3 Reacties
2 jaar geleden
Gewoon je zoontje volgen. Mijn dochter heeft hetzelfde bij sommige mensen, zonder dat daar een reden voor is. Bij ons werkt het beste om het van het kind af te laten hangen. M'n zus gaat soms gewoon "toevallig" even op de grond een boekje voorlezen. Of m'n zus gaat met de duplo spelen in haar eentje. Nou, dan staat m'n dochter toch wel even te gluren wat dat gebeurt en omdat ze zelf de regie in handen heeft (ze kan ernaartoe of weglopen wanneer ze wil, niemand vraagt iets aan haar, niemand maakt oogcontact met haar) gaat het snel goed. En dan komt ze bij m'n zus staan die aan het voorlezen is. Of ze komt ook met de duplo spelen. En dan vergeet ze het met een paar minuten dat het spannend was en zit ze in haar spel.
En wat het vandaan komt, geen idee. Maar m'n dochter zal haar redenen hebben om mijn zus spannend te blijven vinden, dus ik vind het prima.
Mijn zus heeft overigens nog nooit alleen op haar gepast. Dat jullie zoontje moet huilen als jullie weggaan is wel sneu, dat heb ik nog nooit gehad. Misschien is er een keer iets gebeurt waardoor hij een beetje bang is? Geschrokken van iets ofzo?
2 jaar geleden
Reactie op NKZ
Gewoon je zoontje volgen. Mijn dochter heeft hetzelfde bij sommige mensen, ...
Oh fijn om te horen dat mijn zoontje niet de enige is. Ergens denk ik dat het bij ons komt omdat overal waar hij verder komt hij de volledige aandacht krijgt, en m'n schoonzus heeft een zoontje die 8 maanden jonger is dan hem, elke x als hij een geluidje maakte dan moest hij huilen... Inmiddels gaat dat een stuk beter maar moet ie nog niets van m'n schoonzus weten. Misschien omdat zij de enige is bij wie die niet de volledige aandacht krijgt en het moet delen met een kindje die hij niet goed begreep? 🤔 Hoop dat t gauw minder word want die teleurstelling van de afwijzingen die ze krijgt zijn zo goed af te lezen van haar gezicht, en ze probeert zo hard... 😟
2 jaar geleden
Lastig als je kindje 1 persoon niet leuk vindt! Ik merk wel bij mijn zoontje dat hij bij de 1 minder verlegen is dan bij de ander, maar goed dat is ook omdat hij sommige mensen vaker ziet..
ik lees wel hieronder dat je schoonzusje heel hard probeert.. Miss probeert ze te hard? Gaat ze bijv altijd gelijk naar hem toe of gaat ze gwn ergens zitten en wacht ze af tot hij naar haar komt? Kinderen kunnen soms best wel overdonderd zijn als iemand gelijk op hun afkomt en hun aandacht wil..
En het kan idd ook heel goed zijn omdat daar idd een jonger kindje is.. Wordt hij daar ook veel betrokken bij het andere kindje? Bijv dat hij speentje mag geven of een speeltje zodat hij de grote stoere neef is? Het is ook zo lastig om bij die kleintjes te weten wat er in hun koppie omgaat..