85 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Meggie91

Inderdaad dankjewel.. ik blijf niet zomaar thuis, heb me al 3 jaar niet zie ...
Ik weet ook hoe zwaar de horeca is, lopen bukken, sjouwen, opruimen, afwassen.. been there. En als je denkt over pauze, think again 😂 dan is het weer druk. Ik haalde door oververmoeidheid het einde van de dag niet 🤷🏻‍♀️ ik heb nog nooit gas terug hoeven nemen en ken weinig mensen die harder werken dan ik. Maar ik moet nu gewoon een stapje terug doen met werk want ik liep mezelf voorbij. Sporten blijft een hoge prioriteit.. En ik snap je helemaal kyjhfd. Lees vaak zat dat op t moment dat sommige vrouwen zwanger zijn de voetjes omhoog gaan. Ik snap je reactie :) de bottomline is indd goed naar je lichaam luisteren en eventueel hulp zoeken als dat nodig is.. En uiteindelijk zijn we hier om elkaar te steunen, niet 🤗 ?

2 jaar geleden

Reactie op Meggie91

Waarom met tussen haakjes? Als ik er 'last van' heb en daardoor niet meer k ...
Omdat het nog wel 100x erger wordt naarmate de zwangerschap vordert en je dit niet echt bandenpijn kan noemen nog. Het is letterlijk nog zo klein, weegt niks. Overigens kon ik nergens uit je verhaal opmaken dat het om maar 2 dagen zou gaan. Als je 1 wacht dag hebt, dan is het toch niet een enorme klap in je inkomsten? Mocht het nou zo zijn dat het blijft aanhouden zou ik het toch even laten checken, met 8 weken zo veel pijn hebben is niet echt normaal!

2 jaar geleden

Reactie op Meggie91

Ik had t gewoon over een dagje of 2 ziekmelden omdat ik momenteel moeilijk ...
Volgens mij lees je mijn verhaal niet goed. Ik benoem juist dat ik weet hoe vreselijk zeer het doet. Ik zeg nergens dat jij geen pijn hebt. Zoals je jou verhaal verteld, lijkt het alsof je van plan bent de rest van je zwangerschap thuis te zitten. Ik heb dat dan verkeerd geïnterpreteerd! Ook benoem ik dat het enkel en alleen mijn gevoel is, ik veroordeel niemand! Maar het is mij al duidelijk, jij bent er één van die vrouwen op het forum die enkel en alleen antwoorden wensen die in jou straatje passen. Zo zonde. Wel complimenten dag je iedere dag sport. Zoals eerder raad ik je dan aan met weerstandsbanden om je bovenbenen te gaan werken. Gaat je zeker verder in de zwangerschap helpen als je echt banden pijn krijgt door de zware buik. (die is 200 keer erger dan groeipijn wat je nu eigenlijk hebt) = ook bandenpijn natuurlijk, want je baarmoeder rekt op! On topic. Als je maar twee daagjes thuis zit waarom maak je je dan zo druk over doorbetaling? Ik denk dat je nu nog wel gewoon de wachtdag hebt. Heb je een uren contract of 0 uren? Het is voor jezelf dan even afwegen of je die uren 2 dagen kunt missen, of dat je toch echt even je tanden op elkaar moet zetten. Nogmaals, met bandenpijn kun je gewoon alles doen en door de pijn heen lopen :)

2 jaar geleden

Reactie op Meggie91

Ik had t gewoon over een dagje of 2 ziekmelden omdat ik momenteel moeilijk ...
Er valt nergens uit je verhaal op te maken dat het om een korte termijn gaat. En dan lees je toch gewoon je contract door...? Daar staat het ook gewoon in! Beterschap gewenst en sterkte.

VRIEND

2 jaar geleden

Ughhhh wat een ontzettende hoop onzin wordt hier uitgekraamd. Lieve TS, ik heb bij UWV gewerkt (afd. ziektewet) dus ik kan je best veel hierover uitleggen. Maar wat je misschien nòg beter kunt doen, is gewoon even met het UWV bellen. Je hebt nu namelijk wel 20 verschillende antwoorden gekregen (en een hoop ongevraagd gezeur erbij). Ik wens je in elk geval een fijne zwangerschap en als je nog iets wilt weten dan wil ik het je best proberen uit te leggen! 🍀

2 jaar geleden

Reactie op BabyJoy

Ughhhh wat een ontzettende hoop onzin wordt hier uitgekraamd. Lieve TS, i ...
Wat vreselijk onaardig... en het uwv ziet je aankomen elke keer dat je 2 daagjes 'ziek' bent sjonge jonge... het uwv is super begripvol richting zwangeren weet ik. Soms iets te en word daar lekker misbruik van gemaakt. Je hoeft anderen niet af te branden nergens voor nodig...

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Kyjhfd

Wat vreselijk onaardig... en het uwv ziet je aankomen elke keer dat je 2 da ...
Het maakt me eigenlijk niet uit dat je mijn bericht onaardig vindt.. het is gewoon zo: er wordt hier in de reacties echt een vreselijke berg onzin, onwaarheden en verzinsels uitgekraamd. En daar bovenop zijn er dus ook nog mensen, mama’s, die hier openlijk het verhaal van TS in twijfel gaan trekken of haar het gevoel geven dat ze zich aanstelt of moet verantwoorden. Ze mag zich niet de rest van haar zwangerschap ziek melden maar ook niet voor 2 dagen? 😂😂 Goed verhaal!

2 jaar geleden

Als je 2 dagen wil ziek melden gaat je werk uwv niet inschakelen dat is pas als je langdurig ziek bent net als zit al 6 weken in de ziekte wet. Voor 2 dagen doen ze dat niet en heb je dus een wachtdag te pakke

VRIEND

2 jaar geleden

Als je 2 dagen wil ziek melden gaat je werk uwv niet inschakelen dat is pas ...
Klopt niet wat je zegt.

2 jaar geleden

Reactie op BabyJoy

Klopt niet wat je zegt.
Dit is letterlijk wat uwv mij vertelde aan de telefoon. Dus wat klopt niet? Ze zei zelf haar eerste ziekte dag is wachtdag

2 jaar geleden

Reactie op BabyJoy

Klopt niet wat je zegt.
Verscheelt per werkgever. Maar over het algemeen komt het uwv er pas bij kijken na 2 weken.

VRIEND

2 jaar geleden

Ligt aan de cao. Heb je geen cao dan moet dit in jouw contract staan. UWV wordt niet ingeschakeld bij twee ziektedagen.

VRIEND

2 jaar geleden

Dit is letterlijk wat uwv mij vertelde aan de telefoon. Dus wat klopt niet? ...
Wachtdagen gelden niet bij zwangerschaps gerelateerde klachten om zo discriminatie te voorkomen. Daarbij kan werkgever op het moment dat werknemer ziek is vanwege zwangerschap 100% van het dagloon vergoed krijgen van het UWV. Het aantal dagen maakt hierbij niet uit.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op rgerri

Verscheelt per werkgever. Maar over het algemeen komt het uwv er pas bij ki ...
UWV komt kijken zodra jouw werkgever aan UWV doorgeeft dat je zwangerschapsgerelateerde klachten hebt. Maakt niet uit of het 1 dag is of 100.

VRIEND

2 jaar geleden

Zie screenshot. Wel melden dat het door de zwangerschap komt. Als je dit niet meldt dan geldt de wachtdag en regelingen volgens de cao of het contract.

2 jaar geleden

Reactie op BabyJoy

UWV komt kijken zodra jouw werkgever aan UWV doorgeeft dat je zwangerschaps ...
Klopt ze kunnen vanaf dag 1 voor je uit betaald krijgen nooit gezegt dat niet zo is. Uwv word pas inschakeld na 1.5 tot 2 weken zodat ze weten die komt voorlopig niet

2 jaar geleden

Als ik jou was zou ik het gewoon even op het werk navragen… want dat zal vast met je cao enzo te maken hebben, maar de kortste klap is toch p&o zelf even vragen, nu wordt er nogal veel gegist en ligt het aan persoonlijke ervaringen, waar jij niets aan hebt. En pijn is relatief, dat is voor iedereen anders, je hebt mensen met een hoge en met een lage pijngrens… dat wil niet zeggen dat mensen met een lage pijngrens zich aanstellen, zij ervaren gewoon eerder pijn. Iedereen voelt op z’n eigen manier… Maar ik zou als ik jouw was even op het werk na vragen dan weet je het zeker en wil het even niet nou dan wil het even niet…. Toch?! Zwangerschap een beetje leuk doorkomen zonder nu al half kreupel te zijn is dan toch wel fijn! 😊

VRIEND

2 jaar geleden

Klopt ze kunnen vanaf dag 1 voor je uit betaald krijgen nooit gezegt dat ni ...
Klopt weer niet wat je zegt.

2 jaar geleden

Reactie op BabyJoy

UWV komt kijken zodra jouw werkgever aan UWV doorgeeft dat je zwangerschaps ...
Precies. 'Gelukkig' geven ze dat niet altijd direct door. Hier bijvoorbeeld pas bij meerdere weken ziekte. Bij mijn vorige werkgever vrijwel direct.

2 jaar geleden

Reactie op BabyJoy

Klopt weer niet wat je zegt.
Klopt wel wat ik zeg want uwv heeft dat zelf gezegt aan de telefoon. Een werkgever moet eerst met teamleider/verzuimcordinator kijken of het langere tijd is ze je moeten aanmelden! Is infonvan uwv zelf!! Dus je kan blijven zeggen dag ik ongelijk heb maar dat is hoe uwv werk en ze vragen je het hemd van het lijf