5 Reacties
4 jaar geleden
Volgens mij zolang de eieren goed verhit zijn en niet meer “slijmerig” zijn is het prima :)
4 jaar geleden
Je hebt het al gegeten dus nu verander je er niets meer aan. Paniek heeft geen zin. Komt goed, de eieren lijken goed verhit. Als ze niet goed verhit waren is de kans vooralsnog klein dat er wat gebeurt.
4 jaar geleden
Het 'gevaarlijke' aan rauwe eieren is de kans op salmonella. Je kan er goed ziek van zijn en daardoor een miskraam krijgen.
Ik heb al zooooo vaak rauwe eieren gegeten en nooit salmonella gehad. Verder is het niet zoals een toxoplasmose waarbij je vanaf besmetting je kindje kan beschadigen. Je moet al besmet worden met salmonella EN er dan nog eens heel ziek van worden.
Dus zelfs al waren ze te rauw, de kans lijkt me zo goed als onbestaande dat er een probleem is.
Aanvullend zou ik wel geen moelleux meer eten in je zwangerschap voor de zekerheid.
4 jaar geleden
Dit is wat de zwangerhap zegt.
Maar de temperatuur waarop het verhit wordt en hoe heet de vloeibare chocolade is de kans naar mijn idee klein. En anders kan je ook kijken of je gepasteuriseerd eiwit kan vinden. En anders in het vervolg die van jezelf iets langer in de oven doen en van de andere eters gewoon normaal doen.