20 Reacties

2 jaar geleden

Ik zit bij asr ik kies zelf (vroeger Ditzo) met aanvullende verzekering (paar euro extra pm). Eigen bijdrage kraamzorg en poliklinische bevalling 100% vergoed. Daarnaast hebben ze contract met alle ziekenhuizen dus dat is ook heel fijn!

2 jaar geleden

Ik volg even mee! Zit bij fbto maar wil ook overstappen. Ben nu bezig met zwanger worden voor de 2e en ik heb bij de vorige zwangerschap fysio gemist. Mooie bijkomstigheid zou zijn als er wat meer zwangerschapspakketten zijn

2 jaar geleden

Ik zit bij zilveren kruis met twee sterren aanvullend. Heb niet super goed vergeleken met andere aanbieders, maar heb tot nu toe in elk geval ehbo cursus bijna helemaal vergoed gekregen (op 5 euro na) en de Tens voor tijdens de bevalling waardoor ik de extra premie die ik betaal er al uit heb. Oh en dat is nog zonder het kraampakket en het deel wat ik vergoed krijg van de poliklinische bevalling (wel eigen bijdrage)

2 jaar geleden

Ik ging daar vorige week ook naar kijken maar kon nog niet goed vergelijken omdat de meeste zorgverzekaars hun pakketten voor volgend jaar nog niet op de site hebben. Begin november kijk ik verder.

2 jaar geleden

Ik zit bij menzis extra verzorgd pakket 2. Alles vergoed gekregen 👌🏼

2 jaar geleden

Ik zit bij ASR met basis pakket. Let even op bij de wijzigingen in voorwaarden volgend jaar want wat nu zo is hoeft niet zo te blijven. De zorgverzekeraars komen ook chronisch geld te kort dus premies zullen stijgen / pakketten zullen minder bevatten

2 jaar geleden

Reactie op Nicole1306

Ik zit bij asr ik kies zelf (vroeger Ditzo) met aanvullende verzekering (pa ...
Hier zit ik ook bij, erg tevreden :)

2 jaar geleden

Reactie op Anouk’95

Ik zit bij ASR met basis pakket. Let even op bij de wijzigingen in voorwaar ...
Heb ik ook, nadeel is wel dat je niks vergoed krijgt qua kolven/lactatiekundige zorg

2 jaar geleden

Menzis + extra verzorgd 2. Kreeg alles vergoed dus heel tevreden

2 jaar geleden

Ik zit bij Unive Zekur. Al heel wat jaren. Is volledige online verzekering.

2 jaar geleden

Ik had tijdens mijn bevallingen (de meeste kosten maak je tijdens of na de bevalling) ook menzis + extra verzorgd 2. Dat kon prima uit voor mij en hoefde ook niet echt veel voor te schieten zelf. Maar je kunt het pas echt goed vergelijken als de verzekeraars hun premies en pakketten voor 2024 bekend hebben gemaakt. En als je gaat vergelijken kijk dan goed naar de totale kosten die je gaat maken (extra verzekeringspremie en zorgkosten die je denkt te gaan maken). Want sommige verzekeraars vergoeden heel veel dingen maar je betaald er ook een godsvermogen aan premie voor, en soms kan het best uit om iets uit eigen zak te betalen ipv je ervoor te verzekeren.

2 jaar geleden

Ik heb in 2021 pas in december gekeken. Toen stond ook alles online Gekeken wat het kost en deze kosten opgeteld en daarna gekeken wel pakket wat verzekerde. Zo ben ik toen bij Menzis Extra verzorgd 2 uitgekomen. Die vergoeding was toen, ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie, volledige kraamzorg, kraampakket, genoeg fysio etc etc.

2 jaar geleden

Misschien overbodig, misschien heel handig om te weten, maar bij veel verzekeraars staat in de voorwaarden dat je meestal al x maanden verzekerd moet zijn voordat je door hun de volledige dekking krijgt in geval van een zwangerschap. Ik was zelf ook aan het zoeken, maar had om deze reden besloten bij de huidige verzekeraar te blijven. Misschien is het het waard om dus eerst even de voorwaarden te lezen :)

2 jaar geleden

Dit jaar bij VGZ gebleven maar wel mijn pakket aangepast. Ik zou naast de standaard dingen rondom bevalling en kraamzorg en kraampakket, ook even kijken naar de vergoeding voor (bekken) fysio, lactatiekundige, vergoeding kolf, cursussen, evt vergoeding huur of aanschaf TENS apparaat.

2 jaar geleden

Ik heb er bij mijn zwangerschap voor gekozen om mijn verzekering niet aan te passen. Als ik dat wel zou doen, moest ik €70,- per maand extra gaan betalen, dus ik was goedkoper uit om alles zelf te betalen. Achteraf is alles vergoed bij mij omdat ik medisch was, dus heb helemaal niks hoeven betalen, alleen de bloedonderzoeken etc, maar qua bevalling werd alles vergoed vanuit de basisverzekering.

2 jaar geleden

Bij DSW Aanvullend pakket, ik heb niks betaald omtrent bevalling etc.

2 jaar geleden

ONVZ en ga vanaf januari waarschijnlijk aanvullende verzekering 'benefit' nemen, als de vergoedingen tegen die tijd bekend zijn voor zwangerschap.

2 jaar geleden

Reactie op HappyMom2225

Ik heb er bij mijn zwangerschap voor gekozen om mijn verzekering niet aan t ...
70 euro per maand? Wow dat is wel extreem veel. Hier was dat 2 tientjes ofzo.

2 jaar geleden

Kijk eens bij united consumers. Via hun ben ik bij vgz met zorg zeker 2 verzekerd. Vaak net iets goedkoper

2 jaar geleden

Geen advies welke, dat kan zomaar aan het einde van het jaar anders zijn. Tip wel: bereken wat je extra voor de aanvulling gaat betalen op jaar basis en reken uit wat je gaat gebruiken van de vergoeding. Vaak zit in zo aanvullend pakket veel meer, maar als je er maar 1 ding uit gaat gebruiken speciaal voor bevalling/kraamzorg bijdrage. Dan kán het wel eens duurder uitkomen.