47 Reacties
3 jaar geleden
Hoe slaapt hij in de nachten? Is hij dan ook veel wakker? Want opzich is een nacht van 19/20 tot de volgende ochtend half 6 niet heel slecht, tenzij het dan ook gebroken uren zijn. Mijn zoontje sliep ook overdag heel moeilijk.. Hij ging met 9 maanden al naar 1 slaapje, die was de eerste weken soms erg kort maar werd daarna langer.
Over het eten zou ik inderdaad ook als tip geven(als je dat nog niet doet iig) on hem lekker zelf te laten eten. Ze ontdekken op deze leeftijd hun ik. Mijn dochter weigert ook alles wat ik in haar mond probeer te doen maar zelf eten doet ze prima.
Sorry dit zijn mijn ervaringen, misschien heb je er niet aan. Misschien tips aan een slaapcoach vragen?
VRIEND
3 jaar geleden
Dankjewel alvast voor de tips, ik som even mijn reacties op 😂
- Zelf eten weigert hij ook helaas.
- Vroeger slapen is geen optie, hij komt pas om 18u thuis van de crèche. Dan nog boterhammetje (soms 2 happen, in zeldzaam geval anderhalve boterham), badje en slaapritueel.
- In de nachten ligt hij vaak ook nog een uur of langer wakker, dus inderdaad geen 'door slaap nachten'.
- Hij valt zelfstandig in slaap, maar wel elke keer -zowel overdag als 's avonds- met veel krijsen en tieren en rechtstaan en wij die (als hij weent, niet als hij gewoon rechtop staat maar rustig is) binnen gaan, terug neerleggen, aai over de bol en terug buiten.
- Baby in droomritme is die wat zegt 2u-3u-4u wakker zijn overdag? Dat is helemaal onhaalbaar hier. Hij is vaak al van 5u of 6u of ergens daartussen wakker. Gaat om 8u15 naar de crèche, en krijgt daar weer nieuwe impulsen. Is maw 's ochtends sowieso altijd 3 tot (als de crèche hem zoals heel vaak gebeurd pas om half 12 laat slapen gaan) meer dan 5u wakker aan één stuk. 😓
3 jaar geleden
Kan je de vermoeidheid eerst doorbereken door bijvoorbeeld een dag of twee je zoontje in een draagzak te dragen zodat hij slaap pakt? Wij houden het 2-3-4 wakkerschema aan. Als onze dochter een dag minder lang slaapt dan doe ik haar rond 16 uur nog voor een powernap in de draagzak. Ze ligt eigenlijk altijd rond 18:30 op bed. Eerder op bed doen kan weleens helpen :).
3 jaar geleden
Wij volgen de ritmes van Slaaptipsvoorbabys.nl al sinds ze ongeveer 6 maanden is. Ook nog een telefonisch gehad om puntjes op de i te zetten en sindsdien gaat het goed. Had ook het boek van Droomritme, maar kwam daarmee niet goed uit met de flesvoedingen. Vond dat boek meer gericht op borstgevoede baby's. Maar verder een prima boek.
Hier gaat ze ook in 18.30 uur naar bed trouwens. Voor 6.00 uur wakker is volgens Slaaptipsvoorbabys niet acceptabel, daarna wel. Wat hier ook groot verschil heeft gemaakt is om ons meisje te laten liggen als de tijd van dutje nog niet voorbij was. Wel met gejammer en wat protest (niet met overstuur gehuil natuurlijk), maar heeft echt geholpen. Eerder liep ik bij gejammer al naar binnen, maar dan activeerde ik haar juist alleen maar meer.
3 jaar geleden
Reactie op Aardbeitje20
- Zelf eten ...
Ik ben geen slaap expert maar ik zie lange momenten van wakker zijn. Kan hij misschien al eerder naar de crèche dan 8.15? Dan is hij minder lang wakker.
En verder lees ik dat je moe signalen ziet. Heb je wellicht geprobeerd om meer volgens schema en vóór de moe signalen in bed te leggen? Vaak is slapen voor die kleintjes als ze al moe zijn moeilijker. Voor wat betreft dat eten, dat is volgens mij echt een fase. Gebeurt hier ook. Ik bied gewoon af en toe iets extra’s aan.
3 jaar geleden
Reactie op Aardbeitje20
- Zelf eten ...
Kunnen ze je kindje op de opvang geen avondeten geven? Zodat jij hem alleen maar in badje / bedje hoeft te doen? Een avondritueel hoeft geen uur te duren. Zeker als hij al moe terug komt van de opvang.
En kan je zoon niet iets eerder naar de opvang doen? Zodat hij even ‘rustig’ kan wennen voor alle drukte aan? En als hij om 05:00 uur al wakker is om 07:00 uur een halfuurtje laten slapen?
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Tess_90
Dan wordt het tijd om een andere Kinderopvangorganisatie te zoeken🙂?
Ja want die liggen echt voor het oprapen 🤷🏻♀️
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Coco88
Ik ben geen slaap expert maar ik zie lange momenten van wakker zijn. Kan hi ...
Eerder naar de crèche gaat niet nee. Normaal ging hij pas om 9u dus we hebben al vervroegd een poosje geleden in de hoop dat dat hem beter zou bevallen.
Ja, hebben we zeker geprobeerd, want het heeft heel lang geduurd voordat hij moe signalen is beginnen geven. Totdat hij 9 maanden was ofzo gaf hij nooit moe signalen 😂
3 jaar geleden
Reactie op Aardbeitje20
Ja want die liggen echt voor het oprapen 🤷🏻♀️
Ik ben communicatieadviseur bij 1 van de grootste opvangcentra in Nederland. Als je belt naar een concurrent van waar je nu zit, je verhaal doet, zijn er vast mogelijkheden. Niet geschoten is altijd mis :).
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Tess_90
Kunnen ze je kindje op de opvang geen avondeten geven? Zodat jij hem alleen ...
Nee avondeten geven ze daar niet. Net zo min als ontbijt. Dus eerder brengen is ook geen optie. Want ook als hij heel vroeg wakker is, honger heeft hij dan niet. Dus ontbijt is pas tussen 7 en 8. En zelfs dan met véél moeite.
Vaak valt hij enkele minuten in slaap tijdens de rit naar huis, en dan is hij uiteraard terug kiplekker als ik hem thuis uit de auto haal 😂
En om 7u nog een klein dutje zou ideaal zijn, maar dat botst dus met zijn ontbijt, en onze zoon is ook nog zeer wakker dan. Eer is hem in slaap heb kan ik hem terug ophalen 🙈
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Tess_90
Ik ben communicatieadviseur bij 1 van de grootste opvangcentra in Nederland ...
Ik woon in België 🙂 Als je hier niet al (bij wijze van spreken) op zoek gaat nog vóór je zwanger bent vind je al bijna geen plekje meer.
3 jaar geleden
Hoeveel dagen gaat hij naar de opvang? Op dagen dat hij thuis is zou ik proberen echt een ritme aan te houden van bijvoorbeeld max 3 uur wakker. Als ik onze dochter soms laat spelen laat ze ook geen slaapsignalen zien maar ze is dan wel moe. En dan hopen dat als hij thuis een lekker ritme heeft, dit ook beter werkt bij de opvang. En eventueel kun je kiezen voor het badje als hij geen drukke dag heeft gehad op de opvang en op andere dagen de avond zo kort mogelijk houden en proberen hem niet in slaap te laten vallen in de auto. Drinkt hij flessen wel goed? Anders zou je kunnen kiezen voor een papfles s avonds. Oververmoeid een boterham eten lukt die kleintjes vaak niet
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Hoeveel dagen gaat hij naar de opvang? Op dagen dat hij thuis is zou ik pro ...
Hij gaat 4 dagen naar de opvang. We hebben heel lang thuis een goed vast ritme gehad, dat dan op de crèche om zeep geholpen werd. Maar de laatste maand ofzo is het ook thuis niet meer in een ritme te krijgen. Ik wijt dat inderdaad grotendeels aan het feit dat hij minder dagen thuis is dan in de opvang. Flessen gaan gelukkig goed, maar we zitten daardoor wel aan plusminus 240cc in de ochtend (omdat hij dus niks anders wil eten) en 270 's avonds voor het slapen (die drinkt hij vaak niet op). Maw eigenlijk te veel melk voor zijn leeftijd. Maar het is me het drama niet waard om daar op dit moment mee bezig te zijn, ik laat hem maar doen en zal vanzelf wel weer minderen denk ik dan. 🤞🏻