15 Reacties

4 jaar geleden

Ik denk vooral niet teveel willen kopen (kun je altijd nog doen na de geboorte) en als je koopt luchtige kleding. Als het heel heet is zal vaak alleen een romper aangedaan worden. En naar buiten meestal een broekje erbij aan denk ik. (Mijn dochter was van apr 2015 maar schene de zon ook vollop en was warm) dus toen wel al paar maandjes oud. Baby's schommelen natuurlijk met de geboorte nog wat in temperatuur.

4 jaar geleden

Precies dat. Niet teveel op voorhand kopen. Iets is zo aangeschaft. Hier is ze van begin september was ook mooi weer maar had wel lange mouwen aan.

4 jaar geleden

Onze eerste dochter is in juli geboren. Wij werkten toen vooral met laagjes. Korte mouw en eventueel een vestje eroverheen als het wat frisser was. In de kraamweek had ze wel lange mouwtjes aan en toen zaten we midden in een hittegolf. Zou van beiden dus iets op voorraad hebben.

4 jaar geleden

Onze dochter was 2 jaar terug in de hitte golf geboren. Heb haar dus vooral alleen in romper gehad of luier🥺 al die mega schattige setjes kwamen pas toen het kouder werd🤭

4 jaar geleden

Hier dus ook de hittegolf van 2022. Die week over de 35 graden, baby lag in romper of zonder broekje. Uitzonderlijk natuurlijk die situatie. Nu komt de 2e in juni. Heb voornamelijk shirts met lange mouwen, maar de rompers voornamelijk kort. Dus ook mijn tip. Koop niet teveel en ja laagjes

4 jaar geleden

Mijn dochter is van juli. In de eerste week wel warme kleertjes aangehad ondanks het warme weer. Maar daarna vooral hele luchtige kleertjes zonder mouwen of alleen luier 😅

4 jaar geleden

Ons zoontje is van 31-08 en t was vorig jaar onwijs lekker weer in mijn kraamweek maar toch gewoon lang broekje + shirtje aangedaan. Zou dan ook geen zomerkleertjes kopen voor de eerste 2 maanden

4 jaar geleden

Onze zoon is van juli. Ik had wel t-shirtjes, maar daar ging de eerste weken toch een romper met lange mouwen onder. 🙂

4 jaar geleden

Hier een dochter van juni 2020. Vol in de hittegolf. De eerste week wel lange mouwen en broekjes aan gehad maar zodra haar temperatuur stabiliseerde (werd het toevallig ook steeds warmer) voor luchtiger gegaan. Onze dochter heeft veel romperjurkjes aan gehad (van Hema) of een romper met bloomer. Dus inderdaad, niet te veel kopen! Een paar setjes lange mouwen/pijpjes en een paar setjes zonder. Bijhalen als het nodig is, is zo gedaan en vinden de meeste oma’s/tantes een leuk klusje. 😁

4 jaar geleden

16 juli. geen zomer setjes aangehad!

4 jaar geleden

Hier juli baby, dochter hield zich snel op temp. Veel korte kleren binnen en als we naar buiten gingen een dekentje eroverheen. Mijn dochter zweette heel snel (nog steeds). Ze heeft het gewoon snel te warm.

4 jaar geleden

Het ligt denk ik echt aan je kindje. Mijn dochter is geboren op 30-6, het was dat jaar gelukkig niet warm tijdens de kraamweek. Toen heeft ze zeker de eerste periode lange mouwen gedragen. Echter, ze kon zichzelf prima warmhouder (ook nooit kruiken gebruikt). Eind juli/augustus hittegolf, toen enkel rompertje. Maar…neefje geboren halverwege juni en die heeft de hele zomer kruiken nodig gehad en meerdere lagen om warm te blijven. Dus ik zou adviseren om voor de eerste weken wel wat warmere kleding aan te schaffen. Wordt het plotseling toch heet of als je kindje zich wel warm kan houden, kun je haar altijd in een rompertje leggen. En nieuwe kleertjes zijn ook zo besteld. Misschien enkele setjes voor de zekerheid maar ik zou misschien eerder voor wat leuke rompertjes gaan voor de echte warme dagen.

4 jaar geleden

Sowieso niet te veel kleren kopen in de kleinste maat. Ze kunnen er heel snel uit groeien. En er bestaan ook nog winkels na de bevalling 😁 dus je kan altijd bij kopen. Ik zou rompers korte mouwen doen (ik vond overslagrompers heel fijn), wat shirts met korte mouwen, misschien ook 1 of 2 met lange mouwen want het kan ook koud zijn in augustus.

4 jaar geleden

Wij hebben enkel de eerste dagen lange mouw rompers gebruikt, zo onhandig! Nadien enkel nog maar rompers met korte mouwen. Kan wel prima een t shirt met lange mouwen over! Ik zou echt niet te snel kleertjes kopen en zeker niet te veel!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is afgelopen augustus geboren en toen was het helemaal niet zo warm. Hij heeft eigenlijk alleen maar lange mouwen pakjes en rompers aangehad terwijl hij zich wel goed warm kon houden. Dus ik zou absoluut niet zoveel zomerkleding kopen