk geen problemen.

3 jaar geleden
Ik ben niet ingeleid wel ziekenhuis ivm weeen die stopte, zoon heeft tijdens een weeen storm( door de opwekkers) zn vinger in zn mond weten te krijgen, en lag dus vast . Is met vacuum geboren

3 jaar geleden
Bij mij was al eerder sprake van inleiden en probeerden ze te rekken tot 39 weken. Dit heeft mijn lichaam echter niet volgehouden en na controle bij 38+2 toch al ingeleid. Ik vond het zelf wel extra spannend, maar medisch gezien is dit natuurlijk het verstandigst, als het niet nodig was dan deden ze het natuurlijk ook niet. Ik vind het wel jammer dat ik niet het gevoel heb gehad van de eerste wee thuis en de spanning die hierbij hoort.
Ik kreeg eerst een ballontje en daarna weeën opwekkers en zijn mijn vliezen gebroken. Hierna kreeg ik meteen een weeën storm, waardoor ik uiteindelijk toch een ruggenprik heb gehad. Vanaf het moment dat ze gestart zijn met de weeën opwekkers tot dat onze kleine man er was heeft maar 8 uur geduurd, dus ging allemaal razendsnel.

3 jaar geleden
Ik zou nooit “zomaar” aanraden om in te leiden, maar als dat om medische redenen is dan vind ik dat wel een ander verhaal. Ik ben ingeleid omdat ik echt lang overtijd ging (41+3) en ik vond dit helemaal geen fijne ervaring. Ik had 0,0 ontsluiting, de baby was ook nog niet ingedaald. Het werd een heel lange bevalling van 36 uur, maar mijn lichaam was er gewoon écht niet klaar voor. En de baby ook niet. Maar zoals ik al zei, als het om medische redenen is en wss om de veiligheid van jezelf en je kindje zou ik niet twijfelen.

3 jaar geleden
Ik denk dat het ook ligt aan wat voor medische klachten van toepassing zijn. Ben zelf met 37+4 ingeleid en vond dit eigenlijk ook wel prima. De reden lag wel bij minder beweging van de kleine.

3 jaar geleden
Ik ben nu ingeleid met 38 weken. Ik vond het prima. Maar stond er dan ook heel open in.
Ik had trouwens geen weeen opwekkers nodig… dus wat hierboven een x geschreven is (dat het bij het pakket hoort) is niet altijd waar.

3 jaar geleden
Ik ben nu ingeleid met 38 weken. Ik vond het prima. Maar stond er dan ook h ...
Hoe ben je dan ingeleid? Enkel vliezen gebroken of een ballonnetje of?

3 jaar geleden
Ik ben nu ingeleid met 38 weken. Ik vond het prima. Maar stond er dan ook h ...
Zo zat het bij mij een het pakketje na een zwangerschap met zwangerschapsdiabetes en insuline. Het is niet dat er tussen het doorprikken van mn vliezen veel tijd zat met de lijn zetten voor de weeën opwekkers. Had het zeker liever ook zonder willen doen. Maar was in mijn beleving geen optie.

3 jaar geleden
Hier bij de eerste zou ik worden ingeleid met 39 weken omdat hij te groot was, hij is zelf gekomen met 37.6 uiteindelijk spoed keizersnede geworden. Bij de 2de heb ik een geplande keizersnede gekregen ook omdat hij te groot was met 38.2 weken. Bijde kwam het door zwangerschap diabetes. En waren ze inderdaad veelste groot.

3 jaar geleden
Ik neem aan dat ze niet zomaar in willen leiden? Ik zou vooral kijken naar wat goed is voor je baby.
Ik werd ingeleid met 38,6 ivm hoge bloeddruk. Ik zal je mijn verhaal besparen, maar het werd een spoed keizersnede. Je kunt zeggen: zie je, hij was er niet klaar voor, maar ik denk zei je: hij was te zwak om gewoon geboren te worden en langer te blijven zitten. Placenta werkte niet meer goed en dan zie je niet aan de buitenkant.
Al met al blij dat het is gebeurd en het ik vond het persoonlijk een kwestie van beval ideaal loslaten en accepteren dat je niet alles in de hand hebt. Als je die mindset hebt komt het wel goed.. 😊

3 jaar geleden
Reactie op Alleenmaarliefde
Ik neem aan dat ze niet zomaar in willen leiden? Ik zou vooral kijken naar ...
Voor de baby is het het beste om te blijven zo lang dat ze zelf wil, maar voor mij alleen niet. Daarom laat de verloskundige de keuze aan mij...

3 jaar geleden
Ik heb 2 weken geleden tijdens de 35 weken groeiecho te horen gekregen dat de baby voor die termijn toch wel erg groot al was, dus weer geprikt op zwangerschapsdiabetes. Zat op het randje maar moet toch blijven prikken en op eten letten. Heb er wel voor gekozen om ingeleid te worden met 39 weken. Vorige zwangerschap duurde ook lang en met 41 weken zat alles nog totaal op slot dus toen ook ingeleid, was prima.

3 jaar geleden
Reactie op Mamatobe082022
Voor de baby is het het beste om te blijven zo lang dat ze zelf wil, maar v ...
Aaah op die manier. Nou met 39 gehaald worden is niet perse slecht voor een baby. En je niet straks zelf zorgen voor je kindje, dus een gezonde mama is super belangrijk!

3 jaar geleden
Ik ben met 39 weken ingeleid ivm groot kindje. Nu viel dat groot wel mee maar dat maakt niet uit.
Ook ballonnetje gekregen maar weeënopwekkers waren niet nodig, het ging meteen vanzelf. Mijn mannetje deed het meteen heel goed dus wat dat betreft was het prima.
Mijn twijfel zit 'm erin of we niet nog even hadden moeten wachten, kijken of hij zichzelf zou melden. Mijn zoontje moest namelijk nog een stuk dalen tijdens de bevalling, waardoor het langer duurde en voor hem vervelender was dan had gehoeven.