5 Reacties

6 dagen geleden

Ja hier vond ik VGZ goed alleen wacht ik nog even met overstappen. Ik ben 7 januari uitgerekend maar kan ook in december allemaal gebeuren.. 🤭😂
Iemand die verstand heeft van zorgverzekeringen en goed is in rekensommen? Ik heb al een slecht gebit van mezelf dus ik moet sowieso 2x per jaar langs voor mondpreventie bij de mondhygiëniste en controle bij de tandarts. Nu is het zo dat ik een behandeling moet ondergaan die me €900 gaat kosten. Ik weet dus niet wat wijsheid is. Een aanvullende verzekering max tot €750. controles, etc. tot 100% worden vergoed en behandelingen voor een brug, kroon, etc. tot 75% word vergoed of gewoon uit eigen zak betalen. Basis verzekering zou me me €154,75 per jaar kosten met die aanvullende €202,70

gisteren

Reactie op LiefdevolleRegen511559

Iemand die verstand heeft van zorgverzekeringen en goed is in rekensommen? ...
Je behandeling kost €900. Aanvullende -€150 wordt dus sws niet vergoed -Van die €750 wordt niet vergoed: €187,50 👉🏼 Dus in totaal betalen: €337,50 Zonder aanvullende verzekering: - je betaalt €900 (want niks vergoed) - je bespaart op aanvullend: €47,95 p/m dat is €575,40 op jaarbasis - dus dan komt het erop neer dat je dan op €324,60 uitkomt In principe kom je dus zonder aanvullende verzekering €12,90 goedkoper uit. Maargoed, dan moet je dus wel die €900 op je bankrekening hebben staan.

Reactie op kleineBaby22

Je behandeling kost €900. Aanvullende -€150 wordt dus sws niet vergoed - ...
Ooh top thanks!! 🫶🏼 Ik heb het wel op de spaar staan maar principieel denk ik: ik wil er niet aankomen, maar goed het gaat me sowieso kosten.

19 uur geleden

Ik ben dit jaar bevallen en ik heb Menzis extra verzorgd 2, dit jaar blijf ik er ook weer bij.