2 Reacties

3 jaar geleden

Ons dochterje is nu inmiddels 3, en heeft dezelfde lengte als haar klasgenootjes. Ik ben zelf klein en mijn partner 2m. Onze dochter had in mijn buik ALLES TE KLEIN. Extra echo's gehad etc. Ze was 46cm bij de geboorte. Op het CB was ze ook áltijd onder de maat. Alleen keken deze mensen wel heel erg naar mij omdat ik klein ben 1.56m Onze zoon was hetzelfde! Die zat met groei en gewicht nog steeds onder de lijn van gemiddelde. Maar ze zijn allebei gezond! En dat is toch het allerbelangrijkste?! Kijken ze op het CB ook nog waar kindjes vandaan komen? Ik bedoel, je kan geen 2 meter worden als je ouders dat ook niet in zich hebben. Maak je niet te druk. Ik heb dat ook gedaan, maar dat is echt nergens voor nodig. Onze dochter heeft ineens superlange benen gekregen. Ineens maken die kleintjes een sprong, en straks groeit hij je misschien toch gewoon voorbij moet je maar denken😉🍀

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 90 cm. In vergelijking met haar nichtje van 3 weken ouder en haar buurmeisje van 2 dagen jonger is ze langer. Maar ze is ook super dun en heeft in haar eerste jaar een groeiachterstand gehad doordat ze steeds ziek/verkouden was. Ik heb me altijd vast gehouden aan haar ontwikkeling. Ze deed alles goed op leeftijd of soms zelfs te snel.