9 Reacties
3 jaar geleden
Ons meisje is ook bijna 14 maanden (12 maanden gecorrigeerd) geboren op 17 april en was de laatste keer maar 0,5cm gegroeid en 10g bijgekomen 😅 niet vergeten dat ze ook zweten, veel energie verbruiken door alles te ontdekken en door te ontwikkelen met alles.
Tips om "beter" aan te komen en te groeien kan ik niet geven maar ik lees wel graag eventjes mee :)
3 jaar geleden
Hoi Amber,
Probeer je niet gek te laten maken door cijfertjes.
3 jaar geleden werd mijn zoontje 9 weken te vroeg geboren en was ook dysmatuur.
Vertrouw op jezelf!
Wat je doet is goed, omdat jij haar moeder bent en het beste weet wat goed voor haar is!!💪
Ik ben ook een tijd bezig geweest met roomboter en slagroom.. maar achteraf heb ik daar spijt van. Hij ontwikkelde zich gewoon binnen de lijntjes en zat goed in zn vel.
Nu.. 3 jaar later is zn lengte heel gemiddeld maar kun je nog steeds zijn ribben tellen. Maar ik maak me echt er nu geen zorgen meer over.
En.. in je borstvoeding zitten voldoende vetten!
Wellicht verbruikt ze nu gewoon wat meer calorieën omdat ze meer beweegt😊
Let it go..
3 jaar geleden
Ik gebruik voor mijn dochtertje als ze thuis is nog 2 flessen infatrini (is op aanraden van diëtiste) en op de dagen dat ze naar de opvang gaat krijgt ze daar nog een kleine flesje van 125ml extra mee naartoe. Mijn dochter is van 13 april 2020 en schommelt erg met haar gewicht maar meer naar beneden dan naar boven. Ze krijgt in haar potje nog een klont roomboter wat ik vermeng en als ze een boterham smeer dan eerst roomboter en dan smeerkaas of appelstroop of iets anders wat ze lekker vind.
07.00 fles 200ml
08.00 fruit
09.30 boterham
Tussendoor cracker/rijstwafel
11.30 slapen
13.30 boterham
15.30 groente
17.30 fles 200ml + danoontje
Zo ziet haar schema eruit. Misschien denk je Jezus wat eet ze veel maar ze weegt nu pas 7,8 kilo met 14 maanden. Ze beweegt en ontdekt ontzettend veel dus blijkbaar heeft ze het nodig. Als kinderen geen honger hebben geven ze dit ook zelf wel aan, dus er zitten soms ook dagen tussen dat ze dr 2e boterham maar voor de helft eet of dr laatste fles voor de helft drinkt. Ik bied het haar ik elk geval aan en zie het wel.
Volle producten zijn idd gewoon goed om te geven. Gaf de diëtist ook aan. Misschien handig om aan de kinderarts hiervoor toch ook een verwijzing te vragen of te informeren naar de infatrini voeding.
Groetjes,
Lucille
3 jaar geleden
Hier ook een te vroeg geboren zoontje en mager. Hij eet graag 10% vette Griekse yoghurt (wij ook) dus dat geven we nu al een tijdje erbij.
3 jaar geleden
Hier een dochter van 14 maanden (geboren 7 april 2020)
Zij krijgt:
7.00 een bakje havermout met een beetje fruit
10.00/10.30 een beetje fruit of ander tussendoortje
12.00 een boterham (met pindakaas/avocado/zuivelspread) met beker melk
15.00 een rijstwafel/soepstengel of een paar maïs chipjes
17.30/18.00 eet ze mee wat wij eten
18.15 flesje melk 150 ml
We hebben voorheen ook erg vaak commentaar gehad op haar groei. Sinds ik gestopt ben met borstvoeding en haar met ons mee laat eten, groeit ze als een speer.
3 jaar geleden
Ten eerste zou ik zeggen ontspan je doet het goed. Kan me voorstellen dat ze volvette producten aanraden. ik denk dan aan volle zuivel producten zoals boter slagroom melk yoghurt en kaas.
Noten zijn ook vet en gezond. Natuurlijk lastig op deze leeftijd 😉 maar denk aan pindakaas of andere notenboter voor op brood of appelstroop.
beetje extra olie gebruiken in de bereiding van haar eten.
Vette vis, kippen dijen ipv kipfilet (is nog lekkerder en makkelijker eten ook)
Het zijn maar wat ideeën maar ben natuurlijk geen officiële expert. Eens met een kinderarts of diëtist praten kan natuurlijk altijd. Sterkte! En vergeet niet: je doet het goed! 💖
3 jaar geleden
Iedereen zegt altijd dat als je kindje gewoon vrolijk en levendig is je je niet veel zorgen hoeft te maken over gewicht. Maargoed volle melk en margarine en gezonde vetten door de hapjes (kokosolie, avocado olie) kunnen geen kwaad op deze leeftijd. Misschien in plaats van een cracker zou je bananenbrood of cake als tussendoortje kunnen proberen. Naast een potje groente ook wat vlees en vis erbij?
Lekker variëren met dingen is denk ik altijd goed.