32 Reacties

VRIEND
5 jaar geleden
In het eerste trimester was ik er wel voorzichtig mee. In het 2e trimester kreeg ik veel last van braxton hicks weeën en een warm bad doet dan veel goed. Dus vanaf toen regelmatig een warm bad en geen zorgen over gemaakt. Nu is mijn buik zo dik dat die gewoon boven het water uitsteekt. 😅

5 jaar geleden
Reactie op Nic87
Pas in het derde trimester? Bewust? Ik zit pas in mijn eerste 😅
Ja, bewust, weet eigenlijk niet zo goed waarom haha! Kan me dat niet meer herinneren. Maar ik lees op een website van verloskundigen dit:
Tijdens de zwangerschap mag je in bad. De vliezen beschermen je kind tegen bacteriën. Blijf niet te lang in een heet bad zitten. Tijdens de zwangerschap kan dit ervoor zorgen dat je sneller duizelig wordt. LET OP! Zijn je vliezen gebroken (of twijfel je hierover) dan mag je niet in bad.
Ik zou even bellen naar je verloskundige!

5 jaar geleden
Lief, dank je voor het doorsturen!

5 jaar geleden
Reactie op December2019
In bad mag totdat de vliezen zijn gebroken en/of je ontsluiting hebt..
Misschien een hele rare vraag, maar als het mag tot dat je vliezen gebroken zijn of je ontsluiting heb, hoe kan je dan in bad bevallen??

5 jaar geleden
Reactie op Nic87
Vind het zo lastig want ja; wat is te heet?
Niet warmer als je lichaamstemperatuur. Als je een “koortsig” gevoel krijgt is het te warm, zo heeft mijn verloskundige het uitgelegd! Vooral in het eerste trimester kan een te heet bad duizelingen veroorzaken! Ik ga nu regelmatig in bad, niet te warm en als ik het koud krijg doe ik er nog een beetje warm water bij, opwarmen gaat namelijk makkelijker dan afkoelen!

5 jaar geleden
Ik ben nu 37 weken zwanger, en lig iedere dag in bad. Dit deed ik ook al voor mijn zwangerschap. Ik vind het heerlijk en ontspan er enorm van. Je lichaam geeft het wel aan als het niet goed gaat. (Duizelig/misselijk)
Ik heb dit overigens nooit gehad. Ik zou lekker in bad gaan. Alleen het eerste trimester ietsje kouder zetten dan je gewend bent. Dus badder ze. En geniet er vooral van. Er zijn al zoveel dingen waar je als zwangere rekening mee moet houden. Alles voor je kleintje ❤️

5 jaar geleden
Je kan het beste naar je eigen lichaam luisteren, je merkt het namelijk echt wel als het te heet is en je hoeft helemaal niet in een koud bad te gaan zitten haha. Ook hoef je niet bang te zijn dat het vruchtwater gaat koken, daar is dat water ten eerste lang niet heet genoeg voor en ten tweede merk je het echt wel als je het te heet krijgt. Er wordt soms gezegd dat je lichaam in een tijdelijke 'koortsstaat' komt wanneer je in bad gaat, maar daar is ook nog best wel wat hitte voor nodig hoor! Als het niet kan geeft je lichaam dit aan, dat was bij mij het geval in het eerste trimester. Ik werd heel duizelig (al binnen 2 minuten) en het water was niet eens super heet... Toen ben ik er dus gewoon uit gegaan. Inmiddels heb ik nergens last van als ik in bad ga.

5 jaar geleden
Reactie op Baby JVerbeeten
Misschien een hele rare vraag, maar als het mag tot dat je vliezen gebroken ...
Volgensmij heeft dit te maken met de tijd die de bacteriën hebben om te broeien zeg maar. Als jouw vliezen nu breken, jij in bad stapt maar pas over 2 dagen bevalt, hebben bacteriën 2 dagen de tijd om te broeien en je kindje ziek te maken. Wanneer je vliezen nu zouden breken en je bevalt daarna gelijk in bad, kunnen die bacteriën niet de baby ziek maken.

5 jaar geleden
Volgensmij heeft dit te maken met de tijd die de bacteriën hebben om te bro ...
Oohh nu snap ik het🙈 dankjewel voor de uitleg 💙💗