13 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb de eerste drie maanden borstvoeding gegeven en gebruikte toen sporadisch dr. Browns flessen. Dit ging heel goed, maar elk kindje is anders. Ik zou geen hele set kopen, maar gewoon beginnen met één flesje. In het begin heb je een flesje toch amper nodig, dus zodra je kindje het dan pakt kun je er bij kopen als je echt gaat kolven.

5 jaar geleden

Hi! In april ben ik bevallen van een dochter. Ik had dezelfde vraag als jij en had uiteindelijk een dr. Brown set gekocht. We hebben het niet één keer gebruikt. De kans is groot dat als je borstvoeding lukt je ook af en toe moet kolven. Dan kun je je het beste eerst daarin verdiepen. Neem je een avent kolfset dan passen de avent flessen daarop en hoef je niets over te schenken. Zelf heb ik een medela kolf met flesjes en koeltasjes. Van medela verkopen ze de calma speen en dat lijkt nog het meest op het drinken van borstvoeding voor je baby. Denk goed na over waar je de flessen voor wilt gebruiken en dan kun je geen foute keuze maken👍

5 jaar geleden

Pura

5 jaar geleden

Reactie op EvB

Ik heb de eerste drie maanden borstvoeding gegeven en gebruikte toen sporad ...
👆🏻 dit inderdaad! Als je meer nodig hebt is het zo gehaald. Fabrikanten claimen vaak dat ze een speen hebben die heel erg op de borst lijkt, maar dat zijn vooral verkooptrucs. Bij mijn zoontje gebruikten we eerst de medela calma, maar dat vond ik echt niets. Ging veel te snel en hij verslikte zich constant. Toen een avent flesje uit een gratis babybox gebruikt en dat ging wel goed. Die zijn we voor afgekolfde melk blijven gebruiken. Nu voor de tweede weer dezelfde flesjes, ik heb alleen de spenen vervangen. Bij borstvoeding is het in ieder geval belangrijk dat je een flesje met een zo klein mogelijke speen gebruikt (prematuur, s, 0 etc). Zodat ze de snelle stroom van de fles niet de voorkeur gaan geven boven de borst.

5 jaar geleden

Bij mij lukt alleen de medela calma fles, hierbij gebruikt het kindje dezelfde drink techniek als bij borstvoeding

5 jaar geleden

Ik had eerst de philips avent flessen, maar uiteindelijk overgestapt naar dr brown en daar bij gebleven! Ik vind ze lekkerder in de hand en ze veroorzaakte veel minder krampjes bij mijn zoon 😊 Heel veel succes!

5 jaar geleden

Maakt vrij weinig uit. Vind zelf de flessen van action het aller fijnste. Alvar.. en kost geen drol. Dus bespaar jezelf extreem dure merken die niet fatsoenlijk schoon te maken zijn

5 jaar geleden

Wij hebben Avent Natural met speen 0, pakte ze meteen. Nergens last van gehad. Nu speen 1 want mevrouw werd te ongeduldig, mijn melk zal wel sneller stromen dan 0 denk ik 😅

5 jaar geleden

Hier krijgt ze zowel bv live als via de fles emmer nutrilon afgewisseld. Ze is soms te gefrustreerd/moe om goed aan de borst te drinken. Wij hebben de flessen van dr Brown met een P (prematuur) speen erop. Met een 1 gaat het veel te snel. Ondanks dat ze vandaag pas een maand is, blijft ze van beide goed drinken ☺️

5 jaar geleden

Koop gewoon simpel goedkoop fles. Huismerk van kruitvat ofzo. Een fles is een fles. Mocht je echt daarna meer flessen gaan geven kan je altijd opzoek naar iets anders als niet werkt. Maar door die simpele flessen komt de melk makkelijk. Dus juist handig aan het begin. Maargoed mijn fles heb ik tijdens zwangerschap gekocht van mijn oudste dochter en nu is de jongste 3 maanden en hij staat nog in verpakking! jou borstvoeding gaat vast ook lukken ;)

5 jaar geleden

Bij mij lukt alleen de medela calma fles, hierbij gebruikt het kindje dezel ...
Deze werd mij ook aangeraden door de lactatiekundige. En als die niet goed lukt dan voorkeur voor dr. Brown

5 jaar geleden

Medela calma

5 jaar geleden

Ik heb de dr brown startersset (smal). Gebruik het nog steeds ging meteen goed (zoontje is nu 12wkn).