30 Reacties

6 jaar geleden

Oeh dan kom je zelf helemaal niet aan rust toe. Onze dochter lijkt er weinig last van te hebben. Slaapt 12u door snachts. Ligt sinds een week nu wel 20min aan de borst ipv 7min daarvoor. Ze is overmorgen 8wk. Sterkte nog even, dat dat sprongetje gauw over is!

6 jaar geleden

Mijn dochter van bijna 10 weken is door dr sprongetje heen vorige week was ze huileriger dan normaal. Gelukkig wou ze snachts niet zo veel drinken. Maar overdag kreeg ik haar amper van de borst af. Elke keer maar 1,5 uur ertussen en na het drinken wou ze alleen in m鈥檔 armen slapen maar dit duurde gelukkig maar 2 dagen. Nu is ze haar vrolijke zelf weer en ze reageert op de belletjes aan haar babygym die ze hilarisch vindt. Even doorbijten en knuffelen met je kleintje die gewoon bij je wilt zijn en dan wordt je beloond met een baby die weer ietsjes meer kan :)

6 jaar geleden

Hier is de kleine 8 weken, heeft er ook veel last van. Lijkt zelf niet te weten wat hij wilt. Hij blijft huilen, tenzij ik hem op me rechter arm leg in bv houding met een speentje in en ga lopen met hem. Maar me rug vind dat niet zo fijn ... zodra ik hem neerleg weer huilen ... mijn man mag ook nog wel met hem lopen maar dan huilt hij wel sneller, verder hoef niemand het te proberen dan blijft hij huilen. In de middag slaapt hij 1 keer een half uurtje tot 45 min in ze bedje en verder hazenslaapjes in de box e.d. Gelukkig slaapt hij s nachts wel goed.

6 jaar geleden

Hier ook vol in de sprong denk ik. Hij is 9 weken oud en sinds 2 dagen huilt hij veel meer! Wil alleen in de draagzak overdag en zelfs dat is niet altijd goed bij hem. Eten gaat goed al meldt hij zich soms later dan gebruikelijk. Zo zielig om te zien hoe hij tegen zichzelf vecht. Hopelijk is het snel over.

6 jaar geleden

Reactie op Yfke8

Oeh dan kom je zelf helemaal niet aan rust toe. Onze dochter lijkt er weini ...
12 uur aan 茅茅n stuk, amai lijkt me te lang voor zo een jonge baby. Mij is gezegd om de baby zeker te wekken na 4 脿 5 uur. Groetjes

6 jaar geleden

Onze zoon heeft zijn sprong vorige week gehad. Hij was toen volgens de uitgerekende datum precies 8 weken. Wij hadden t alleen niet door omdat we rekenden vanaf zn geboortedag i.p.v. uitgerekende datum. Pas na twee dagen hadden we door dat het zijn sprong was. Hij was heel erg huilerig echt tegen het schreeuwen aan soms. Wilde niet alleen zijn en niet alleen slapen overdag. 鈥楽 nachts ging het gelukkig goed en sliep hij normaal. Het duurde in totaal zo een vier/vijf dagen. Super intens was het, maar het is ook super om te zien wat voor nieuwe dingen hij ineens allemaal kan.

6 jaar geleden

Volgens mij zit de mijne hier nu ook middenin.. sinds twee dagen opeens krijsen janken rood aanlopen en traantjes.. niet het normale gejengel wat ik wel eens negeer. Dit is echt hartverscheurend. Goed om te lezen dat t een fase is...

6 jaar geleden

Jeetje percies hoe ik nu ligt te toppen met mijn zoontje van 9 weken馃槄. Overdag hazeslaapjes en heeft het krijsen en gillen ontdekt. Hij is zo anders en allemaal aan het huilen

6 jaar geleden

12 uur aan 茅茅n stuk, amai lijkt me te lang voor zo een jonge baby. Mij is g ...
Hangt ook van gewicht wat af :-) hier laat ze er meestal 6 a 8u tussen s nachts, maar vandaag een keertje 11u. Ben ze dan gaan wakker maken. Volgens vroedvrouw helemaal ok! Maar iedereen moet doen wat hun moedergevoel zegt he.. je kent je kind het best! X

6 jaar geleden

Reactie op Annelienc

Hangt ook van gewicht wat af :-) hier laat ze er meestal 6 a 8u tussen s na ...
Ja tuurlijk! Vind wel gek dat de adviezen zo uiteenlopen. Hoeveel weegt je kleintje? Groetjes

6 jaar geleden

Ze sliep door van 23 tot 5, maar komt sinds ze in de sprong zit weer elke 3 uur snachts...

5 jaar geleden

Onze zoon is ook aan z鈥檔 2e sprongetje begonnen. Nu staat in de oei ik groei app dat die 2 weken duurt/ kan duren. Bedoelen ze dan dat het huilen, hangen, niet slapen en veel drinken 2 weken duurt of dat hij in die 2 weken de nieuwe vaardigheden leert? Onze dochter was een huilbaby dus daar was nooit duidelijk hoelang een sprong was of niet.. en nu vroeg ik me het toch opeens af 馃榿

5 jaar geleden

Ja hier ook al drie nachten binnen een uur wakker elke keer, veel zuigbehoefte helaas de borst (accepteerde geen speen). Gister heeft hij zijn eerste vaccinatie gekregen en we hebben nu een goede nacht gehad. Hopen dat het dus afgelopen is馃槄

5 jaar geleden

Reactie op Lisamp

Ja hier ook al drie nachten binnen een uur wakker elke keer, veel zuigbehoe ...
Hier accepteert hij ook geen speen helaas (af en toe zou het wel makkelijk zijn h猫) Hopelijk is het bij jullie dan afgelopen haha馃榿 dat zou beter zijn dan 2 weken 馃槄

5 jaar geleden

Reactie op Daisy86

Hier accepteert hij ook geen speen helaas (af en toe zou het wel makkelijk ...
Ja echt. Maar ik heb hem nu eindelijk zover dat hij hem af en toe wil hebben bij het inslapen. Net zolang in de mond proberen te stoppen tot hij erop zuigt馃槀 En over de sprong app, die twee weken gaat volgens mij over het gedrag dus twee weken hangerig, huilerig enz.

5 jaar geleden

Hier ook aankomende zaterdag 9 weken maar hij wil de hele ochtend al aan de borst krijg hem er eigenlijk niet af. Heel onrustig, veel bewegen en niet kunnen slapen.

5 jaar geleden

Reactie op Lisamp

Ja echt. Maar ik heb hem nu eindelijk zover dat hij hem af en toe wil hebbe ...
Heb je bibs geprobeerd? Die werd hier icm borstvoeding goed geaccepteerd

5 jaar geleden

Reactie op Lisamp

Ja echt. Maar ik heb hem nu eindelijk zover dat hij hem af en toe wil hebbe ...
Haha als dat lukt is dat wel top, hier gaat hij dan kokhalzen en ook echt spugen van die speen. Ah nou dan houden we nog even vol we zijn denk ik een dag of 4/ 5 onderweg 馃榿

5 jaar geleden

Heb je bibs geprobeerd? Die werd hier icm borstvoeding goed geaccepteerd
Bedankt voor de tip ik ga het eens proberen

5 jaar geleden

Ja hoor... We zitten er midden in! Komt opeens weer 2x per nacht en wil vooral vastgehouden worden... Drinkt halve flesjes, en dan vaker 馃お