24 Reacties

5 jaar geleden

Ja dat is heel vervelend. Daarom hebben wij eigenlijk al vanaf het begin een puckababy slaapzak. Daar zitten de armen in de slaapzak en kan hij zichzelf niet wakker slaan. Ik vind ze heel fijn.

5 jaar geleden

Daar wordt ze boos van helaas en het liefst heeft ze haar armpjes naast haar hoofd, maar dankjewel voor het reageren

5 jaar geleden

Info van internet: Dit is normaal en het gevolg van de MORO reflex, een primair schrikreflex dat bij jonge baby’s voorkomt. Rond de 2-4 maanden verdwijnt deze primaire reflex en gaat over in de normale schrikreflex. Bij het MORO reflex, openen de armen, benen en handjes zich om vervolgens weer om zich heen te sluiten. Met als doel zich ‘vast te klampen’. Deze maaiende armpjes zorgen ervoor dat je  kindje zichzelf wakker slaat. Inbakeren met een inbakerslaapzakje, waarbij je kindje met de armpjes in het slaapzakje ligt, kan hiervoor de uitkomt bieden. In een inbakerslaapzakje is het voor je kleintje niet mogelijk zichzelf uit zijn slaap te slaan. De geborgenheid van zo'n coconnetje biedt je kindje rust en zorgt ervoor dat je kindje veilig door kan slapen. Wij hebben onze dame vanaf week 4 of 5 ingebakerd met een Pacco. Inmiddels slaapt ze alweer poosje onder het Nunki lakentje van Fedde en Kees, dat is geen inbakeren maar biedt wel gebordenheid. Vandaag geprobeerd of ze al in een (gewone) slaapzak kon slapen, maar dan duurt haar slaap niet langer dan 30 minuten door dit reflex. Dus wij gebruiken het lakentje nog lekker eventjes. Beginnen met inbakeren lijkt me wat laat nu. Maar het Nunki lakentje kan misschien een oplossing zijn?

5 jaar geleden

Wij hadden dit ook met onze dochter ze schrok van ieder geluidje wakker we gebruiken nu al een tijdje een white noise machine. En daardoor schrikt ze niet zo snel meer van omgevingsgeluid. Ze slaapt nu veer rustiger. We gebruiken hem ook met het slaapritueel en zetten hem aan voordat we haar in bedje leggen. https://www.bol.com/nl/p/qumax-slaaptrainer-witte-ruis-slaaphulp-white-noise-machine-met-7-verschillende-geluidseffecten-wit/9200000116838133?referrer=socialshare_pdp_androidapp deze gebruiken wij

5 jaar geleden

Reactie op Milagro

Info van internet: Dit is normaal en het gevolg van de MORO reflex, een pri ...
Ooh dankjewel, zal hier even naar kijken!

5 jaar geleden

Reactie op Ida1991

Wij hadden dit ook met onze dochter ze schrok van ieder geluidje wakker we ...
Dankjewel zal even kijken, gebruik normaal wel youtube stofzuiger

5 jaar geleden

Reactie op Ida1991

Wij hadden dit ook met onze dochter ze schrok van ieder geluidje wakker we ...
Ik heb een White noise app gedownload op een oude telefoon. Die staat constant aan.

5 jaar geleden

Wat lastig:) Waarschijnlijk heb je al veel geprobeerd. Inbakeren? Bloot op bloot knuffelen? Draagdoek? Matrasje iets omhoog bij het hoofdeinde? Het hoeft niet zo te zijn, maar veel baby's hebben baat bij het bezoeken van een osteopaat. Die kan kijken of er niks vastzit in de nek wat zeer doet bij het liggen. Ik zou zeker gaan! Baat het niet dan schaadt het niet:)

5 jaar geleden

Herkenbaar! Ik heb een ergopouch slaapzakje. https://www.blabloom.com/nl/producten/ergopouch-ergococoon-02-bamboe-pebble/21503/ Zoontje wordt ook niet graag ingebakerd, maar dit is nog relatief los en van een rekbare stof. De armpjes worden er gewoon mee ingestoken, dus hij kan ze nog vrij goed bewegen, slaapt ook hiermee met armpjes naar boven... Maar wanneer hij verschiet, worden zijn armpjes toch wat tegen gehouden waardoor hij er niet door wakker wordt... Handige is trouwens dat mouwgaten toe zijn met drukknoopjes, dus je kan ze open laten en armpjes eruit doen en dan heb je een gewoon slaapzakje (van een heel lichte stof overigens ideaal met de hitte) ... Zo kan je het ook nog gebruiken nadat hij kan omrollen...

5 jaar geleden

Reactie op Kvl-24

Herkenbaar! Ik heb een ergopouch slaapzakje. https://www.blabloom.com/nl/pr ...
Lees net dat jullie een meisje hebben, nadat zij kan omrollen dus 😊. Ze hebben overigens ook hele mooie ontwerpen voor meisjes 🙂. Wel op de tog-waarde letten, ik heb er één van 0,2 tog, wat nu ideaal is...

5 jaar geleden

Reactie op Ess-25

Wat lastig:) Waarschijnlijk heb je al veel geprobeerd. Inbakeren? Bloot op ...
Jaa allemaal al, draagzak slaapt zij ook wel goed. Ze is al 2 keer naar de osteopaat geweest, heeft wel geholpen qua onrustigheid. Maar het slapen blijft een dingetje helaas

5 jaar geleden

Reactie op Kvl-24

Herkenbaar! Ik heb een ergopouch slaapzakje. https://www.blabloom.com/nl/pr ...
Ik heb de puckababy 3-6 maanden maar helaas vind ze dat ook niet altijd leuk, dan schopt ze enorm met de voetjes

5 jaar geleden

Als ze zelf in slaap valt, blijf je er dan bij? Anders eventueel de armpjes lichtjes tegen houden de eerste 10 minuten ? Mijn ervaring is dat dit vooral in het begin is en niet meer eens ze in een diepere slaap zijn...

5 jaar geleden

Een gevouwde deken beetje schuin op haar leggen zodat ze voelt netalsof iemand bij der ligt.. bij mij slaapt me dochter daardoor beter. Ik gebruik een dekbed hoeslaken. Ik leg dit schui vanaf haar buik tot haar benen en desnoods 1 arm eronder.

5 jaar geleden

Hey! Wij hebben hier ook dat probleem. Ze wil absoluut niet ingebakerd worden en wil met de armpjes omhoog liggen. Wij gebruiken ook een white noise app op een oude gsm en hebben onlangs een 'swaddle up' gekocht Zo kan ze nog aan haar vuistjes sabbelen en zich ook nog wel wat opduwen mocht ze ooit ineens beginnen rollen. Heel content van deze aankoop!

5 jaar geleden

Reactie op Tjitsv

Ik heb de puckababy 3-6 maanden maar helaas vind ze dat ook niet altijd leu ...
Onze dochter schopt ook heel onrustig met haar voetjes bij het in slaap vallen. Dit is bij ons niet omdat ze haar inbakerzak niet leuk vindt, maar gewoon omdat ze heel onrustig is. Wij hebben daarom een lakentje ook strak over haar beentjes gespannen. Als ze heel onrustig is en niet zelf tot slapen komt hierdoor zitten we nog wel eens naast haar, buiten haar gezichtsveld, en remmen haar wat in de bewegingen tot ze rustiger wordt. Op dit moment valt ze 9 van de 10x zelf in slaap. Ze is vaak wel nog even onrustig maar zolang ze niet huilt gaan we niet naar haar toe omdat we haar dan eerder van haar slaap afhouden dan dat we haar helpen.

5 jaar geleden

Wij hebben er ook last van onze zoon is al 17 weken oud

5 jaar geleden

Reactie op Trijn

Hey! Wij hebben hier ook dat probleem. Ze wil absoluut niet ingebakerd word ...
Ik heb hem besteld, ben benieuwd

5 jaar geleden

Reactie op Kvl-24

Als ze zelf in slaap valt, blijf je er dan bij? Anders eventueel de armpjes ...
Ja ik blijf er altijd bij in het begin om haar in de gaten te houden

5 jaar geleden

Reactie op Tjitsv

Ik heb hem besteld, ben benieuwd
Ik weet dat de consumentenbond Sleepy Wings (dan liggen de handjes ook omhoog) afraadt ivm de veiligheid. Is dit net zoiets? https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/inbakerproducten