14 Reacties

6 jaar geleden

Even ingezoomd. Niemand die dit herkend?

6 jaar geleden

zeker wel.. maar ging niet weg naar mijn eerste zwangerschap, goed smeren en vooral petje dragen. heb hele grote vlek op voorhoofd nu..

6 jaar geleden

die vlek op voorhoofd is wel van deze zwangerschap

6 jaar geleden

Ik had daar ook echt last van. Ik ben helemaal niet in de zon geweest tijdens vorige zomer (toen ik zwanger was), en na de zwangerschap louis widmer creme gesmeerd tegen hyperpigmentatie en het is volledig weggetrokken. Echt volledig uit de zon blijven!

6 jaar geleden

Reactie op Lvdrst5

Ik had daar ook echt last van. Ik ben helemaal niet in de zon geweest tijde ...
Ja kom al bijna niet in de zon dat is het gekke. Soms rondje wandelen met me dochter maar ga er niet voor zitten om te zonnen. Zal er extra om denken. Ja goed vet houden en zal eens kijken naar die zalf. Te koop bij Kruidvat ofzo?

6 jaar geleden

Ik heb er veel over gelezen dus ik smeer nu elke dag factor 50 op mijn gezicht. Maar dan nog heb ik al 1 mini plekje gespot, dus ik probeer maar met mijn hoofd uit de zon te blijven. Wel denk ik dat de één er meer aanleg voor zal hebben als de ander, Ik krijg in de zomer altijd ook al wat sproetjes dus misschien als je dat krijgt dat je ook eerder de vlekjes krijgt?

6 jaar geleden

Reactie op JoyJoy

Ik heb er veel over gelezen dus ik smeer nu elke dag factor 50 op mijn gezi ...
Bedankt voor je reactie. Ga ook maar zonnebrand smeren als ik naar buiten ga. Vorige zwangerschap in De zon gelegen zelfs en had nergens last van en nu in ene gelijk vanaf begin. Moet er maar extra opletten wil niet onder komen te zitten 😬

6 jaar geleden

Hier ook... tis nooit weg gegaan na m’n zwangerschap, nu krijg ik het weer. Biodermal 50 voor gezicht smeer ik op.

6 jaar geleden

Reactie op Inaminie

Even ingezoomd. Niemand die dit herkend?
Ik heb exact hetzelfde! Op mijn kin en het loopt door naar mijn wangen, ben altijd wel zeer gevoelig geweest aan pigmentatie dus ik ga goed moeten oppassen!

6 jaar geleden

Reactie op Julie112345

Ik heb exact hetzelfde! Op mijn kin en het loopt door naar mijn wangen, ben ...
Bij mij is het ook regelmatig droog op me kin. Bij jou ook? Ik houd het vet. En soms lijkt het wel minder. Ja vd zomer zonnebrand factor 50 smeren.

6 jaar geleden

Ik heb deze vlekken op mijn bovenarmen! Ik draag altijd tshirts en merk dat ik daar sinds kort pigment vlekkies heb. Heb als tip meegekregen om dit even extra mee in te smeren als ik in de zon ga (werken).

6 jaar geleden

Ah vervelend, heb 't zelf ook licht. Maar ik ben zo eigenwijs om toch vn 't zonnetje te genieten. Maar begreep dat het je ook gewoon kan overkomen, door de hormonen kan je meer pigment aanmaken.

6 jaar geleden

Reactie op Inaminie

Bij mij is het ook regelmatig droog op me kin. Bij jou ook? Ik houd het vet ...
Droog niet nee. Maar ik zou overdag het niet te vettig houden, voornamelijk savonds goed hydrateren. Je kan best ook een zonnecreme met een tint nemen, daar zitten mineralen in en geven een betere dekking. Ik sukkel hier al zeer lang mee en heb ook al veel behandelingen voor gehad. Als het echt niet vanzelf overgaat kan je na de zwangerschap hydrochinon creme smeren (is op voorschrift) deze creme verricht wonderen!

6 jaar geleden

Dat is melasma of zwangerschapsmasker, het kan weggaan na de zwangerschap maar in veel gevallen is het blijvend. Behandelen kan met laser of micro needling