66 Reacties
6 jaar geleden
Ik denk dat je vooral aan je klachten moet toegeven, dus rustig aan doen. Ik merk dat het bij mij nu averechts werkt als ik te hard ga voor mijn lijf. Misschien is het goed om nu al op je werk te vertellen dat je zwanger bent, zodat ze er rekening mee kunnen houden. Maar het is wel erg vroeg natuurlijk. Na 12 weken zou je je weer beter noeten gaan voelen, dus je kunt ook afwachten.
6 jaar geleden
Herkenbaar.. niet bij politie maar in de zorg.
Na 2 nachten had ik een koortslip, keelpijn en oorpijn.. ben 5 a 6 weken zwanger.
Nu heb ik 3 avond diensten maar zie er zo tegenop vanwege de moeheid. Kan wel uren slapen.(maar dat lukt dan natuurlijk niet)
Ik zou idd rustig aandoen en gewoon ziek melden als het niet gaat! Achteraf zullen ze het snappen ☺️
6 jaar geleden
Ik vind dat je zeker naar je lichaam moet luisteren, dat staat nu even op nummer 1! En bij de meeste vrouwen gaat het weer een stuk beter na de 12e week. Dus gewoon de komende tijd rustig aan doen en ook vooral het bij je werk aangeven. Meestal word hier ook heel begripvol op gereageerd.
Heel veel succes ! En wens je een goede zwangerschap
6 jaar geleden
Als je het aangeeft hoef je geen nachten te werken, ik heb ook wisselende diensten en nachten draaien voelde niet goed.. Je werk moet hier rekening mee houden 😉
6 jaar geleden
Klopt inderdaad het risico op geweld tegen politie is te groot. De baas wil niet op zijn geweten hebben dat er hierdoor iets overkomt met de baby. Misschien is dat ook gewoon een dingetje. Je wil niet dat er nu opeens iets met je gebeurd. Maar ook het binnen achter een bureau zitten wat gaat gebeuren is voor mij een ramp haha. Maar wat jullie zeggen, gezondheid gaat voor en het is voor iets fantastisch. :)
6 jaar geleden
Ik denk dat het in jouw geval geen gek idee is om het in vertrouwen met je manager er over te hebben. Ik was 5 weken zwanger en heb het mijn manager verteld, omdat bij mij het reizen heel zwaar viel. Ik was s’ochtends zo moe en misselijk en aan het einde van de middag kon ik staand slapen.. Ik had een leidinggevende functie en als iemand begon te klagen, wilde ik zijn/haar contract al beeindigen! 😂.. Zij was toen echt heel begripvol en heeft gelijk gevraagd waar ze me in konden steunen.
Ook als het mis gaat, laten we hopen dat dat never nooit gebeurd, kun je er heel veel aan hebben. Ik mocht thuis mijn miskraam afwachten, zolang als ik nodig had en daarna is niemand meer met de vraag “en?? Wanneer beginnen jullie aan kinderen?”... gekomen.. (dat was bij ons topic nummer 1...) wat ik een megaaaaaaa opluchting vond!
6 jaar geleden
Ik werk ook bij de politie en ben al sinds week 7 thuis omdat het gewoon niet gaat. Ben zo ziek. Ondertussen 12weken ver en nog steeds te ziek.. oh is what it is. Maar ben wel heel blij dat ik luister naar men lichaam. Nadeel ze wisten het op het werk al wel heel snel daardoor maar kon de wapengordel toch niet meer verdragen op men buik!
6 jaar geleden
Reactie op Anoniem Lid 2
Ik werk ook bij de politie en ben al sinds week 7 thuis omdat het gewoon ni ...
It is what it is dus 😁
6 jaar geleden
Ik werk zelf fulltime in het onderwijs en was vanaf week 6 ook echt ziek! En nu in week 8 nog steeds. Dit is mijn derde week thuis en wat voelt het goed om naar mijn lichaam te luisteren. Ik heb meteen mijn directeur ingelicht en hij is super begripvol en van hem mag ik alle rust pakken wat ik nodig heb. Luister naar je lichaam, want dat is zo belangrijk! Niet je eigen grens voorbij gaan. En licht je baas in, diegene kan dan begrip krijgen voor de situatie en jou alle tijd geven
6 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ben zelf ook werkzaam bij de politie en draai met name noodhulp. Ik ben nu 8 weken zwanger en heb morgen mijn eerste echo. Een collega heb ik in vertrouwen genomen nadat ik drie keer in één dienst had gevraagd of ze even wilde stoppen langs de weg omdat ik moest braken. Ik heb mij vervolgens ook 2 dagen ziekgemeld. Ik ben nu weer aan het werk en het gaat redelijk. Ik kijk ook erg op tegen het bureau werk maar het is voor een goed doel. Als de echo goed is ga ik het tegen de planning en mijn leidinggevende vertellen.
Ik was van plan om tot 14 weken op straat te werken en dan bureau werk te gaan doen. Wanneer ben jij toen van straat gegaan? ☺️
4 jaar geleden
Ik werk ook bij de politie. Net klaar met de opleiding en werklustig... en plots zwanger. Nu 4 weken zwanger. Merk wel al dat ik voorzichtiger doe.. rij noodhulp.. geen idee hoe ik het stil kan houden haha .. miss maar recherche zitten, aangezien ze daar x aantal mensen missen.
Sta er echter niet om.te springen...
4 jaar geleden
Zou je hogere hand niet op de hoogte stellen? Politie is tegenwoordig niet zonder risico's en de ME al helemaal niet😱 ik werk zelf in de zorg en was vanaf week 7 thuis maar 9x spugen en rennen dacht eerst iedereen dat ik corona had vorig jaar🤣. Ik zou iemand in vertrouwen nemen
4 jaar geleden
Reactie op nicole410
Ik denk dat het wel goed is gekomen haha. Ze is ondertussen wel bevallen en ...
Hahahah inderdaad. Ik wou hier heel inhoudelijk op in gaan maar topic is al 2 jaar oud. Ik heb wel toch even de reacties door gelezen van andere dames. Jullie weten toch dat zodra je zwanger bent, je uit de noodhulp gehaald word en geen noodhulpdiensten meer draait? Als t ergens allemaal goed geregeld is voor de dames dan is t bij de politie en hoe graag je ook noodhulp draait, geen geheim van je zwangerschap maken want 1 verkeerde melding en je bent je baby kwijt als t mis gaat. Tis niet voor niks goed geregeld bij de politie en je eindigt echt niet gelijk bij het VAT 😂er zijn dan nog wel andere diensten die je mag draaien haha.
4 jaar geleden
Reactie op nicole410
Ik denk dat het wel goed is gekomen haha. Ze is ondertussen wel bevallen en ...
Oooo is oud bericht🤣🤣🤣🤣
4 jaar geleden
Reactie op Angela29LW
Hahahah inderdaad. Ik wou hier heel inhoudelijk op in gaan maar topic is al ...
Is wel makkelijker gezegd dan gedaan...
Ook werkzaam bij de politie. Nu ergens tussen de 3 en 5 weken zwanger (7 april echo) maar om het nu al aan de grote klok te hangen vind ik niet nodig.
Tevens begin ik volgende periode aan een nieuwe functie en werkplek 🙈. Zwangerschap dan ook totaal niet gepland. Ik kan daar niet op mijn eerste dag aankomen "joejoe ben zwanger hoor"
4 jaar geleden
Ook werkzaam bij de politie. Nu er ...
Ik weet niet hoe lang je bij de politie werkt maar als t goed is ben je op de hoogte van het feit dat je van straat af moet zodra je zwanger bent en dat je in principe meldingsplicht hebt vanaf dat je het weet. Je kan nog even tot na de echo wachten maar een echo is een bevestiging van de zwangerschap en of je nou in een nieuwe functie treedt of niet, je moet vanaf de echo je zwangerschap vermelden. Daarom melden je meeste collega’s zich ook rond de 7-9 weken zwangerschap al. Tis misschien niet leuk om de rest van je zwangerschap een beetje aangiftes op te nemen enzo maar t hoort er bij. Niemand in je nieuwe functie zal dit je kwalijk nemen, gebeurd echt wel vaker en misschien zijn er taken binnen je nieuwe functie die je gewoon uit kan blijven voeren. Ik snap dat de situatie vervelend voelt maar tis nergens beter geregeld voor zwangere vrouwen dan bij de politie. Waarom zou je t risico willen lopen door het geheim te houden, inclusief de risico’s voor je baby maar ook voor jezelf als je werkgever er op een andere manier achter komt.
4 jaar geleden
Ook werkzaam bij de politie. Nu er ...
Weet niet wat voor functie maar als je op.straat een idioot tegenkomt die je schopt of wat er ook zou kunnen gebeuren en het is in je buik ben je de sjaak. Ik werk in de zorg en moest al gelijk vertellen. Voor jullie is het nog duizend maal gevaarlijker
4 jaar geleden
Ik werk er al ruim 10 jaar. Ik ken de voorwaarden niet omdat ik ongepland zwanger ben geraakt. 😅. Ik werk op straat. Straks deels nh en daarnaast wijkagent.
Ik wacht sowieso de eerste echo af. Bedankt iig voor jullie informatie. Ik wist niet dat er echte meldingsplicht was. 🙊