5 Reacties

5 jaar geleden

Hier loopt 1dec contract af had 32uur en wou 28 uur hadden ze in april toegezegd (was toen al bekend dat ik zwanger was en zat in ziektewet ivm Hg) Nu kreeg ik in sept bericht dat ze me maar 16 uur konden geven. Dus gevraagd hoe dit word ingedeeld in dagen zou dan 3en 4uurs diensten krijgen ja doei ga geen 5 dagen werken voor zo weinig uren. Dus aangegeven dat dit niet haalbaar is.(en niet afspraak) Ik heb tot 3jqn recht op zwangerschapsuitkering wazo, en daarna kan ik ww in. Maar verwacht dan al weer nieuw werk te hebben😅 Als je contract niet word verlengt heb je zowiezo recht op ww uitkering (dit is alleen helaas maar 70% van huidig inkomen)

5 jaar geleden

Bij mij is helaas ook mijn contract niet verlengd, terwijl mijn werkgever 100x heeft gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat hij me niet kwijt wilde 😒

5 jaar geleden

Dit heb ik jammer genoeg ook gehad. Je kunt inderdaad de ww aanvragen mocht het ontslag eerder zijn dan je verlof ik zou gaan. Verder heb je gewoon recht op je verlof/uitkering. Dat heet een Wazo en kun je vrij gemakkelijk aanvragen. Hopelijk is het allemaal niet nodig!

5 jaar geleden

Officieel mogen ze je niet daarom ontslaan. Ik heb het ook en wil van 21u terug naar 16 uur. Nu hebben ze besloten dat ze alleen grote contracten willen van minimaal 24-28 uur. Dus er is dan voor mij geen ruimte meer helaas...

5 jaar geleden

Officieel mogen ze je niet daarom ontslaan. Ik heb het ook en wil van 21u t ...
Niet ontslaan maar een contract niet verlengen mag wel, met welke reden dan ook en in deze tijd kan Covid19 een reden zijn om bijvoorbeeld te bezuinigen. Ik was er ook bang voor dat mijn jaarcontract niet verlengd zou worden want vorig jaar oktober gestart en in begin december positief getest met in augustus de uitgerekende datum. Daarbij kwam Corona, verplicht thuiswerken, minder omzet en ga ik 24 uur ipv 40 uur werken. Maar voor mijn verlof kreeg ik te horen dat ik een vast contract kreeg, voor onbepaalde tijd dus het kan wel ondanks een zwangerschap.