23 Reacties

4 jaar geleden

ik was 104 kilo toen ik zwanger werd van onze tweeling. Er was helemaal niks “mis”. enige waar ik mee rekening moest houden was een suikertest. verder maakte mijn gewicht niet uit. heb heel gezonde tweeling op de wereld gezet, dus zou me niet te druk maken. 💖

4 jaar geleden

Gezonde dochter gekregen met een bmi van 39 (100+ kilo). Suikertest goed, weinig aangekomen, geen bijzonderheden.

4 jaar geleden

Hier ook in april een gezonde dochter gekregen, in zelf 100+ kilo. Hier ook onzeker geweest tijdens de zwangerschap, had ik er maar meer van genoten

4 jaar geleden

In maart een gezonde dochter gekregen. Hele zwangerschap nergens last van gehad (suikertest perfect, bloeddruk eerder te laag dan te hoog). Alleen na week 36 ineens een hoge bloeddruk en eiwitten in urine, maar of dat door mijn gewicht is gekomen? 🤷🏼‍♀️ Was onder de 100kg met zwanger worden, maar vrij snel 100+kg. Ben in totaal 19kg aangekomen, waarvan er nu alweer 12kg af is. Probeer lekker te genieten van je zwangerschap!

4 jaar geleden

Ik maak mij ook zorgen om mijn gewicht. Ben inmiddels wel 21 weken zwanger en de 20 weken echo was goed. Maar mijn buik groeit nog niet echt hard en als ik op mijn rug lig lijkt mijn buik wel verdwenen.. is dat normaal?

4 jaar geleden

Inmiddels 27 weken zwanger en woog 110 kg bij de start. Nu 1.4 kg erbij. Alles gaat prima tot nu toe. Maakte me in het begin ook enorm zorgen door alle verhalen, maar geniet lekker van je zwangerschap 🤍. Je gewicht zegt niet alles. Een bekende van mij heeft het veel zwaarder en is slank.

4 jaar geleden

Ik had hetzelfde gewicht als jij nu en had een probleemloze zwangerschap :) om je wat vertrouwen te geven

4 jaar geleden

Ik ben nu 27 weken zwanger en woog 90kg (nu 91,6). Ik moet alleen op mijn suikerwaardes letten. Hierdoor krijg ik 2 extra groei echo’s. Op mijn suikerwaardes na en ijzertekort heb ik een probleemloze zwangerschap.

4 jaar geleden

Ben nu 33 weken. Ik woog 107 aan het begin ennzit nu op 111. Ik let niet perse op wat ik eet en me suikertest was top. Krijg extra groeiechos dus dat ik mooi meegenomen

3 jaar geleden

Mag ik vragen hoe lang jullie erover deden zwanger te worden? Mijn partner en ik staan aan het begin van de reis en het enige waar ik heel nerveus voor ben, is dat het heel lang kan duren door mijn gewicht.

3 jaar geleden

Reactie op Onzegrootstereis

Mag ik vragen hoe lang jullie erover deden zwanger te worden? Mijn partner ...
Ik had een bmi van 40 en was in ronde 1 zwanger. Helaas waa dat een miskraam. Zonder volgende menstruatie er tussen direct weer zwanger! Ze is nu alweer bijna 1,5 jaar. In de tussentijd spiraal geprobeerd, die had mn lichaam afgestoten en toen was ik direct weer zwanger. Dit was 7weken na mn bevalling en hebben gekozen dit af te breken. Toen implanon, bleef ongesteld. Die er uit en aan de pil. Kreeg een lichtere en werd die maand ook niet meer ongesteld 🙃 positief getest.

3 jaar geleden

Reactie op Onzegrootstereis

Mag ik vragen hoe lang jullie erover deden zwanger te worden? Mijn partner ...
De tweede maand was het gelukt met maar 1 keer seks. Had dit totaal niet verwacht.

3 jaar geleden

Is was 65 kilo tien ik net zwanger was en aan het eind tegen de 100. Nu eindelijk gezakt naar 81. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Mischien wel handig om met een diëtist te praten zodat ze kan helpen om zo'n min mogelijk aan te komen.

3 jaar geleden

Hey, ik heb ook een hoog gewicht. Bij de eerste gestart op 113 kg geëindigd op 120, Nu start 122 kg, en ookal maakt het onzeker, je word zo goed begeleid en gemonitord. Ik was echt serieus 2 weken gestart met weight watchers dus na de zwangerschap ga ik er vol moed tegenaan.

3 jaar geleden

Amai ik woog 97 Ben 1m75 En ik was volgens de dokter in zwaar overwicht .. nu door een slechte zwangerschap en de breuk met men partner weeg ik nog 88 kg en da vinden ze dan ook weer niet goed want das weer teveel afgevallen ..🙈 en Zo zal t altijd iets zijn

3 jaar geleden

Ik woog 108,3 bij mijn laatste menstruatie. Nu, week 14, weeg ik 109,6. Ik sta dagelijks op de weegschaal omdat ik hoop niet te veel bij te komen. Maar echt letten op hoeveel ik eet doe ik niet. 🫣 Ik eet wanneer ik honger heb. 🤷🏻‍♀️ Hier heeft het 10 maanden geduurd voor ik zwanger was.

3 jaar geleden

Op het laatste van de zwangerschap woog ik 101 kilo 🙈. Vond ik heel heftig. Nu half jaar verder en ik zit weer op mn oude gewicht (86 kilo)

3 jaar geleden

Ik woog de dag voor mijn keizersnede 108 kg, was bijna 35 kg aangekomen. Wel medisch vanwege trombose verleden (dus bloedverdunners) en erg veel last van mn bekken (waardoor minder beweging) Geen suikertest gehad, maar wel onder extra toezicht vanwege laag gewicht van ons meisje (uiteindelijk werkte de snavel streng dus minder en is ze gehaald met 37+6)

3 jaar geleden

Aan het begin van de zwangerschap woog ik 90 kg, tegen 27 weken was ik 4 kilo aangekomen. Ik was trots dat het zo weinig was en ook bang teveel aan te komen, maar tegen het einde meer dan 105. Op een gegeven moment ben ik gestopt met wegen. Hoewel ik veel paaseitjes heb gehad🤣, was het merendeel ook extreem veel vocht vasthouden. Vijf dagen na de bevalling was ik alweer 10 kilo kwijt. Wel een suikertest gedaan en kreeg extra echo's. Dat vond ik alleen maar fijn. De verloskundige gaf ook aan, zie het vooral als extra keren kindje kijken. Inmiddels 18 weken geleden bevallen. Vind het nu wel weer lastig om op mn oude gewicht (of liever daaronder) te komen, ook omdat ik borstvoeding geef en nog steeds heel veel trek heb. Mijn truc is nu ook wel om heel veel water te drinken. Sporten ben ik niet zo van, plus veel restklachten waardoor bewegen niet fijn is.

3 jaar geleden

BMI 40++++ en Ben “gezond” zwanger. Heb nergens last van. Was voor de zwangerschap bekend met een hoge bloeddruk en die tabletten zijn ook verhoogd. Maar heb geen suiker, ben zelfs wat afgevallen. Probeer jezelf niet te gek te maken❤️