15 Reacties

6 jaar geleden

Eind september Mirena spiraal laten verwijderen. Eind december zwanger geworden. Nu 12 weken ver!

6 jaar geleden

Vorig jaar september Mirena verwijderd omdat ik mij niet lekker voelde hierdoor en vanaf november hebben wij besloten om het niet meer veilig te doen. Toen destijds waren we beide fulltime werken en deeltijd Master studie dus vaak tot diep in de nacht in de boeken zitten. Timen met eisprongen zat er dus niet in, maar toch in april zwanger geworden :)

6 jaar geleden

Aug 2018 laten verwijderen. In maart 2019 besloten dat we er voor gingen (dus niet meer veilig hoefden te doen) en in april testte ik positief. Onze kleine is nu bijna drie maanden🥰.

6 jaar geleden

Zodra je de spiraal laat verwijderen ben je meteen vruchtbaar. Is eigenlijk net als met de pil 😉 je lichaam moet alleen soms, in jouw geval dus ook, weer even in het ritme komen van een regelmatige cyclus. Mij is toen daarover verteld dat dat zo'n 3-4 maanden zou kunnen duren. 😊 maar ondanks dat je nog geen regelmatige cyclus hebt, ben je wel vanaf het moment dat hij eruit is meteen vruchtbaar. Hopelijk heb je wat aan de informatie. 😊

6 jaar geleden

In begin december 2018 eruit gehaald en toen al wat bloedverlies maar niet zoals je ongesteld bent, althans vond ik. Daarna duurde het pas eind januari voordat ik ongesteld werd. Daarna was het wel regelmatig (met een app bij te houden) totdat ineens de laatste 2/3 maanden het ineens langer duurde voordat ik ongesteld werd, erg frustrerend! Ik voelde aan alles dat ik niet zwanger was maar ik werd ook niet ongesteld. Uiteindelijk precies een jaar later positieve test en ben ik inmiddels 19 weken zwanger. Moet wel zeggen dat ik een vleesboom heb en na +/- 9 maanden in een voortraject zat om te kijken waarom het nog niet gelukt was. Ik liep al bij een gynaecoloog en adviseerde toentertijd bij het verwijderen van de Mirena om na een half jaar terug te komen indien niet gelukt. Tussen de onderzoeken door was het ineens raak dus wel een iets andere situatie.

6 jaar geleden

Oja de app die ik gebruikte was Mijn kalender en is een roze boekje met een bloem erop en is gratis. Dit was vooral om te kijken hoe regelmatig ik was (berekend je gemiddelde cyclus tijd) en wanneer ongeveer mijn eisprong was. Dit is redelijk betrouwbaar alleen bij mij was er een afwijking van 2 dagen uiteindelijk maar dat wist ik pas toen ik op controle was bij de gynaecoloog en een bijna gerijpt eitje zag op de dag dat mijn eisprong zou zijn volgens de app en zij gaf het ongeveer 2 dagen tot rijpen en loslaten.

6 jaar geleden

Juli 2019 mijn spiraal laten verwijderen en eind september positieve test. Ik heb maar 1 bloeding gehad tussentijds wat denk ik door het verwijderen kwam, aangezien het geen echte menstruatie was. Ik heb de app, flow gebruikt om m’n cyclus bij te houden en wanneer mijn eisprong ongeveer kon zijn. Ik heb een lange cyclus dus was moeilijk in te schatten.

6 jaar geleden

Ik heb 24 dec de spiraal laten verwijderen. En op 9 februari positieve test. Ben in januari gewoon ongesteld worden zoals altijd. Nu moet ik wel zeggen dat ik met de spiraal ook een gewone cyclus had.

VRIEND

6 jaar geleden

Ik had mijn mirena spiraal in april 2018 laten verwijderen en in maart 2019 zwanger geworden😁.

6 jaar geleden

Afgelopen januari (7januari..) de mirena laten verwijderen, 21 februari positieve testen ^^

6 jaar geleden

April vorig jaar laten verwijderen, en in september positief getest! Het duurde bij mij wel 2 maanden voordat ik weer ongesteld werd.. Morgen 32 weken 🥰

6 jaar geleden

Mei vorig jaar laten verwijderd en in oktober zwanger. Heeft ook wel 4 maand geduurd voor ik terug een normale cyclus had

6 jaar geleden

Midden november laten verwijderen, 3 dagen later ongesteld, 2 weken later zwanger. Nu 16,5 week :)

6 jaar geleden

Vorig jaar mei laten verwijderen, m'n cyclus was vrij snel weer on track. Met 2 maanden was ik zwanger

6 jaar geleden

Ik liet mijn mirena 11 december 2019 verwijderen. 13 tot 17 december had ik direct een bloeding. De maand januari had ik van 22 tot 26 januari een bloeding en duurde mijn cyclus 40 dagen. En de maand februari had ik van 24 tot 28 een bloeding. Toen was mijn cyclus 33 dagen Dit was ook direct mijn laatste. Want 23 Maart testen is positief 😊