26 Reacties
3 jaar geleden
Hier brabbelt er ook 1 heel de dag door
Ze kan al veel dierengeluiden :)
Daarnaast zegt ze papa, mama, ja ,nee, die, eten, keuken en de namen van onze beesten. Vergeet er vast een paar 🤣 der eigen naam probeert ze nog niet🤷♀️ maar alles op z'n tijd. Vind t al veelste snel gaan🥺
3 jaar geleden
Reactie op Essie1234
Hoi!
Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met de taalontwikkeling van jullie ...
Bij ons is het ook redelijk gestagneerd geloof ik 😂
Pappa
Mamma
Da (daar)
Bah bah (als iets vies is)
En de hele dag door heel veel gebrabbel en geschreeuw. Vooral het brabbelen lijkt vast wel een eigen taal.
3 jaar geleden
Hier komt er nog niet heeel veel uit: Papa, bal, klaar, kom, agua (water in het spaans), bah, wow, knort als we vragen wat een varken doet. Nog geen mama😅
En vooral heel veel in zn eigen taaltje brabbelen.
Hij wordt drietalig opgevoed dus misschien dat het daarme te maken heeft.
Kinderarts zei paar maanden geleden tegen mij dat zolang ik merkte dat mijn zoon wel begrijpt wat ik zeg/vraag dat het wel goed zou moeten komen. Zoals velen zeggen; ieder kind volgt zn eigen tempo.
Mijn zoon van 16 maanden heeft bijvoorbeeld "pas" afgelopen weken leren wijzen, klappen en doei zwaaien.
3 jaar geleden
Mijn zoontje zegt; papa, mama, de naam van onze hond, dieren geluiden; miauw, waf waf, boee. Koek, banaan noemt ie "naan" , fles, kom maar, lamp en helpen. Papagaait de hele dag allerlei woordjes na, maar van de woordjes hier boven weet ie wel echt de betekenis. Tis per kindje zooo verschillend, de een kon al sneller lopen en de ander kan weer wat sneller praten, denk dat kindjes zelf kiezen waar ze eerst in willen ontwikkelen.