Ziek melden 100% uitbetaling?

Meggie91
2 maanden geleden
Volgen
Hi ladies, ik heb een vraag en kom er niet uit op internet. Ik ben 8 weken zwanger en op m'n werk weten sommige het wel maar ben nog niet officieel naar personeelszaken geweest. Als ik mij nu ziekmeld, heb ik dan recht op 100% doorbetaling? Normaal wanneer ik me ziekmeld heb ik een wachtdag. M'n vriend heeft z'n baan verloren dus we kunnen het ons echt niet veroorloven om nog meer inkomsten kwijt te raken maar ik heb zo veel bandenpijn dat ik niet eens kan lopen (werk in de horeca). Ik hoop dat iemand het weet❤️
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
85 reacties
Meggie91
2 maanden geleden
Reactie op Kyjhfd
Ik maak helemaal nergens excuus voor want ik sta voor wat ik zeg. Er worden teksten anders geïnterpreteerd dan bedoeld. Dat is jammer. Maar mijn tekst kwestie van karakter bedoel ik precies zoals het er staat. Banden pijn is niet schadelijk. Simple as that. Ik heb zonder enige aanpassing doorgewerkt in de zorg, dus geen idee over welke luxe jij het hebt? Het is gewoon keihard bikkelen. Het hoort er gewoon bij. Ik geef meermaals goede adviezen om hier mee om te kunnen gaan omdat ik de ervaring zelf heb. Op deze goede adviezen word 0,0 gereageerd door topicstarter. Daaruit maak ik op dat zij helemaal niet zit te wachten op het kunnen omgaan met de pijn, maar dat ze gewoon lekker thuis wil gaan zitten. Mag ik mis hebben, maar er word alleen maar in gegaan op wat haar zint. Dat stoort me enorm omdat ik het oprecht goed bedoelde. Als je geen tegen geluid kunt handelen, moet je hier geen topic starten.
Pardon?!?!? Lekker thuis wilt gaan zitten?? Ben je wel helemaal lekker om dat even voor mij in te vullen!! Ik wil alles behalve thuis zitten!! Meisje ga aub ergens anders heen met je hoogmoed en 'goedbedoelde' ongevraagde adviezen en stop met mij stress geven.
  • Rapporteren
XLynn
2 maanden geleden
Reactie op Meggie91
Ook al word de pijn nog erger en het is nog vroeg betekend het niet dat de pijn die ik nu heb maar weinig is. Ben al onder behandeling met de VK en ze raadde een paar dagen rust aan.. en nee voor de een is 1 wachtdag niet veel qua geld maar voor de ander wel. Vind het jammer dat vrouwen elkaar hier zo veroordelen en omlaag halen.
Ik heb nergens gezegd dat je geen pijn hebt. Alleen dat banden pijn nog erger word en dat het niet normaal is dat je nu al zo veel pijn hebt. Ik haal je nergens omlaag, bereid je echter wel voor op wat nog kan komen. Daarbij is 1 dag wachtgeld ook niets vergeleken met de kosten van een kind... dus ik snap niet zo goed het nut van deze topic als het over 2 dagen rust gaat 😅 Maar goed, ts: ik wens je een spoedig herstel, hopelijk ben je snel weer op de been!
  • Rapporteren
XLynn
2 maanden geleden
Reactie op Meggie91
Ook al word de pijn nog erger en het is nog vroeg betekend het niet dat de pijn die ik nu heb maar weinig is. Ben al onder behandeling met de VK en ze raadde een paar dagen rust aan.. en nee voor de een is 1 wachtdag niet veel qua geld maar voor de ander wel. Vind het jammer dat vrouwen elkaar hier zo veroordelen en omlaag halen.
Daarbij is een andere kijk hebben op iets niet veroordelen of omlaag halen. Ik heb je ook geen woorden in de mond gelegd of gezegd dat je je aanstelt. Jammer dat je dat direct zo opvat.
  • Rapporteren