30 Reacties

6 jaar geleden

Eerst en vooral gefeliciteerd! Wat was het schrikken toen je het voor het eerst hoorde, dat was allesinds zo bij ons. Eerst wat paniek, daarna helemaal blij. Ook angstig voor de onbekende toekomst. Ik heb eigenlijk niet veel last gehad van kwaaltjes tot aan de 26 weken. Daarna begonnen de harde buiken op te komen en de baarmoederhals te verkorten. Ik lig sindsdien ook in het ziekenhuis, 3x weeënremmers gekregen en 2 prikken voor longrijping. Ben momenteel 30 weken en 4 dagen, dus we blijven nog even volhouden. Bij ons is het een een eiige tweeling, 2 meisjes. Ik wens je heel veel succes!

6 jaar geleden

Hi, ik ben na meerdere miskramen nu zwanger van een tweeling. Vanmiddag gaan ze kijken wat voor tweeling het is. Daarmee wordt dan ook bepaald of ik volledig onder de gynaecoloog zal vallen of slechts gedeeltelijk. Gelukkig heb ik weinig kwaaltjes op wat bandenpijn af en toe na. En verder ben ik erg snel moe en buiten adem, een middagdutje is altijd wel welkom zeg maar haha. De uitgerekende datum is 27 november 😁

6 jaar geleden

Gefeliciteerd hoor! Twice the fun🤪🤣! Hier zwanger van een 2-eige tweeling. Enige wanneer ze dat met zekerheid kunnen zeggen is als je een mannetje en een vrouwtje krijg. Toevallig is dat bij ons het geval🥰. Al ruim 28 weekjes weg en 15 aug uitgerekend🥰♥️. Klachten? Nou geen🤷🏻‍♀️. Of althans.. natuurlijk kraken mn bekken, loop ik niet bepaald hard meer en ben ik heel snel moe en buiten adem (ik ben echt koningin slaapjes), maar niet misselijk, geen harde buiken etc. Overigens even relativerend.. ja je hebt een verhoogde kans op bepaalde complicaties, maar het overgrote deel gaat echt gewoon goed en zoals het hoort😘. Ik was in het begin zo bang, maar toen vertelde ze dat (in mijn geval) het gaat over een paar procentjes. Heb je bijv. 2 babies en 1 placenta wordt het wel wat complexer hoor, maar ik heb gewoon 2 placenta's, 2 zakjes, etc.

6 jaar geleden

Gefeliciteerd, wat leuk!! Ik ben ook zwanger van een tweeling, 14+4. Van week 4 tot tot week 13 zo ontzettend ziek geweest, echt verschrikkelijk. 20uur per dag had ik honger welke ik maar niet gestild kreeg. Snachts om het uur wakker worden om te eten en dat soort dingen. Ik ben van mezelf klein en licht en viel hierdoor ook nog snel veel af waardoor ik nog maar 46,5 kg woog met 11 weken zwangerschap. Op een gegeven moment sloeg het om en kon ik ipv alleen maar eten eten, alleen maar overgeven. Dagopname in het ziekenhuis doordat ik uitdrogingsverschijnselen had en ondervoed was heeft wonderen gedaan. Paar liter vocht en wat medicijnen erin, sinds toen gaat het gelukkig een stuk beter! Nu, met behulp van diëtist langzaamaan weer aan het aankomen, erg fijn! Ze zijn er niet zeker van of onze tweeling een of twee eiig is. Het lijkt erop of ze twee eiig zijn maar wanneer het geslacht hetzelfde is zouden ze zomaar eeneiig kunnen zijn en heel vroeg van elkaar zijn gesplitst. We hebben over 2 weken weer een echo, blijft spannend! Nog even een vraagje: heb af en toe best erge kram op de plaats van mijn eierstokken. Hebben meer mensen hier last van? Uitgerekende datum is trouwens 22 november 😁

6 jaar geleden

Reactie op Baby_Lou

Eerst en vooral gefeliciteerd! Wat was het schrikken toen je het voor het e ...
Jij ook nog gefeliciteerd dan! Fijn dat ze in ieder geval al levensvatbaar zijn! Maar wat vervelend en saai lijkt me het om al zo lang in het ziekenhuis te liggen. Nu helemaal met het beperkte bezoek door corona. Heel veel sterkte en gezondheid gewenst!!

6 jaar geleden

Reactie op Siepje225

Hi, ik ben na meerdere miskramen nu zwanger van een tweeling. Vanmiddag gaa ...
Oh ben benieuwd wat voor tweeling. Laat je het weten? Ik ben echt jaloers op iedereen die niet misselijk is 😅

6 jaar geleden

Reactie op My Baby35

Gefeliciteerd hoor! Twice the fun🤪🤣! Hier zwanger van een 2-eige tweeling ...
Wat leuk, jongetje en meisje! 🥰 Stiekem hoop ik daar ook op. Ook omdat ik al een zoontje heb. En super fijn dat het mee valt met de slaapjes! Ik hou me er ook aan vast dat het gunstig is bij ons zoals het er nu naar uit ziet.

6 jaar geleden

Reactie op Colinde

Wat leuk, jongetje en meisje! 🥰 Stiekem hoop ik daar ook op. Ook omdat ik ...
Als ik je een tip mag geven.. ik heb "het tweelingboek" gekocht en daar staat zo onwijs veel in met zoveel tips enzo. Heel fijn. Je krijgt hem ook als je lid wordt van het nvom geloof ik..

6 jaar geleden

Reactie op Yourivd

Gefeliciteerd, wat leuk!! Ik ben ook zwanger van een tweeling, 14+4. Van we ...
He, wat vervelend dat je zo ziek was! Dat constante honger gevoel ken ik. Ik ben echt heel de dag door aan het eten, terwijl ik dus echt nergens trek in heb. Maar als ik niet eet, ben ik nog misselijker. Het komt er niet uit gelukkig, hoewel het me ook wel fijn lijkt om even opgelucht te zijn af en toe dat het eruit is. Ben benieuwd naar de geslachten van je tweeling!

6 jaar geleden

Reactie op Colinde

He, wat vervelend dat je zo ziek was! Dat constante honger gevoel ken ik. I ...
Waarschijnlijk heeft de gynaecoloog dit ook al gezegd maar probeer om kleine dingetjes te eten. Dat wilde bij mij nog enigszins werken. Na een tijdje heb ik maagtabletten gekregen wat ook erg prettig was. Wat makkelijk te eten was waren dingen als: watermeloen, komkommer en bijv Snickers deden het ook goed. Wat de diëtiste mij als tip gaf was: voor het slapen gaan volle kwark met crusly te eten (als je dit weg kunt krijgen). Hier schijn je heel lang op te kunnen teren en dit haalt Snachts het honger gevoel weg. Wat ook super goed hielp waren lolly’s. Ik nam er wel 4/5 per dag! Water drinken is nog het aller belangrijkst. Wanneer je genoeg drinkt en af en toe wat minder eet, kan het niet heel veel kwaad werd mij verteld. Hopelijk heb je wat aan de tips en voel je je snel wat beter!

6 jaar geleden

Hier nu 29 weken zwanger van een eeneiige tweeling, 2 jongens! Ik ben 12 augustus uitgerekend. Ze delen wel dezelfde placenta dus daar zitten wat meer risico’s aan. Tot week 18 was ik alleen vermoeid maar had ik verder nergens last van en ik merk nu wel per week dat de klachten komen. Ik heb erg last van mijn rug en kan daardoor niet lang in een houding zitten en slapen gaat ook al een stuk minder. Maar het hierbij blijft teken ik ervoor!😃 Binnenkort ga ik het met de gynaecoloog eens over de bevalling hebben. Nu het nadert word ik behoorlijk onrustig soms en de controlfreak in mij heeft dat nog niet los kunnen laten 😬

6 jaar geleden

Spannend en leuk!! Ik ben 13 weken en qua klachten mag ik niet klagen. Ik was misselijk en had pijnlijke borsten. Dat is nu redelijk weg. Wel ben ik meer moe. Ik vind het erg spannend allemaal maar ik probeer overal van te genieten. Het is ook zo bijzonder allemaal...

6 jaar geleden

Reactie op Colinde

Oh ben benieuwd wat voor tweeling. Laat je het weten? Ik ben echt jaloers o ...
Het is een eeneiige tweeling dus wij gaan voortaan naar de gynaecoloog. Morgen de intake 😁

6 jaar geleden

Ik ben er ook sinds een paar dagen achter dat er 2 in mijn buik zitten. Schrokken ons helemaal kapot, maar vinden het nu erg leuk. Ben pas ruim 7 weken nu. Dus het is nog erg onzeker. Op de echo leek het erop dat ze ieder hun eigen vruchtzak hadden, verder nog niet veel bekend. Morgen naar de gynaecoloog. Ik ben met vlagen misselijk en moe, verder valt het mee. Maar voel me wel degelijk zwanger. En ben ook erg onzeker over wat het met mijn lichaam gaat doen en welke risico's erbij komen kijken straks. Ik slik namelijk medicatie voor een licht verhoogde bloeddruk en heb overgewicht.. zou natuurlijk het liefst een wat meer zorgeloze zwangerschap hebben en hopen dat de baby's geen gevaar lopen. Misschien leuk om echo's te delen?

6 jaar geleden

Hier ook een aanstaande tweeling mama. Vandaag 17 weken en behalve, uitgerekend 07-11, de misselijkheid in de avond gelukkig klachten vrij. Het is een twee-eiige tweeling, geslachten weten we over 2,5 week. @linda6 gefeliciteerd natuurlijk! Ik heb zelf ook overgewicht en wat de gynaecoloog mij vertelde is dat er zeer licht hoger risico is dat er zwangerschapsvergiftiging kan ontstaan, slik nu uit voorzorg 80 mg ascal. Voor de rest is het net zoals bij elke andere vrouw, dus geniet vooral!

6 jaar geleden

Hier was ik 9 weken zwanger. Duidelijk 2 lichaampjes te zien. Dit was de laatste keer dat ze samen op beeld konden 😅

6 jaar geleden

Hoi Allereerst Gefeliciteerd!! Hier ook zwanger van een 2 eiige tweeling inmiddels 24+1. Voor ons was het ook een shock. Hiervoor heb ik 1 miskraam gehad met 9 weken en half jaar later werd ik zwanger van een tweeling. Bizar om te horen dat je de twee krijgt was voor ons een shock maar super blij mee! Kan niet wachten totdat ze komen. Kwa kwaaltjes valt het mee in het begin last van rugpijn. Nu last van bekken instabiliteit, zwangerschaps diabetes (sinds deze week achter gekomen) en hoge bloeddruk vanwege de zwangerschap

6 jaar geleden

Hoi! Ook ik ben zwanger van een tweeling. Verbaasd waren wij niet, ik groei behoorlijk snel ;). Ik ben nu 13 weken+4. Vanwege een missed abortion begin januari waren wij vooral heel blij en opgelucht dat beide kindjes het goed doen! Mijn kindjes hebben een eigen placenta en vruchtzak. Volgens de gynaecoloog is het waarschijnlijk 2 eiig maar is er nog 7 procent kans op 1 eiig. Afwachten dus... :) Wat betreft klachten kan ik vooral niet wachten tot de vermoeidheid minder wordt. Verder mag ik niet klagen. In het begin veel moeite met eten, ook wat afgevallen maar gelukkig niet misselijk. Dit gaat nu gelukkig beter :). Ik vind het wel zoeken, vooral in praktische zin. Wat is handig met de babykamer, kinderwagen en past alles wel in onze auto;)

6 jaar geleden

Reactie op Sanli

Hoi! Ook ik ben zwanger van een tweeling. Verbaasd waren wij niet, ik gr ...
Wij zijn van de week gaan kijken naar een kinderkamer en kinderwagen. Over de kamer zijn we het gelukkig al eens ookal zoeken we nog wel verder naar een goedkopere variant (ik heb een dure smaak maar wil niet heel veel geld besteden, we willen ook nog verhuizen en een nieuwe auto 😅). Maar wat is het vinden van een kinderwagen lastig! Tot nu toe vinden we alles net niks, alsof we moeten gaan kiezen voor het minst negatieve haha. Zijn jullie er al een beetje uit?

6 jaar geleden

Ik ben ik zwanger van een tweeling. Verrassing inderdaad, maar ontzettend blij. Is mijn eerste zwangerschap. Geen kwaaltjes en voel mij niet zwanger, heerlijk. Met 8 weken 2 kloppende hartjes gezien en met 11 weken nog een echo (over anderhalve week, ben nu 9+4). Ik denk 2 eiig ivm de aparte vruchtzakken en scheidingswand, maar dat verder bekeken met de 11 weken echo ivm waar de navelstrengen naar toegaan etc.. spannend!